z.nicgorski Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Witam bardzo Pomóżcie w doborze śmigła, Li-Poli i regulatora, silnik już mam zamontowany jest to "szczotkowa 600" na 7,2V ! wymiary szybola to: rorpięt. 2660 waga około 2kg - 39g/dm Do tej pory montowałem LiPole 2500mAh (3s2p;11,1V), reg.40A i śmigło składane 9'x5' co było efektem wyłączania (odcinania napięcia na połowie drogi drążka gazu nadajnika) silnika. Czy za małe LiPole ? Czy za duże śmigło ?. Podejrzewam marną jakość Aku., ale ładując ładowarką Shark10 (z balanserem), która wskazuje na pełną ilość prądu. Co robić , jak dobrać (zmienić) te parametry ? pozdrawiam zn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Proponuję zacząć od wymiany silnika na 3-fazowy."600" przerabia prąd z pakietu w głownej mierze na ciepło.Sprawność silnika 3-f jest znacznie wyższa niż szczotkowca, szkoda pakietu.Wymiana napędu to koszt około 200zł (regler + silnik).Waga napędu 3-f będzie mniejsza niż szczotkowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Szczotak by ci po chwili padłą, to jest 600 7.2v mówisz a li-pol ten powiedziałeś ma 11.1v. Czyli poleciał byś i podejrzewam że po 10min. szczotka by się spaliła... Może dlatego odcina, bo za duży prąd daje :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Jak już to śmigło za duże i prąd pobierany z akku za jest tak duży że pakiet nie wyrabia.Przewoltowanie w silnikach szczotkowych to normalna sprawa.Spróbowałbym na mniejszym śmigle, ale wg. mnie to zabijanie pakietu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z.nicgorski Opublikowano 24 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Witam slawekmod............ napisz proszę jaki silnik i regler proponujesz, ja już nie chcę eksperymentować na wlasną ręke (kieszeń) Lubart......... silnik mi się nie zagotował ale na swoje ciepełko to brał chyba ze 30Amper ! do dziś wylatał z 25 minut. Ale to było kręcenie na 50-60%, potym odcinał baterie. pozdrawiam zn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Silnik któryś z RAY35xx-xx , ja mam RAY3530-14 i ze śmigłem 11x6 ciągnie 1,5kg szybowiec bez problemu.Do tego regler Dualsky 25 A.Napęd bierze około 15 A max ale na 3/4 gazu jest spore wznoszenie.Może któryś z RAY 3536-xx.Może koledzy którzy mają inne napędy coś doradzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_W Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Latamy z kolegą motoszybowcem VOLARE rozp. 2m, masa ok 1,4kg w zależności od wyposażenia. Motor 600, śmigło 8x4, reg. Jeti 30 A, zasilanie opcjonalnie 8xKan 1800 NiMh, lub 3s1p 1500 Welgard. Temperatura silnika i regla w normie, żadnych problemów jak dotąd. Twój model jest duży i ciężki, na moje napęd masz przeciążony, myślę, że sprawę rozwiązało by chwilowo zastosowanie np. przekładni 1:3 i śmigła 10x5 , ale najlepiej iść w kierunku który proponuje Sławek. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Myślę, że leży mi coś w szufladzie, co pozwoli Ci polatać tym modelem. Szczegóły na PW. Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z.nicgorski Opublikowano 25 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Cześć Jurek czyżbym się naraził, czy nie tam wysłałem e-maila ? pozdrawiam zn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Odpowiedź wysłana. Przepraszam ale byłem cały dzień na lotnisku w Gliwicach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z.nicgorski Opublikowano 26 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 Cześć ..ale ja Ci Zazdroszczę !!!!!! -------------------------------- czekam, czekam na e-maila pozdrawiam zn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 Czego ? Uganiania się na zawodach? Chłopcy latali modelami (F3J) a ja po hol ! Wieczorem padłem jak niemowlę po kąpieli.... Pozdrowienia - Jurek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z.nicgorski Opublikowano 26 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 Jurek odpisz na moje PW co z tym Kellerem, jak finalizujemy tranzakcje ? PS ....ale latałeś, to już latanie!!!!!!!!! http://pfmrc.eu/images/smiles/icon_rotfl.gif pozdro. zn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Chyba z tym PW są jakieś kłopoty. Ja też czekam na Twoją odpowiedź. Najpierw to 3/4 dnia leży w skrzynce przygotowane do wysłania. Teraz nie mam tego ani w wysłanych ani w oczekujących... Napisz na maila, powinien być w profilu, gdyby coś to: jmarkiton małpa osiedle.rybnik.net.pl - Jurek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z.nicgorski Opublikowano 28 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 Cześć Jurek jak możesz to podeślij mi tu parametry tego motora. Dopiro teraz przeczytałem od Ciebie tego długiego maila dzięki zn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 Silnik w drodze...Pomyślnych lotów - jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z.nicgorski Opublikowano 29 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 dzięki Jurek czy ja dobrze rozumię, że druga cyfra w specyfikacji śmigła to jego skok , a zatem gdybym go zmniejszył to odciążył bym silnik (mniejszy prąd ?). I gdyby tak to może by dać 12x5 , albo 11x5 ! Nie zależy mi na windowaniu bardzo dynamicznym to ma być rekraacja. CZY to byłoby zbyt proste ?. Jurek powiedz mi co myślisz o szybolu z PPE - ASW15 (z RCSkorpion) ? pozdrawiam i dzęki za pomoc z.byszek n.icgorski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 Tak 2 cyfra to skok śmigła. Jeśli zmniejszysz skok o 1 " to prąd zmaleje minimalnie za to szybkość modelu wyraźnie. Jeśli zmniejszysz średnicę o 1" to prąd pobierany przez silnik zmaleje wyraźnie ale niestety ciąg także wyraźnie... I teraz zaczyna się zabawa którą zowią optymalizacją. Z reguły optymalne śmigło podaje producent silnika, tzn jest to śmigło przy którym silnik najwięcej energii zamienia na pracę (napęd naszego modelu) i najmniej na ciepło. Te optymalne warunki pracy silnika nie muszą się pokrywać z zapotrzebowaniem na ciąg statyczny i prędkość naszego modelu. Jak mawiał Sztaudynger: i w tym cały jest ambaras, żeby dwoje chciało na raz... Tu otwiera sie pole do popisu dla nas: tak dopasować śmigło, żeby silnik jak najmniej energii marnował, akumulator nie oddawał jej na darmo (na ciepło) a model leciał tak jak oczekujemy. Czasami to się nie udaje i coś trzeba zmienić albo zespól napędowy albo model, w zależności co jest tańsze albo na czym nam bardziej zależy. Zacznij od 12x6 i sprawdź prąd na Twoim akumulatorze, czy go nie obciąża za bardzo. Potem sprawdź w locie. Nie ma nic gorszego niż żebrać wysokość schodkami, tzn: 10m do przodu i 1m wysokości bo model się zawiesza. Jeśli model pójdzie spokojnie, pod kątem 20-30 stopni w górę i po wyłączeniu silnika i wyprostowaniu toru lotu do poziomu będzie miał tendencję do przepadnięcia to trzeba zwiększyć skok śmigła bo model potrzebuje większej prędkości. Jeśli model po wyrzuceniu z ręki wozi się nad ziemią na 2m a po zaciągnięciu wysokości zatrzymuje się (zawiesza) i nie chce iść w górę to musisz zwiększyć średnicę, model potrzebuje większego ciągu. Stwierdziłem, że 13" to jest górna granica dla tego silnika przy bardzo dobrej wentylacji i jeśli nie trzeba to nie korzystaj z niego bo nadmiernie obciąża silnik i wychodzisz z obszaru najlepszej sprawności. Ale jak trzeba to w nosie mam sprawność, model ma lecieć...Jak to zbyt głęboko włożysz w nos lub inne miejsce to dość szybko możesz być zmuszony do zmiany silnika lub aku lub obu naraz ! Jeśli użyjesz śmigieł o tym samym rozmiarze ale innych firm to sprawdź najpierw prąd na silniku -mogą się nawet dość znacznie różnić poborem prądu. Za najlepsze (ze średniej półki) uważane są węglowe łopaty Aeronauta. Życzę owocnych eksperymentów i długich lotów. Pozdrawiam - Jurek Co do szybowca - mam wrażenie, że w Twoim przypadku byłoby to cofanie się! Masz dużo lepszy ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z.nicgorski Opublikowano 3 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 Jurek nie zdążyłem przechwycić listonosza ! spróbuję odebrać na poczcie wieczorem. Cały czas męczy mnie ta duża rozpiętość śmigła Jurek ja miałem na 600'setce 9x5 (było źle!) a tu aż 12x6 ! (ja nie mądrze ale ?) strasznie wielkie to śmigło. Jeśli jesteś przekonany, że to dobrze to OK. pozdrawiam i dzięki za cierpliwość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 Robbe Arcus, rozpiętość niecałe 2 m, waga ok. 700 g, napęd 3F Wellgard 12-10 + twardy pakiet 3s ok 1500 mAh + regler 25 A, śmigło składane Aeronaut 8x5 ciąg prawie równy masie, na śmigle 10x5 można zrobić prawie zawis, ale i silnik i pakiet ciepły. Najlepiej sprawdzaj w parametrach silnika, już prawie wszyscy podają takie parametry jak wielkość śmigła i ciąg, parametrów raczej nie warto przekraczać, chyba że stać Cię na eksperymenty (a lipole bardzo malowniczo potrafią wybuchnąć), w czasie lotu skutek łatwy do przewidzenia (kret jaskiniowy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.