Skocz do zawartości

trójfazowy, bezszczotkowy - przezwojenie


onua

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Mam do Was pytanie. Muszę przezwoić silnik którego stator ma 12 zębów a rotor ma 14 magnesów. Jeśli przezwoje go sposobem ABCD ABCD ABCD to będzie działać? Pytam ponieważ muszę to zrobić dziś/jutro a nie mam czasu na eksperymentowanie.

Dzięki z góry za dobre rady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za szybką odpowiedź, właśnie zabieram sie za nawijanie, ale mam pytanie:

A-b-C-a-B-c - nawijać na raz na dwa zęby ? Czy powtórzyć tą sekwencję nawijając po jednym zębie ?

Który z tych dwóch sposobów, które mi podałeś według Ciebie jest lepsze ?

Aha i jeszcze jedno dosyć ważne dla mnie pytanie: Jak lutować takie nawinięcia ?

 

p.s. a w tym pierwszym poście to się pomyliłem. Chodziło mi o nawinięcie: ABC ABC ABC ABC :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz ten najprostszy schemat A-b-C-a-B-c .Jest to tak zwany L R K

Ma te zalete ze mozna uzywac grubszego drotu.Niektorzy twierdza ze silniki L R K nie maja duzej

sprawnosci bo co drugi "zab" jest ominiety, ale za to wchodzi wiecej miedzi.

Sa producenci ktorzy do dzisiaj te silniki sprzedawaja, np. firma Torcman, naprawde warto donich

wejsc na strone- duzo fachowych tematow.

 

A=1-w prawo

b=3-w lewo

C=5-w prawo

a=7-w lewo

B=9-w prawo

c=11-w lewo

 

 

 

12n14plrk5cg5.gif

 

Polaczyc trzeba te uzwojenia w GWIAZDE, to znaczy, lutujesz wszystkie konce razem a

poczatki to wyjscia do regulatora

 

Anfang = poczatek

 

W powitalni mozesz cos wiecej napisac o sobie.

Jak uzupelnisz Avatar to bede widzial z kim gadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Engelbert,

 

Wielkie dzięki za pomoc! Wczoraj koło północy zawinąłem go AacCBbaACcbB. Zlutowałem intuicyjnie i ... zadziałał! Jest to silnik GWS 2212-13T. Teraz jest nawinięty 2x0,5mm 7 razy na ząb bo tyle się zmieściło. Niestety nie mam jak zmierzyć prądów bo jak podłączam swój miernik szeregowo to silnik pulsuje i wyświetlacz zatrzymuje się na 3A. Na "rękę" zdaje się że lepiej ciągnie.

Twój rysunek na bank mi się przyda bo jeśli nie będę zadowolony z tego co zrobiłem to nawinę LRK bo ten sposób wygląda bardzo interesująco. Troche nie jestem na czasie bo zatrzymałem się na 9-zębnych silnikach z cdromów (2 lata temu).

p.s. Nie pamiętam czy dobrze zerknąłem na silnik kolegi ale chyba silnik graupner compact 240 ma własnie LRK bo ma co drugi ząb wolny. A tak btw, silnik świeeetnie sie sprawuje na combatach 80cm rozpiętości na napięciu 7,4 i silniku 1040 I na dodatek nie jest drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halo anua

 

Uwazaj,zebys sobie miernika nie spalil. Jak nawinoles 2 x 0,5 to mozesz sie spodziewac pradow powyzej

15 amper ,(pod obciazeniem).

Ja podlanczam miernik pomiedzy aku a reglerem i silniki kreca rowno. Mam miernik "tylko" do 80 A

 

Jak masz mozliwosc, to zrob jakis fotosik tego wynalazku, a jak nie to motorek w model i latac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.