Skocz do zawartości

Silnik do łodzi katamaran


pablojarocin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam łodź typu katamaran, jest łódka zanętowa z 2 silnikami.

Łódka może wywieźć ok 5kg karmy do karpi. Obecne silniki się grzeją, chciałbym je wymienić. Widziałem u producenta tych łódke że ma silniki z takim wiatraczkiem wbudowany.

ma ktos informacje jaki to silnik i gdzie taki kupić???

Najprawdopodniej to chińskie jest.

Albo jakiś dobry silnik z włąsnym chłodzeniem na 12V i jakieś 10 000 obrotów.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

silnik oferowany przez producenta twojej łódki wygląda na zwykły silnik klasy 550, nic specjalnego. Nie bardzo mi się chce wierzyć w ten wiatraczek w środku.

Ogólnie tego typu silniki będą się grzać, zwróć uwagę, że moc tego silnika to 50W. Są to silniki szczotkowe, które zostały wyparte przez silniki bezszczotkowe, trudno je już dostać i są dosyć drogie. Ich wymiana na bezszczotkowe pociąga za sobą wymianę regulatorów obrotów. Silniki szczotkowe stosowano w modelach łodzi i wtedy stosowało się do nich chłodzenie wodne w postaci nawiniętych rurek mosiężnych bądź specjalnych płaszczy wodnych. Proponuję pozostać przy obecnych silnikach. Można również spróbować pokombinować z przekładniami - zmniejszy się pobór prądu i moc wydzielana w silnikach - zmniejszy się jednak prędkość łódki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pablojarocin  Nie piszesz jakimi silnikami dysponujesz na jakim kadłubie i przy jakich ustawieniach nadajnika pływasz.  Poza tym co to znaczy grzeją się? Jaką temperaturę odnotowałeś ?  Każdy pracujący silnik się grzeje i to jest normalne. Pytanie jak mocno? Może jakiś konkret?  Grzanie silników o jakim piszesz może być spowodowane bądż to  wielkością śrub napędowych bądż  złym spasowaniem (wycentrowaniem wału w stosunku do silnika) lub jeżeli stosujesz wały samrowane smarem a nie olejem - nawet złym doborem smaru....i oporami z tym związanymi na wałach silników.

Ja stosuję silniki  Igarashi SP3657-50 12V ze śrubami napędowymi 40mm które się kręcą nie 10 000 obr/min. a w granicach  4800obr./min  i nic się nie grzeje! Silniki te mają wbudowany wentylator w środku. Współpracują one z wałami napędowymi smarowanymi olejem.

 

roberts - Uwierz! Błogosławieni Ci którzy nie widzieli a uwierzyli :lol:   Te silniki o jakich  piszę mają wbudowany wiatraczek w środku.Wiem co kupiłem i wiem co widziałem montując je w swojej łódce :)  Jeżeli bardzo Ci zależy na namacalnym dowodzie  - mogę zrobić fotkę silnika zamontowanego w łódce...Wcale nie jest tak jak jak piszesz z dostępnością, bo są dostępne i cena też nie jest jakaś zabójcza bo jest to około 40 zł za sztukę. Chłodzenie wodne stosowało się i stosuje w łodkach wyścigowych. W łódkach zanętowych nie ma takiej potrzeby bo jest to inna charakterystyka pracy i silników i łódki.

 

P.S. W załączeniu fotka pokazująca temperaturę silnika ( 40,3 stopnia Celsjusza) - po nieprzerwanym 30 minutowym pływaniu i manewrowaniu bez ładunku. Oczywiście z ładunkiem może być wyższa temperatura ale na  pewno nie będzie to np. 80 stopni no i kto wywozi 5kg papu dla rybek przez nawet te 30 minut?? Wtedy nie było by to zanęcanie a karmienie a w wędkowaniu chyba nie o to chodzi?

post-5041-0-65165400-1442835762.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.