Jump to content

Futaba FC-16 drążek gazu ?


z.nicgorski

Recommended Posts

Posted

Witam bardzo

Mój nowy problem to ustawienie (zaprogramowanie) drążka gazu (prawego), kanał CH3

do regulacji prędkości śmigła w szybowcu. Regler to 40Amperowy jednokierunkiwy układ od Pana Bodziocha na 3LiPolach.Problem polega na braku regulacji od neutrum do maxa, działa tylko od min do neutrum, no może trochę dalej. Po przejściu tego punktu "zero" silnik zatrzymuje się i ponowne uruchomienie następuje po dociągnięciu drążka na minimum.Co mogę i jak to zrobić aby cała droga drążka była wykożystana?

A może ten regler tak ma ?!

pozdrawiam

zn

Posted

1. w aparaturze ustawiasz EPA (end point adjustment)

2. regulatory sie uczy - moze twoj tez trzeba? (a moze to samochodowy? 2 kierunkowy?)

Posted

Witam Raffik

ad 1. W mojej FC16 nie ma funkcji EPA (chyba nie ?)

ad2. regulator jast jednokierunkowy, uczy się on zaraz po włączeniu sprzętu (widać słabo ?)

Przeszedłem w programie na heli TREV i zadziałało !!! (na teraz).(BEZ ŚMIGŁA !!! HA HA)

Może ma ktoś inny pomysł ?!

Dzięki

 

pozdrawiam

zn

Posted

ja mam pomysł.

możesz mieć słaby akumulator i zwiększając moc regulator odcina silnik. potem musisz cofnąć drążek żeby od nowa silnik zaczął pracować.

 

naładuj akumulator, zdejmij śmigło lub załóż mniejsze i sprawdź

Posted

Slawek

.....naładowałem LiPole, zdjąlem śmigło, ustawiłem TREV iiii.....

Działa o tyle, że drążek do przodu to zero obr., a na siebie to max, nawet dość liniowo !

Rewers nic nie daje.

Dzięki za "pomysł"

pozdrawiam

zn

Posted
Działa o tyle, że drążek do przodu to zero obr., a na siebie to max, nawet dość liniowo !

Rewers nic nie daje.

 

niemożliwe

Posted

slawko_k Witam

teraz mówię całą prawdę

...podłczyłem multimetr do Li Poli (11V, 2500mA; naładowane) i wyszło, przy drągu na połowie jego drogi spada napięcie poniżej 9V (regler odcina przy 8,7V !!!) LIPole nie są stare , ale od początku coś z nimi nie tak.Przy zdjętym śmigle jest wszysko jak najbardziej OK.

Śmigło mam 9/5" śilnik 600 (szczotka), wydaje się dobrane ale........

Jest sens założyć zworę na 5,7V ? (chyba nie ?).

ZMIENIĆ Li Pole ?! Na jakie ?

Załamka (kasa !)

pozdrawiam

zn

Posted

lipole masz padnięte skoro tak napicie siada.

 

mówiąc niemożliwe miałem na myśli że drążek gazu działa ci odwrotnie i rewers na to nie pomaga.

Posted

cześć raffik

cześć slawko_k

co znaczy +- zamieniony ?

rewers zamieniłem i jest OK.(to znaczy od min do przodu) ale lipole zdechniete !!!

dzięki za spostrzeżenia ...... w temacie

...amoże macie PDF'a do FC16 po PL

pozdrawiam

zn

  • 3 weeks later...
Posted

Witam

prawda bolesna wyszła.........

zostałem przy starych LiPolach, ale silnik KE22/12(Robbe), śmigło 12x6,5 !

i to wszystko za radą Jurka. Moja stara 600 brała na siebie za dużo Amper, o wiele za dużo !!! Ten motor choć cięższy i wolniejszy to pewnie sprawniejszy.

Narazie próby odbyły się na tarasie domu ale wszystko wskazuje na dobry kierunek.

zbyszek

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.