Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zacząłem ostatnio składać coś na wzór motoszybowca z podkładów pod panele o rozpiętości ok 2,4m. Profil jaki staram się odwzorować to sd 7032 o cięciwie 20cm, jedną połówkę mam prawie gotową i jest nawet sztywna, mam nadzieję że po złożeniu dwóch nie wyjdzie gazeta :/

Nurtuje mnie pytanie czy końcówki skrzydła BEZWZGLĘDNIE muszą być zwężone ?, czy jakoś ujdzie, ewentualnie się dorobi jakoś. Czytałem artykuł na http://www.piotrp.de/MIX/profile.htm i w miarę go rozumie do momentu że na końcu płata jest mniejsza liczba "re", niby wcześniej odrywa strugę ale jednak działa:) Może ktoś mi to łopatologicznie wytłumaczy.

 

 

Opublikowano

Witam, zacząłem ostatnio składać coś na wzór motoszybowca z podkładów pod panele o rozpiętości ok 2,4m.(...)

 

Oooo to ciekawy temat. Podpierasz się jakimiś planami? Jaka konstrukcja płata? Chętnie zobaczyłbym zdjęcia.

Mam od jakiegoś czasu smak na lekkie delikatne 3m z tego cudownego materiału. Jak narazie skończyło się u mnie na testowym skrzydle 160cm full depron + paski węgla laminowane na dźwigarze, tej konstrukcji nie udało mi się złożyć w locie a skrzydło było dość lekkie.

 

Niegdyś latały szybowce ze skrzydłem o obrysie prostokątnym...i latały. Takie skrzydło wygląda jednak "tępo", więc na logikę, w powietrzu też jest "tępe".

Ale wytłumaczenie dlaczego lepiej mieć płat zbierzny, to zostawie starszyźnie. Za cienki jestem.

Opublikowano

Witam ponownie, tak jak pisałem dodam kilka fotek, a na początek wycinanie żeber dla leniwych https://youtu.be/KjcS0s039dg

 

http://s3.postimg.org/svo8gx43n/IMG_20151116_181539.jpg

W tym w paski kolega na siłę zrobił wznios przy lądowaniu (TOTO-0), środkowe TOTO-0 150%(1,5m), niespecjalnie wyszło ale model leciutki i całkiem wolno lata, wręcz szybuje. I trzecie to połówka do tego co właśnie składam.

 

 
Jakoś nie znalazłem gdzie dodawać obrazki choć raz już dodawałem:P
Jest kilka szczegółów które zawaliłem ale następnym razem może wyjdzie ładniej :) 
Opublikowano

Ciekawa technologia - jak na ten materiał. Czekam na rozwój tematu, bo może wyjść z tego dobrze latający wytwór. Jeśli możesz podawaj wagę gotowych elementów. Planujesz jakieś pokrycie?

Zdjęcia dodawaj przez pełny edytor - wybierz plik->załącz plik.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

 

Nurtuje mnie pytanie czy końcówki skrzydła BEZWZGLĘDNIE muszą być zwężone ?, czy jakoś ujdzie, ewentualnie się dorobi jakoś. Czytałem artykuł na http://www.piotrp.de/MIX/profile.htm i w miarę go rozumie do momentu że na końcu płata jest mniejsza liczba "re", niby wcześniej odrywa strugę ale jednak działa:) Może ktoś mi to łopatologicznie wytłumaczy.

"Aerodynamika modeli latających", strona 104 wydania z roku 1983  - nie będę cytował, napiszę w skrócie - Na końcu skrzydła pojawia się opór indukowany, kiedy powietrze o większym ciśnieniu pod skrzydłem miesza się z powietrzem z nad skrzydła (mniejsze ciśnienie). Mniejsza cięciwa i mniejszy kąt natarcia oznacza mniejszą różnicę ciśnień, więc mniejszy opór. W dorosłych samolotach problem liczby Re jest znikomy bo szybciej latają i są większe, dlatego prawie zawsze mają trapez. U nas może się okazać, że zysk z mniejszego oporu indukowanego zje Reynolds.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.