onua Opublikowano 20 Maja 2008 Opublikowano 20 Maja 2008 Cześć, Mam do Was pytanie. Muszę przezwoić silnik którego stator ma 12 zębów a rotor ma 14 magnesów. Jeśli przezwoje go sposobem ABCD ABCD ABCD to będzie działać? Pytam ponieważ muszę to zrobić dziś/jutro a nie mam czasu na eksperymentowanie. Dzięki z góry za dobre rady. Pozdrawiam
engelbert Opublikowano 20 Maja 2008 Opublikowano 20 Maja 2008 Czesc! No nie za bardzo :shock: Powinno byc raczej tak: AacCBbaACcbB A-b-C-a-B-c Duze litery w prawo male litery w lewo.Na 12 "zebow"i 14 magnesow, masz niestety tylko te dwie mozliwosci
onua Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Opublikowano 20 Maja 2008 Dziękuje za szybką odpowiedź, właśnie zabieram sie za nawijanie, ale mam pytanie: A-b-C-a-B-c - nawijać na raz na dwa zęby ? Czy powtórzyć tą sekwencję nawijając po jednym zębie ? Który z tych dwóch sposobów, które mi podałeś według Ciebie jest lepsze ? Aha i jeszcze jedno dosyć ważne dla mnie pytanie: Jak lutować takie nawinięcia ? p.s. a w tym pierwszym poście to się pomyliłem. Chodziło mi o nawinięcie: ABC ABC ABC ABC
engelbert Opublikowano 20 Maja 2008 Opublikowano 20 Maja 2008 Tu masz ten najprostszy schemat A-b-C-a-B-c .Jest to tak zwany L R K Ma te zalete ze mozna uzywac grubszego drotu.Niektorzy twierdza ze silniki L R K nie maja duzej sprawnosci bo co drugi "zab" jest ominiety, ale za to wchodzi wiecej miedzi. Sa producenci ktorzy do dzisiaj te silniki sprzedawaja, np. firma Torcman, naprawde warto donich wejsc na strone- duzo fachowych tematow. A=1-w prawo b=3-w lewo C=5-w prawo a=7-w lewo B=9-w prawo c=11-w lewo Polaczyc trzeba te uzwojenia w GWIAZDE, to znaczy, lutujesz wszystkie konce razem a poczatki to wyjscia do regulatora Anfang = poczatek W powitalni mozesz cos wiecej napisac o sobie. Jak uzupelnisz Avatar to bede widzial z kim gadam
Raffik Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 engelbert, przepraszam... "którzy" "będę" pliz... az razi...
onua Opublikowano 21 Maja 2008 Autor Opublikowano 21 Maja 2008 Engelbert, Wielkie dzięki za pomoc! Wczoraj koło północy zawinąłem go AacCBbaACcbB. Zlutowałem intuicyjnie i ... zadziałał! Jest to silnik GWS 2212-13T. Teraz jest nawinięty 2x0,5mm 7 razy na ząb bo tyle się zmieściło. Niestety nie mam jak zmierzyć prądów bo jak podłączam swój miernik szeregowo to silnik pulsuje i wyświetlacz zatrzymuje się na 3A. Na "rękę" zdaje się że lepiej ciągnie. Twój rysunek na bank mi się przyda bo jeśli nie będę zadowolony z tego co zrobiłem to nawinę LRK bo ten sposób wygląda bardzo interesująco. Troche nie jestem na czasie bo zatrzymałem się na 9-zębnych silnikach z cdromów (2 lata temu). p.s. Nie pamiętam czy dobrze zerknąłem na silnik kolegi ale chyba silnik graupner compact 240 ma własnie LRK bo ma co drugi ząb wolny. A tak btw, silnik świeeetnie sie sprawuje na combatach 80cm rozpiętości na napięciu 7,4 i silniku 1040 I na dodatek nie jest drogi.
engelbert Opublikowano 22 Maja 2008 Opublikowano 22 Maja 2008 Halo anua Uwazaj,zebys sobie miernika nie spalil. Jak nawinoles 2 x 0,5 to mozesz sie spodziewac pradow powyzej 15 amper ,(pod obciazeniem). Ja podlanczam miernik pomiedzy aku a reglerem i silniki kreca rowno. Mam miernik "tylko" do 80 A Jak masz mozliwosc, to zrob jakis fotosik tego wynalazku, a jak nie to motorek w model i latac
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.