albi78 Opublikowano 22 Maja 2008 Opublikowano 22 Maja 2008 Witam, kończę powoli sklejać model RWD-5 wg. planów z alexrc i mam pytanie do forumowiczów - jaka może być maksymalna waga taego modelu w wersji gotowej do lotu, chciałbym na początek użyć ogniw Ni-Mh bo takimi dysponuje w tej chwili, ale pakiet 5 ogniw waży około 240-250g w związku z tym masa modelu w całości to jakieś 700-750g (moja waga kuchenna nie pozwala na dokładny pomiar bo samolot jest za duży i przez to nie stabilny) moje pytanie brzmi czy przy takiej masie jest szansa na oblot czy nie?? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
meloow Opublikowano 22 Maja 2008 Opublikowano 22 Maja 2008 nie będzie w problemu z jak masz tylko dobry silnik !!! mój RWD ważył ok. 700-750 gram i też miał aku NiMh 8x1050 Kan. silnik wg. planów i spokojnie sobie radził.
baxter12 Opublikowano 22 Maja 2008 Opublikowano 22 Maja 2008 masa mojego, gotowego do lotu wynoslila 700g, ale latalem tez z aparatem fotograficznym i wazyl wtegy ok 1 kilograma. Waga sie zbytnio nie przejmuj. Wazniejsze jaki naped masz zamiar zastosowac. Bo pakiet 5 ogniw to, wydaje misie nieco niskie napiecie bedzie lepszy bylby 7-8 ogniw. Pozdrawiam baxter
albi78 Opublikowano 22 Maja 2008 Autor Opublikowano 22 Maja 2008 Hmm... mam silnik na 6V i dlatego kombinowałem z 5 ogniwami czy mogę spokojnie użyć 6 lub 7 ??
profesorek92 Opublikowano 22 Maja 2008 Opublikowano 22 Maja 2008 Hmm... mam silnik na 6V i dlatego kombinowałem z 5 ogniwami czy mogę spokojnie użyć 6 lub 7 ?? 6V powiadasz... czyli rozumiem, że szczotkowy... Jakiej klasy ?? Coś mi się wydaje, że może być za słaby jak na tą "robotę". A co do napięcia, to ja do mojej szczotki klasy 280 (chyba na 6V) mam podłączony Li-pol 2s, a więc przy pełnym pakiecie - napięcie 8,4 V. Jakoś żyje Tak więc chyba 6 ogniw powinien tolerować, może nawet 7 Aczkolwiek poczekajmy na opinię bardziej doświadczonych kolegów
meloow Opublikowano 23 Maja 2008 Opublikowano 23 Maja 2008 kolego 2 ogniwa Li-pol to 7,4V na nie 8,4V !!!! na w miom gripenie latałem na silniku SPEED 400 6V i miałem pakiet 8,6V po 10-15 minutach lotu silnik był bardzo gorący ale działał bez problemów ... tylko migło nie większe niż gunter 125x110. aby ulotnić RWD na zwykłym silniku to muszisz mieć conajmniej 480 lub większy 500-600 do mniejszego musisz dokupić przekładanie, ale pamietaj większy silnik mocniejszy regulator !!!
attyla Opublikowano 23 Maja 2008 Opublikowano 23 Maja 2008 Marcin nie wprowadzaj ludzi w błąd naładowane ogniwo li-pol ma napięcie 4,2 V więc pakiet 2S1P ma jak najbardziej napięcie 8,4V .
cobra Opublikowano 23 Maja 2008 Opublikowano 23 Maja 2008 4,2 V to końcowe napięcie ładowania ogniwa Li-pol. Napięcie pracy to około 3,7 V, czyli z pakietu 2s na silniku będzie pod obciążeniem coś koło 7,4 V.
albi78 Opublikowano 23 Maja 2008 Autor Opublikowano 23 Maja 2008 Ja mam silnik 280 ale to już wiem że raczej za słaby i chcę wstawić 400 i mam nadzieję, że poleci do tego mam śmigło 10,5x5 i przekładnie 4:1 co wy na to ?? Myślę, że dołożę jeszcze jedno ogniwo i zrobię 6 ogniw Ni-Hh co powinno dać 7,2V - czy ktoś wie jaki jest spadek napięcia na regulatorze ?? Jeszcze jedno pytanie jaki powinien być zakres wychyłu steru kierunku i steru wysokości ?? Z góry dzięki za pomoc.
meloow Opublikowano 23 Maja 2008 Opublikowano 23 Maja 2008 tylko jakoś nie mogę znaleść jaki masz dokładnie ten silnik bo mozesz mieć taki: 400 6V lub 400 7,2V :shock: reszta jest OK.
profesorek92 Opublikowano 24 Maja 2008 Opublikowano 24 Maja 2008 Aaa. sorki, nie wziąłem pod uwagę, że pod obciążeniem napięcie na pakiecie spada :oops: Mimo to z 8,4 V nie dojdzie radzczej aż do 7,4 V na tym silniczku
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.