Artur z kołobrzegu Opublikowano 15 Stycznia 2007 Opublikowano 15 Stycznia 2007 Witam przymierzam się do zakupu tegoż właśnie modelu i niewiem jakie usterzenie wybrać v czy odwrócone T . Chciałbym aby model miał możliwie jaknajwiększą doskonałość oraz aby tracił jaknajmniej wysokości w ciasnym krążeniu . Którą opcje wy wybralibyście dlaczego ?
MarekJ Opublikowano 15 Stycznia 2007 Opublikowano 15 Stycznia 2007 Z punktu widzenia aerodynamiki nie ma to wiekszego znaczenia (V ma mniejsze opory i jest lżejsze). Decydują zwykle względy praktyczne. V jest bardziej odporne na lądowanie w przygodnym terenie (trudniej go urwać czy uszkodzić wystającymi patykami czy kretowiną). Jeśli mam wybierać między V a klasycznym to zawsze wybieram V.
malinn Opublikowano 15 Stycznia 2007 Opublikowano 15 Stycznia 2007 V ster może i lepszy bo małe opory stawia. Jednak w V ster nie wytrzyma długo w twym modelu. Moge sie założyć, że wyjdzie za saby, a jak mocny to za ciężki. Klasyka proponuje. Sam wiesz jak lądujemy na karzaczkach i v ster tego nie zniesie jak na moje.
MarekJ Opublikowano 15 Stycznia 2007 Opublikowano 15 Stycznia 2007 Moge sie założyć, że wyjdzie za saby, a jak mocny to za ciężki. Być może w Twoim wykonaniu tak to wychodzi . Jakoś inni radzą sobie z tym. Ja równiez nie miałem nigdy problemów, a robię takie usterzenia od 30 lat.
malinn Opublikowano 15 Stycznia 2007 Opublikowano 15 Stycznia 2007 Istotnie lekki v ster u mnie to ogonek na raz, przerwanie latania i łatanie modelu w domu -wrzrost masy. Jak zrobie mocny to wychodzi ciężej od klasyka :? Dlatego uważam że nie warto. Nie twierdze wcale ,że Arturowi wyjdzie ogon jak trzeba i się sprawdzi. Nie zgodze się jednak że v ster jest mocniejszy niż klasyk i że na krzakach prędziej polegnie v . Uważam że lepiej zachacza gałązki gdy spada w dół z drzewa V ster. Jak by latać zawsze na gładkiej łace to co innego, ale po mamy modele żeby latać gdzie sie da :twisted: Przeważnie latam z Arturem i razem często parkujemy na drzewach stąd moje obawy
olo Opublikowano 15 Stycznia 2007 Opublikowano 15 Stycznia 2007 Modele mamy po to żeby jednak latać a nie po żeby je wieszać na okolicznych krzakach. Ten model na pewno był RC ? bo jeżeli tak to gdzie miał oczy jego pilot że wybrał takie miejsce do lądowania ?
Jacqubes Opublikowano 15 Stycznia 2007 Opublikowano 15 Stycznia 2007 gdzie miał oczy jego pilot No wiesz... Artur jest z Kołobrzegu, to może jego uwagę przyciągnełą jakaś ładna Pani na plaży :D:D
MarekJ Opublikowano 15 Stycznia 2007 Opublikowano 15 Stycznia 2007 Modele mamy po to żeby jednak latać a nie po żeby je wieszać na okolicznych krzakach. Dokładnie tak samo myślę . Odnoszenie wytrzymałości usterzenia do możliwości wiszenia nim na drzewie nie ma najmniejszego sensu - chyba, że rozmowa toczy się w dziale "przy piwie" - po paru piwach .
Artur z kołobrzegu Opublikowano 15 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2007 a ty olo cfany jesteś , wbijaj do nas na wydmy a zobaczymy co potrafisz Latanie na wydmie modelem sterowanym tylko kierunkiem i wysokością nie jest wcale takie łatwe A to drzewko miało 8 metrów 8) próbowałem na nie wejść ale mniej więcej w połowie drogi na szczyt spróchniałe gałązki się pode mna zarwały . Akcja skończyła się na tym że model został szczęśliwie zdjęty za pomocą 7 metrowego drzewka , którym to właśnie z malinem zepchneliśmy latadło widoczne na zdjęciu Czyli modelik wezmę chyba z v sterem tak dla exsperymętu ponieważ na tego typie usterzenia jeszcze nie latałem , jak coś nieprzypasi to zawsze można je przerobić na klasyka
Tomek_W Opublikowano 15 Stycznia 2007 Opublikowano 15 Stycznia 2007 Coś, co w Kołobrzegu nazywa się "odwrócone T " wszędzie indziej nazywa się usterzeniem klasycznym, chyba że coś przegapiłem ostatnimi czasy. Świat tak pędzi naprzód...A już ta teoria odnośnie wyższości takiego usterzenia nad innym w odniesieniu do możliwości zawieszania na drzewie i spadania z niego to ma się naprawde nijak do rzeczywistości. Co by się nie powtarzać: w całej rozciągłości popieram to, co napisali Olo i MarekJ
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.