Skocz do zawartości

Przewód sygnałowy z pierścieniem ferrytowym - czy jest sens?


Bartek Piękoś

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wymieniam regulator w FunCubie z przewymiarowanego Dualsky'ego na znacznie mniejszy ZTW.

Porównanie wielkości i długości kabli.

post-11729-0-09537800-1438645757_thumb.jpg

Mam pytanie o przewód z regla do odbiornika. ZTW nie ma pierścienia ferrytowego. Czy powinienem go instalować?

Czytałem na stronie jakiegoś sklepu, że te pierścienie to pic na wodę.

 

Mam Inny regiel Duala, od którego mogę odciąć całą końcówkę przewodu z pierścieniem, co dodatkowo korzystnie wydłuży mi ten przewód o 2-3cm. Czy to Waszym zdaniem ma sens? Przewód biegnie obok baterii 4S

Podaję jeszcze parametry BEC:

Dual - 4A

ZTW - 2A

Czy to wydłużenie przewodu (o dobre 6-8cm) nie będzie obniżać napięcia podawanego do odbiornika (Hitec Optima 6)?

 

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem pierścień ferrytowy nie jest "picem na wodę", bo sam ostatnio przekonałem się o tym na własnej skórze. Otóż mój pewien regulator pięknie współpracował z dosyć tanimi silnikami, ale kiedy podłączyłem go do piekielnie drogiego AXI, okazało się, że przy zwiększaniu obrotów okropnie nim szarpie, ale nie przy rozruchu, a dopiero od około połowy gazu wzwyż. Nie była to kwestia timing'u. Co prawda instalacja kabli nie była typowa, ale kiedy zrobiłem tradycyjne połączenie pomiędzy reglem a odbiornikiem, skręciłem w lewo przewód i owinąłem wokół pierścienia problem zniknął. Być może samo skręcenie przewodu załatwiłoby sprawę, ale nie wiem.

PS. BEC w tym reglu też jest liniowy, a więc warto się zabezpieczyć. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wątku o moim FC:

"wyszedł problem z reglem ZTW (Mantis 35A). Najpierw przy starcie silnik gwałtownie przyspieszał na ułamek sekundy (i nie szło tego zmienić żadnymi ustawieniami regla), a na koniec praktycznie w ogóle odmówił współpracy, silnik robi tylko "pik, pik". Dodam, że to samo jest na dwóch różnych silnikach, które na reglu Dualsky pracują wzorowo."

 

Mam też pytanie, może głupie ale wole mieć pewność: długość przewodów regiel-silnik i regiel-bateria uwzględnia uwzględnia długość przewodów samej baterii i samego silnika? Czy to tylko długość przewodów regla? Stawiam na to pierwsze, ale mam nadzieję na to drugie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wątku o moim FC:

"wyszedł problem z reglem ZTW (Mantis 35A). Najpierw przy starcie silnik gwałtownie przyspieszał na ułamek sekundy (i nie szło tego zmienić żadnymi ustawieniami regla), a na koniec praktycznie w ogóle odmówił współpracy, silnik robi tylko "pik, pik". Dodam, że to samo jest na dwóch różnych silnikach, które na reglu Dualsky pracują wzorowo."

 

Mam też pytanie, może głupie ale wole mieć pewność: długość przewodów regiel-silnik i regiel-bateria uwzględnia uwzględnia długość przewodów samej baterii i samego silnika? Czy to tylko długość przewodów regla? Stawiam na to pierwsze, ale mam nadzieję na to drugie ;)

 

Ta dł. to dystans od jednego urządzenia do drugiego czyli np. od regla do silnika (całkowity z przewodami regla, silnika, przedłużaczami itp.) i tak samo regiel - bateria (dystans całkowity)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.