Skocz do zawartości

Spotkanie


Peter

Rekomendowane odpowiedzi

Spotkan i lotow w poblizu ptakow mam juz kilka za soba.To udaje sie nawet z ziemi i dosc czesto.

Ale takiego spotkania z mechanicznym ptakiem to juz raczej nie udaje sie zaaranzowac na codzien.

To juz nie pierwsze moje spotkanie z samolotami czy smiglowcami.Przedtem ze wzgledow technicznych (slaba jakosc filmu) nawet nie probowalem wmawiac komus ze tam na dole , na tle ziemi leci C-130 Hercules czy mala Cessna.Dzieki wspolpracy z forum www.rc-cam.pl

i intensywnych pracach/testach nad nowym zestawem OSD HD,od jakiegos czasu mam okazje taki zestaw (jeszcze bez OSD) testowac.Jakosc jest jak dla mnie wystarczajaca,aby rozpoznac obiekt na filmie.A tutaj kilka klatek z filmu :faja:

Dodam tylko ze nasze kursy nie byly kolizyjne,a lot smiglowca byl kontrolowany od samego poczatku (uslyszenia).Fakt ten juz zglosilem do biura z podaniem miejsca ,pulapu i godziny oraz kierunku lotu.

 

Poza tym,to nie jest jego rejon (smiglowca) gdyz teren ten jest wylaczony z ruchu lotniczego i zarezerwowany przez BMFA dla modelarzy.Nie powinien tam sie znalezc,podobnie jak inne latadla,omijajace ten rejon kilkukilometrowym lukiem.

9c59437c12ea7c2d.png

7925020ca38f405b.png

 

5e8a66ddf6a39138.png

 

Kiedys juz pisalem,ze czasem piloci zapuszczaja sie w ten rejon,czasem machaja skrzydlami do modelarzy.Ale te modele nie lataja z reguly wyzej od nich.

Ciekawe czy pilot helikoptera widzial moj model ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peter takie zdjęcia powinny być zaraz usunięte w myśl cytatu ;-)

 

No a ja po raz pierwszy bede krytykowal i ganil.

Ide o zaklad ,o glowe (moja) ze tego latania nie zglosiles nigdzie !!!

Przeslanka do wypadku ,zaznaczam-przeslanka , jest juz samo znalezienie sie w zasiegu widocznosci kamery z samolotem.

To bardzo niebezpieczna sytuacja , podpadajaca juz pod paragraf-niestety. (Prawo Lotnicze,zgloszenie lotu kontroli a co najmniej wlascicielowi lotniska).

Ja juz widzialem helikopter nizej ode mnie,a samolot na podobnej wysokosci,ale latalem w strefie zgloszonej,zatwierdzonej przez BMFA (to taki aeroklub) i pilot wlatujacy w te strefe robi to na swoje ryzyko,na mapie ma ten obszar wyraznie zaznaczony.

Musze Cie zganic i wrecz prosic o usuniecie tego filmu.Ja moj , jak spadlem do miasta juz usunalem,raz na zawsze.Daje nam to b. zla wizytowke.

 

No ale kto by się tam czepiał .............. może akurat jakiś nagły przelot niecierpiący zwłoki ;-)

 

Bez aluzji...

 

 

Poza tym, zdjęcia piękne, a śmigłowiec prezentuje się rewelacyjnie !!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sam sobie odpowiedziales cytatatem.Jeszcze bedac czlonkiem klubu,dostawalo sie dokladna mapke z zanaczonym kregiem ,gdzie jest teren ,,czysty''

Do jego kranca brakuje ok 10 mil.Obejmuje rejon N.Market i czesciowo Cambridgechire,z wylaczeniem korytarza od strony poludniowej-Mildenhall,baza wojskowa US.Army.

Takze paralotniarze wiedza o tym.Jedynie nie ma informacji o limicie wysokosci,co nie zmienia faktu,ze heli nie mial prawa znalezc sie w tym rejonie,co zreszta opisalem w raporcie do safety officer BMFA,jesli umknelo Ci to wczesniej.Podpadadl bym pod paragraf,gdybym to ja znalazl sie po stronie poludniowej NM i w odleglosci 10 mil od miasta w kierunku S.Z gogle wynika ze bylem dokladnie z drugiej strony,co zreszta bedzie mozna wywnioskowac po fotkach vs Gogle.

b23c7ed9301f9991.jpg

Aluzja tym samym nietrafna,calosc nie jest na buzie z ,,kims'' z lotniska typu.zglosilem to panu Jasiowi,ale opiera sie na rulez i dokumentach ktore dostaje sie co roku po zaplaceniu skladki insurance,o czym przez grzecznosc zmilcze.Podpisuje sie pod tym nie tylko safety officer ale rowniez ubezpieczyciel.

