Skocz do zawartości

Motoszybowiec z podkładów


Zulugula

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zacząłem ostatnio składać coś na wzór motoszybowca z podkładów pod panele o rozpiętości ok 2,4m. Profil jaki staram się odwzorować to sd 7032 o cięciwie 20cm, jedną połówkę mam prawie gotową i jest nawet sztywna, mam nadzieję że po złożeniu dwóch nie wyjdzie gazeta :/

Nurtuje mnie pytanie czy końcówki skrzydła BEZWZGLĘDNIE muszą być zwężone ?, czy jakoś ujdzie, ewentualnie się dorobi jakoś. Czytałem artykuł na http://www.piotrp.de/MIX/profile.htm i w miarę go rozumie do momentu że na końcu płata jest mniejsza liczba "re", niby wcześniej odrywa strugę ale jednak działa:) Może ktoś mi to łopatologicznie wytłumaczy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zacząłem ostatnio składać coś na wzór motoszybowca z podkładów pod panele o rozpiętości ok 2,4m.(...)

 

Oooo to ciekawy temat. Podpierasz się jakimiś planami? Jaka konstrukcja płata? Chętnie zobaczyłbym zdjęcia.

Mam od jakiegoś czasu smak na lekkie delikatne 3m z tego cudownego materiału. Jak narazie skończyło się u mnie na testowym skrzydle 160cm full depron + paski węgla laminowane na dźwigarze, tej konstrukcji nie udało mi się złożyć w locie a skrzydło było dość lekkie.

 

Niegdyś latały szybowce ze skrzydłem o obrysie prostokątnym...i latały. Takie skrzydło wygląda jednak "tępo", więc na logikę, w powietrzu też jest "tępe".

Ale wytłumaczenie dlaczego lepiej mieć płat zbierzny, to zostawie starszyźnie. Za cienki jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, tak jak pisałem dodam kilka fotek, a na początek wycinanie żeber dla leniwych https://youtu.be/KjcS0s039dg

 

http://s3.postimg.org/svo8gx43n/IMG_20151116_181539.jpg

W tym w paski kolega na siłę zrobił wznios przy lądowaniu (TOTO-0), środkowe TOTO-0 150%(1,5m), niespecjalnie wyszło ale model leciutki i całkiem wolno lata, wręcz szybuje. I trzecie to połówka do tego co właśnie składam.

 

 
Jakoś nie znalazłem gdzie dodawać obrazki choć raz już dodawałem:P
Jest kilka szczegółów które zawaliłem ale następnym razem może wyjdzie ładniej :) 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa technologia - jak na ten materiał. Czekam na rozwój tematu, bo może wyjść z tego dobrze latający wytwór. Jeśli możesz podawaj wagę gotowych elementów. Planujesz jakieś pokrycie?

Zdjęcia dodawaj przez pełny edytor - wybierz plik->załącz plik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Nurtuje mnie pytanie czy końcówki skrzydła BEZWZGLĘDNIE muszą być zwężone ?, czy jakoś ujdzie, ewentualnie się dorobi jakoś. Czytałem artykuł na http://www.piotrp.de/MIX/profile.htm i w miarę go rozumie do momentu że na końcu płata jest mniejsza liczba "re", niby wcześniej odrywa strugę ale jednak działa:) Może ktoś mi to łopatologicznie wytłumaczy.

"Aerodynamika modeli latających", strona 104 wydania z roku 1983  - nie będę cytował, napiszę w skrócie - Na końcu skrzydła pojawia się opór indukowany, kiedy powietrze o większym ciśnieniu pod skrzydłem miesza się z powietrzem z nad skrzydła (mniejsze ciśnienie). Mniejsza cięciwa i mniejszy kąt natarcia oznacza mniejszą różnicę ciśnień, więc mniejszy opór. W dorosłych samolotach problem liczby Re jest znikomy bo szybciej latają i są większe, dlatego prawie zawsze mają trapez. U nas może się okazać, że zysk z mniejszego oporu indukowanego zje Reynolds.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.