k3rano Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Witajcie zastanawiam się nad zakupem pakietu do regulatora Ray 20. Regulator obsługuje pakiety 2S i 3S. Jaki pakiet będzie lepszy 2S czy 3S i jaka będzie różnica porównując pakiety o tej samej pojemności - poza napięciem oczywiście. Czy jest jakaś przewaga jednego pakietu nad drugim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Po prostu są pakiety takie i inne, jedne urządzenia pracują pod 12V a inne pod 220V ... regulator tylko OBSŁUGUJE czyli podpinając mu napięcie 3,7V może po prostu nie zadziałać a zapodając mu wyższe niż dopuszczalnie po prostu go spalisz. Pakiet dobiera się do silnika. Do tego jeszcze musi być dobrane odpowiednie śmigło, jest to napisane w specyfikacji silnika. Silniki są tylko pod 3s, tylko pod 2s, pod 2 i 3s, pod 6s ... po prostu są takie i owakie a pakiet dobierasz sobie pod model i silnik. Mniejsze napięcie to zazwyczaj przy danym silniku konieczność zamontowania większego śmigła, rośnie wtedy średnica a maleje skok przez co model będzie "wolniej" latał (wolniejszy strumień zaśmigłowy). Większe napięcie to często, sugerowane w specyfikacji, mniejsze śmigło ale o większym skoku, szybszy strumień zaśmigłowy, model będzie względnie szybciej latał. Do tego oczywiście dochodzi kwestia poborów prądu i wagi pakietu ale to wszystko już też dobiera się pod model. Wszystko ma współgrać, do halówek najczęstszy setup to pakiet 2s dużej wydajności prądowej i silniki średnio/wolnoobrotowe. Do quadów często używa się (np. 450-tek) pakietów 3s i czasem o większym napięciu i silników wolnoobrotowych zazwyczaj poniżej 1000 kV. Do edf'ów potrzeba pakietu o dużej wydajności prądowej, turbina na małą średnicę ale wiatrak posiada duży skok, pobory są często bardzo duże jak na małej wielkości wentylatory, strumień "zaśmigłowy" tzn. prędkość strumienia jest wysoka przez co modele te szybko latają mimo że ciąg może wynosić 60-70% wagi modelu i stosuje się tam silniki klasy inrunner często wysokoobrotowe (np. 4000 kV). Zobacz specyfikację tego silnika to troszkę Ci się rozjaśni, poprzeglądaj w sklepach choćby. http://www.banggood.com/DYS-BE1806-2300KV-Brushless-Motor-2-3S-for-Mini-Multicopters-p-933192.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 (...) jaka będzie różnica porównując pakiety o tej samej pojemności - poza napięciem oczywiście. Czy jest jakaś przewaga jednego pakietu nad drugim? 3s będzie cięższy, to raczej oczywiste. Przewaga większego napięcia jest następująca: Masz regulator 20A, moc którą może pobrać silnik to 7,4v (2s) x 20A =148W a dla 3s sprawa wygląda trochę lepiej bo 11,1v(3s) x 20A=222W Możesz wykorzystać większą moc nie przeciążając ani regulatora ani silnika. Jedyna wada to dodatkowa masa pakietu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi