Skocz do zawartości

Mitsubishi F1M2 (Pete) 1:48 Hasegawa


Ryszard58

Rekomendowane odpowiedzi

Na zakończenie mijającego miesiąca jeszcze jeden modelik ,też dwupłat ,jednak z innej wojny  ,a dokladnie z pacyfiku  .
Modelem tym jest japoński wodnosamolot:
PA310478%252520-%252520Kopia.JPG
Jak zwykle krótka historia tego płatowca  z Wikipedii:
Mitsubishi F1M (amerykański oznaczenie kodowe – Pete) – japoński wodnosamolot obserwacyjny z okresu drugiej wojny światowej.



Historia

W 1934 roku dowództwo lotnictwa japońskiej marynarki wojennej ogłosiło wymagania dla wodnosamolotu obserwacyjnego małego zasięgu, który miał zastąpić wodnosamolot Nakajima E8N1. Na podstawie tych wymagań projekty opracowały wytwórnie: Aichi, Kawanishi i Mitsubishi. Najlepszym okazał się projekt Mitsubishi, mający oznaczenie fabryczne K-17, opracowany przez inż. Jojiego Hattoriego.

W czerwcu 1936 roku oblatano prototyp samolotu, który otrzymał oznaczenie F1M1. W samolocie zastosowano silnik Nakajima Hikari-1. Próby samolotu prowadzone w Nagoi wykazały szereg usterek. Samolot był niestateczny i łatwo wpadał w korkociąg. Po dokonaniu zmian i zainstalowaniu mocniejszego silnika Mitsubishi Zuisei 13 samolot otrzymał oznaczenie F1M2 i został w 1940 roku wprowadzony do produkcji seryjnej.

Wodnosamoloty F1M2 początkowo produkowano w wytwórni Mitsubishi Jukogyo K. K, gdzie zbudowano 528 samolotów, a następnie w wytwórni Dai-Nijuichi Kaigun Kokusho w Sasebo, gdzie zbudowano 590 samolotów. Produkcję zakończono w 1944 roku; łącznie zbudowano 1118 samolotów.
Użycie w lotnictwie

Wodnosamolot F1M2 w 1941 roku został wprowadzony do jednostek lotnictwa japońskiej marynarki wojennej, gdzie był wykorzystywany jako samolot obserwacyjny, ale również wodnosamolot myśliwski i szturmowy. Startował zarówno z okrętów przy użyciu katapult, jak i z baz przybrzeżnych.

Stosowany był do końca drugiej wojny światowej, do jego głównych zadań należało zwalczanie okrętów podwodnych i eskortowanie konwojów.
Opis konstrukcji

Wodnosamolot Mitsubishi F1M2 był dwupłatem o konstrukcji całkowicie metalowej. Kabina pilota odkryta, a kabina strzelca-obserwatora częściowo zakryta.

Napęd samolotu stanowił silnik gwiazdowy, czternastocylindrowy, chłodzony powietrzem.

Uzbrojenie samolotu stanowiły trzy karabiny maszynowe: dwa stałe i jeden ruchomy. Samolot też mógł przenosić dwie bomby lotnicze o masie 60 kilogramów każda lub (w wersji eksperymentalnej) jedną o masie 250 kilogramów.

C-F1M.jpg
Mitsubishi_F1M2.jpg
PA310477%252520-%252520Kopia.JPG

Sam model to jak widać  jest to Hasegawa dlatego też .modelu tego  raczej nie trzeba rekomendować  .staranność wyprasek jak i finezja wykonanych elementów sama mówi za siebie .
PA300467.JPG
PA230461.JPG
PA230460.JPG

Niestety w modelu  ,który wykonałem nie było elementów  fot otrawionych (części bomb ,zaczepy ,a także naciągi  o specyficznych końcówkach ) stąd tez musiałem improwizować i  wykonać je z  materiałów zastępczych .

APC_Collage%252520-%2525202015.10.31%252

Model wykonany w barwach 958 Naval Flyig Group 1943
PA310474.JPG
PA310473.JPG
PA310472.JPG
PA310471.JPG
PA310470.JPG
PA310469.JPG
PA310468.JPG
PA310476.JPG
PA310475.JPG

I jeszcze parę  fotek z tłem
PA310480.JPG
PA310479.JPG
PA310478.JPG
PA310477.JPG

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.