 

Edit-mapa jest wazna-bo w sumie do konca grudnia jestem jeszcze czlonkiem klubu- bo mam zaplacona skladke,a o zmianach powinienem byc powiadomiony.Choc nie zmienia sie to od kilku lat.

Zobaczymy co mi odpisze zarzad BMFA ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde Peter bierzesz to bardzo do siebie, gdybym chciał sprzeczki to przecież nie wklejałbym Twojego cytatu, tylko wprost próbował Cie atakować !

 

Ale, z drugiej strony przykład Twoich zdjęć, pokazuje jak najbardziej, że każdy pilot FPV, powinien mieć na pierwszym miejscu względy bezpieczeństwa i mieć zawsze oczy otwarte nieważne gdzie lata - czy na terenie "bezpiecznym", czy "na dziko" nad samym lotniskiem, domkami na swojej dzielnicy, czy nad miastem.

Zawsze powinniśmy się liczyć z tym , że możemy mieć awarie sprzętu (i co wtedy), lub może w naszym zasięgu pojawić się inny "prawdziwy" samolot/helikopter i co należy w takim przypadku zrobić !

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że w razie jakiejkolwiek katastrofy (zderzenie z modelem), winy będą szukać po naszej stronie ;-( !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde Peter bierzesz to bardzo do siebie, gdybym chciał sprzeczki to przecież nie wklejałbym Twojego cytatu, tylko wprost próbował Cie atakować !

ja bym atakowal,poniewaz :

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że w razie jakiejkolwiek katastrofy (zderzenie z modelem), winy będą szukać po naszej stronie ;-( !

Chyba ze ma sie w domku papier na to ze duze ptaki sa w tym miejscu nielegalnie.

Co wcale nie zwalnia Nas od zwiekszonej uwagi

Zawsze powinniśmy się liczyć z tym , że możemy mieć awarie sprzętu (i co wtedy), lub może w naszym zasięgu pojawić się inny "prawdziwy" samolot/helikopter i co należy w takim przypadku zrobić !

Elementarz jeszcze nie uwzglednia takiej sytuacji,naprawie to wkrotce,reszte uwzglednia posrednio.Podstawy takie jak;lot z uwzglednieniem sily i kierunku wiatru i ew. zanik sterowania/awaria.Czyli w skrocie,zawsze ,w kazdej chwili lotu,ustaw tak model,abys wiedzial gdzie model przypuszczalnie spadnie (bezpieczne miejsce) np. gdy odpadnie skzydlo,wysiadzie bateria inne.

 

Po tym zdazeniu,jak model spadl na miasto,juz nigdy nie polece nad obiekt od strony nawietrznej.To podstawa.Im wyzej,tym bezpiecznej.

 

A fotki umiescilem raczej dla pobudzenia wyobrazni,jak blisko od zabawy do tragedi !

Zagadnienie kompletnie nieznane w tradycyjny lataniu RC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A zdajecie sobie sprawe ze takim lataniem można stworzyć nieumyślne zagrozenie katastrofy lotniczej wiesz co by było gdyby kawałki twojego rupa dostały sie w zasieg pracy turbo sprezarki smigłowca !!!!!!!!!?????????? szczęście że są osłony wlotów chwytów powietrza :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czytałes regulamin o ruchu cywilnych i wojskowych statków powietrznych ? TO POCZYTAJ a nie kozakuj a osłony chwytów powietrza ma kazdy śmigłowiec badz to duże bądż to małe ale zawsze MA to wymógi fabryczne wynikajace z produkcji i budowy głąbie a słuchaj może to był statek hana solo z gwiezdnych wojen przypatrzył sie jemu aby twój duperdekiel dobrze chłopie poczytaj regulamin i przepisy o ruchu cywilnych i wojskowych jednostek a potem cwaniakuj to ciebie tam miało nie byc bez zadnych informacji i zawiadomien że bedziesz modelami kazakował amatorsko lub rekreacyjnie jak ci dali licencje modelarza to pewnie albo slepi głusi albo głupi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czytałes regulamin o ruchu cywilnych i wojskowych statków powietrznych ? TO POCZYTAJ a nie kozakuj a osłony chwytów powietrza ma kazdy śmigłowiec badz to duże bądż to małe ale zawsze MA to wymógi fabryczne wynikajace z produkcji i budowy głąbie a słuchaj może to był statek hana solo z gwiezdnych wojen przypatrzył sie jemu aby twój duperdekiel dobrze chłopie poczytaj regulamin i przepisy o ruchu cywilnych i wojskowych jednostek a potem cwaniakuj to ciebie tam miało nie byc bez zadnych informacji i zawiadomien że bedziesz modelami kazakował amatorsko lub rekreacyjnie jak ci dali licencje modelarza to pewnie albo slepi głusi albo głupi

 

Podobno "saper myli się tylko raz" - kolego @saper chyba wdepnąłeś na minę.

Masz coś do dodania, ostatnie słowo?

 

PS

Nie ma tu moderatora :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.