z.nicgorski Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 Witam bardzo Mój nowy problem to ustawienie (zaprogramowanie) drążka gazu (prawego), kanał CH3 do regulacji prędkości śmigła w szybowcu. Regler to 40Amperowy jednokierunkiwy układ od Pana Bodziocha na 3LiPolach.Problem polega na braku regulacji od neutrum do maxa, działa tylko od min do neutrum, no może trochę dalej. Po przejściu tego punktu "zero" silnik zatrzymuje się i ponowne uruchomienie następuje po dociągnięciu drążka na minimum.Co mogę i jak to zrobić aby cała droga drążka była wykożystana? A może ten regler tak ma ?! pozdrawiam zn
Raffik Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 1. w aparaturze ustawiasz EPA (end point adjustment) 2. regulatory sie uczy - moze twoj tez trzeba? (a moze to samochodowy? 2 kierunkowy?)
z.nicgorski Opublikowano 19 Maja 2008 Autor Opublikowano 19 Maja 2008 Witam Raffik ad 1. W mojej FC16 nie ma funkcji EPA (chyba nie ?) ad2. regulator jast jednokierunkowy, uczy się on zaraz po włączeniu sprzętu (widać słabo ?) Przeszedłem w programie na heli TREV i zadziałało !!! (na teraz).(BEZ ŚMIGŁA !!! HA HA) Może ma ktoś inny pomysł ?! Dzięki pozdrawiam zn
slawko_k Opublikowano 19 Maja 2008 Opublikowano 19 Maja 2008 ja mam pomysł. możesz mieć słaby akumulator i zwiększając moc regulator odcina silnik. potem musisz cofnąć drążek żeby od nowa silnik zaczął pracować. naładuj akumulator, zdejmij śmigło lub załóż mniejsze i sprawdź
z.nicgorski Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Opublikowano 20 Maja 2008 Slawek .....naładowałem LiPole, zdjąlem śmigło, ustawiłem TREV iiii..... Działa o tyle, że drążek do przodu to zero obr., a na siebie to max, nawet dość liniowo ! Rewers nic nie daje. Dzięki za "pomysł" pozdrawiam zn
slawko_k Opublikowano 20 Maja 2008 Opublikowano 20 Maja 2008 Działa o tyle, że drążek do przodu to zero obr., a na siebie to max, nawet dość liniowo !Rewers nic nie daje. niemożliwe
z.nicgorski Opublikowano 21 Maja 2008 Autor Opublikowano 21 Maja 2008 slawko_k Witam teraz mówię całą prawdę ...podłczyłem multimetr do Li Poli (11V, 2500mA; naładowane) i wyszło, przy drągu na połowie jego drogi spada napięcie poniżej 9V (regler odcina przy 8,7V !!!) LIPole nie są stare , ale od początku coś z nimi nie tak.Przy zdjętym śmigle jest wszysko jak najbardziej OK. Śmigło mam 9/5" śilnik 600 (szczotka), wydaje się dobrane ale........ Jest sens założyć zworę na 5,7V ? (chyba nie ?). ZMIENIĆ Li Pole ?! Na jakie ? Załamka (kasa !) pozdrawiam zn
slawko_k Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 lipole masz padnięte skoro tak napicie siada. mówiąc niemożliwe miałem na myśli że drążek gazu działa ci odwrotnie i rewers na to nie pomaga.
z.nicgorski Opublikowano 21 Maja 2008 Autor Opublikowano 21 Maja 2008 cześć raffik cześć slawko_k co znaczy +- zamieniony ? rewers zamieniłem i jest OK.(to znaczy od min do przodu) ale lipole zdechniete !!! dzięki za spostrzeżenia ...... w temacie ...amoże macie PDF'a do FC16 po PL pozdrawiam zn
z.nicgorski Opublikowano 9 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2008 Witam prawda bolesna wyszła......... zostałem przy starych LiPolach, ale silnik KE22/12(Robbe), śmigło 12x6,5 ! i to wszystko za radą Jurka. Moja stara 600 brała na siebie za dużo Amper, o wiele za dużo !!! Ten motor choć cięższy i wolniejszy to pewnie sprawniejszy. Narazie próby odbyły się na tarasie domu ale wszystko wskazuje na dobry kierunek. zbyszek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.