pablojarocin Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Witam. Posiadam łodź typu katamaran, jest łódka zanętowa z 2 silnikami. Łódka może wywieźć ok 5kg karmy do karpi. Obecne silniki się grzeją, chciałbym je wymienić. Widziałem u producenta tych łódke że ma silniki z takim wiatraczkiem wbudowany. ma ktos informacje jaki to silnik i gdzie taki kupić??? Najprawdopodniej to chińskie jest. Albo jakiś dobry silnik z włąsnym chłodzeniem na 12V i jakieś 10 000 obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roberts Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Witaj, silnik oferowany przez producenta twojej łódki wygląda na zwykły silnik klasy 550, nic specjalnego. Nie bardzo mi się chce wierzyć w ten wiatraczek w środku. Ogólnie tego typu silniki będą się grzać, zwróć uwagę, że moc tego silnika to 50W. Są to silniki szczotkowe, które zostały wyparte przez silniki bezszczotkowe, trudno je już dostać i są dosyć drogie. Ich wymiana na bezszczotkowe pociąga za sobą wymianę regulatorów obrotów. Silniki szczotkowe stosowano w modelach łodzi i wtedy stosowało się do nich chłodzenie wodne w postaci nawiniętych rurek mosiężnych bądź specjalnych płaszczy wodnych. Proponuję pozostać przy obecnych silnikach. Można również spróbować pokombinować z przekładniami - zmniejszy się pobór prądu i moc wydzielana w silnikach - zmniejszy się jednak prędkość łódki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Speedaco Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Kolego pablojarocin Nie piszesz jakimi silnikami dysponujesz na jakim kadłubie i przy jakich ustawieniach nadajnika pływasz. Poza tym co to znaczy grzeją się? Jaką temperaturę odnotowałeś ? Każdy pracujący silnik się grzeje i to jest normalne. Pytanie jak mocno? Może jakiś konkret? Grzanie silników o jakim piszesz może być spowodowane bądż to wielkością śrub napędowych bądż złym spasowaniem (wycentrowaniem wału w stosunku do silnika) lub jeżeli stosujesz wały samrowane smarem a nie olejem - nawet złym doborem smaru....i oporami z tym związanymi na wałach silników. Ja stosuję silniki Igarashi SP3657-50 12V ze śrubami napędowymi 40mm które się kręcą nie 10 000 obr/min. a w granicach 4800obr./min i nic się nie grzeje! Silniki te mają wbudowany wentylator w środku. Współpracują one z wałami napędowymi smarowanymi olejem. roberts - Uwierz! Błogosławieni Ci którzy nie widzieli a uwierzyli Te silniki o jakich piszę mają wbudowany wiatraczek w środku.Wiem co kupiłem i wiem co widziałem montując je w swojej łódce Jeżeli bardzo Ci zależy na namacalnym dowodzie - mogę zrobić fotkę silnika zamontowanego w łódce...Wcale nie jest tak jak jak piszesz z dostępnością, bo są dostępne i cena też nie jest jakaś zabójcza bo jest to około 40 zł za sztukę. Chłodzenie wodne stosowało się i stosuje w łodkach wyścigowych. W łódkach zanętowych nie ma takiej potrzeby bo jest to inna charakterystyka pracy i silników i łódki. P.S. W załączeniu fotka pokazująca temperaturę silnika ( 40,3 stopnia Celsjusza) - po nieprzerwanym 30 minutowym pływaniu i manewrowaniu bez ładunku. Oczywiście z ładunkiem może być wyższa temperatura ale na pewno nie będzie to np. 80 stopni no i kto wywozi 5kg papu dla rybek przez nawet te 30 minut?? Wtedy nie było by to zanęcanie a karmienie a w wędkowaniu chyba nie o to chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi