Kaper Opublikowano 7 Czerwca 2008 Opublikowano 7 Czerwca 2008 Niekoniecznie 4%, jako że to my podajemy klasyfikację celną to można troszkę pokombinować i podać stawkę 0% zgodnie z tymi ze strony Kojota. Ja tak ostatnio zrobiłem gdy na cle wylądowały odbiorniki Spektrum ( ) i skończyło się tylko na pobraniu VATu My generalnie tłumaczymy fakturę, ale klasyfikację celną już nie my robimy (jeśli występujemy jako osoba fizyczna). Możemy oczywiście próbować nadać całości (zresztą zgodnie z prawdą) nadtytuł "części do modeli redukcyjnych", ale w przypadku zestawu nadajnik - odbiornik raczej musimy liczyć się z kodem TARIC 8526 92 00 90 "Aparatura do zdalnego sterowania drogą radiową" - "pozostała". Z samymi odbiornikami być może jest łatwiej. U mnie np. zadziałało kiedyś przy pacze ze śmigłami, silnjikami, odbiornikiem i regulatorem. Najwyraźniej śmigła (zwłąszcza 3 i 4 łopatowe były wystarczająco jednoznacznie potwierdzające przynależność do kodu TARIC 9503 00 30 00 czy 9503 00 79 00. Pozdrawiam,
mati005 Opublikowano 8 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2008 A jeśli zamierzam sprowadzić nadajnik, odbiornik i serwa(ewentualnie regulator)? Jeśli dodam jakieś śmigło, uznają mi to za "części do modeli redukcyjnych"? :twisted: Kabel Y albo lotki na dwóch kanałach. Lotki na 2 kanałach? Jak? Jeśli jednak dam kabel Y, to oba serwa będą się obracać tę samą stronę. :? Czy może w miejscu rozwidlenia(w kablu Y), jeden przewód jest odwrócony? Albo wystarczy podłączyć jedną wtyczkę odwrotnie? Proszę, wypowiedzcie się o tych częściach z HiModel(szczególnie o aparaturze i akumulatorkach).
olo Opublikowano 8 Czerwca 2008 Opublikowano 8 Czerwca 2008 Odwrotne podłączenie wtyczki nie zmieni kierunku ruchu serwa w tym kierunku nie kombinuj bo jest tylko jedno właściwe podłączenie Jeżeli serwa są na Y-kablu trzeba obrócić serwo i przełożyć dźwignię. Jeżeli zakupy w UH rozłożysz na raty i zmówisz osobno model,osobno aparaturę to powinno przejść beż problemów.
mati005 Opublikowano 8 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2008 Silnik w nowych zestawach to 370-tka Zaczynam w to wątpić. Wszędzie, nawet na Tower Hobbies, nawet na stronie Great Planes, ten samolot jest z 280ką. Może to w starych wersjach była 370ka, albo w twoim zestawie też jest 280ka, ale napisali, że to 370ka.
Kaper Opublikowano 8 Czerwca 2008 Opublikowano 8 Czerwca 2008 Lotki na 2 kanałach? Jak? Jeśli jednak dam kabel Y, to oba serwa będą się obracać tę samą stronę. :? Spróbuj to sobie narysować i zobaczysz, że jednak będą się wychylać różnicowo. Albo zamiast "rysować od zera" na RCUniverse.com masz fotkę jednego skrzydła tego modelu, Dorysuj drugie z symetrycznie narysowanym serwem i orczykiem. Potem narysuj, że oba obracają się w tą samą stronę (np. zgodnie z ruchem wskazówek zegara) - i jak wychylą się lotki? Róznicowo, prawda? Pozdrawiam,
mati005 Opublikowano 8 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2008 Rozumiem. Dzięki. Jednak chyba zdecyduję się na radio 6 kanałowe i urzywanie mixera flaperon. Chciałbym jednak poznać wasze opinie na temat tej aparatury(Futaba 6 EXAP, link podałem wcześniej) ale jakoś nikt nie chce się wypowiadać. :| :?:
Tost Opublikowano 8 Czerwca 2008 Opublikowano 8 Czerwca 2008 Mam ją, Nie powiem Ci niestety nic konkretnego bo mam ją od 3 tygodni i jeszcze nie latana. jedyne co moge powiedziec- robi wrażenie ;] Funkcje, mixery, komputer dośc zaawansowane. Lecz moja opinia nie jest zbyt profesjonalna, gdyz to jest moje pierwsze komputerowe radio, wiec nie mam konkretnego odniesienia. jedyne co moge zaoferowac ze swojej strony to pomoc, jesli masz jakies pytanie co do menu, ustawien itp, to sprawdze i powiem, gdyz opisy w sklepach są dosc ubogie. Pozdrawiam
TomekW Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Może to w starych wersjach była 370ka, albo w twoim zestawie też jest 280ka, ale napisali, że to 370ka. Sugerujesz że nie odróżnię 280 od 370? 8) Poszukałem w sieci i faktycznie obecnie w zestawie jest 280-tka. Gdy ja kupowałem ten zestaw to w komplecie był silnik taki jak w tym modelu http://www.electrifly.com/parkflyers/gpma1274.html a o 280 czytałem że ma za mało mocy. Nie rozumiem więc dlaczego teraz wkładają ten słabszy silnik. Przepraszam ale nie miałem w weekend czasu sprawdzić tego poboru napięcia. Postaram się zrobić to we wtorek.
mati005 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2008 Ja też tego nie rozumiem. Z tego co wiem samych 370ek nie ma już w sprzedaży, a jeśli są to tylko czasami. Te silniki są już chyba tylko w modelach, zwłaszcza w helikopterach. Może w takim razie są słabsze od 280ek? Nie wiem, nie znam się na silnikach. P.S. Oprócz radia Futaby zastanawiałem się też nad Spektrum. Jest to jednak droższa aparatura. Czy warta jest swojej ceny?
TomekW Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Futaba to marka z wyższej półki niż Spektrum, jednakże moja aparatura działa w paśmie 2.4GHz w oparciu o kodowanie DSM2. Niesie to za sobą rezygnację z kwarców i konieczności uzgadniania kanałów. Aparatura sama znajduje wolny kanał. Uważam że moja Spektrum jest warta swojej ceny, przed nią miałem Optica i nie żałuję zmiany, funkcjonalność obu aparatur jest zbliżona (choć Spektrum ma np. większą pamięć na modele), natomiast przewaga nowego systemu jak dla mnie jest niepodważalna. BTW sprawdź czy ten zestaw ma kwarce, bo z opisu wynika że nie
mati005 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2008 To kwarce nie są wmontowane? I o co chodzi z tym uzgadnianiem kanałów? Zauważyłem w opisie Spektrum jedną rzecz. Mianowicie radio to jest przeznaczone także pod śmigłowce i ma parę funkcji specjalnie dla nich. Zna ktoś może aparaturę 2.4Ghz w niższej cenie, przeznaczoną tylko pod samoloty? W końcu za funkcje helikopterowe też się płaci, a ja tym latać nie będę.
TomekW Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Praktycznie każde radio komputerowe ma obecnie funkcje "śmigłowcowe". Ciężko powiedzieć że za te funkcje jakoś się specjalnie płaci - jest to część oprogramowania nadajnika, a to jak przypuszczam jest wspólne (w swoim rdzeniu) dla wszystkich nadajników danego producenta. Co do kwarców - oczywiście że nie są wbudowane na stałe - kwarce są elementem wymiennym i służą do ustalania kanału na którym chcesz latać, dzięki nim może równocześnie latać kilka modeli. Jednakże z jednego kanału na raz może korzystać tylko jeden modelarz (jeden nadajnik). Jeżeli zostaną uruchomione równocześnie dwa nadajniki na tym samym kanale to skutecznie się zakłócają prowadząc do utraty panowania nad modelem. Uzgadnianie kanałów to procedura stosowana na lotniskach (również tych nie oficjalnych) mająca na celu uniknięcie takich sytuacji. Modelarze ustalają kto na jakim kanale lata i w razie konfliktów podejmują decyzje mające na celu zapobieganie równoczesnemu uruchomieniu nadawania dwóch skonfliktowanych nadajników. W nadajnikach 2.4GHz wyeliminowano taką procedurę, w skrócie mówiąc nadajnik sam wyszukuje wolny kanał na którym będzie działał i powiadamia o tym odbiornik.
mati005 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2008 Praktycznie każde radio komputerowe ma obecnie funkcje "śmigłowcowe". Ciężko powiedzieć że za te funkcje jakoś się specjalnie płaci - jest to część oprogramowania nadajnika, a to jak przypuszczam jest wspólne (w swoim rdzeniu) dla wszystkich nadajników danego producenta. Radio Futaba 6 EXAP właśnie dlatego jest takie tanie, ponieważ jest przeznaczone tylko do samolotów. Radio EX lub EXP kosztowałoby znacznie więcej gdyż przy jego pomocy można latać i helikopterami i samolotami. Dodam jeszcze, że radio EXHP(helikoptery) jest droższe od EXAP. Przy okazji: Wie ktoś czym się różni EXAP od EXA i EXAS ? Czy do montażu kwarców trzeba rozkręcać nadajnik? I jak podłączyć kwarce do odbiornika?
TomekW Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Idę o zakład że oba nadajniki nie różnią się niczym poza jakąś zworą blokującą połowę funkcji w tańszej wersji (sytuacja analogiczna jak z częściami komputerowymi). Do montażu kwarców nic nie trzeba rozbierać - nadajnik i odbiornik posiadają złącze do wpięcia takiego kwarca - dostępne z zewnątrz, na ogół dobrze widoczne. mati005, czy Ty latałeś wcześniej jakimś modelem, bo przyznaję że Twoje ostatnie pytania zbiły mnie mocno z tropu
mati005 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2008 Wiem, wiem. ;D Spodziewałem się podobnej reakcji. Latałem, ale tylko 2 kanałowymi modelami, które można by uznać za zabawki. Tam w aparaturach były tylko 2 drążki(1 poziomy, 1 pionowy), włącznik i gniazdo na baterie. Zaraz pewnie napiszesz, że U-CAN-DO 3D EP to nie model dla początkujących. Latałem jednak dużo na FMSie, i chociarz wiem, że w rzeczywistości lata się trudniej, myślę, że sobie poradzę. Wiem, że duże powierzchnie sterowe sprawiają gwałotowne reakcje modelu na sterowanie, ale właśnie dlatego wybrałem ten. Idę o zakład że oba nadajniki nie różnią się niczym poza jakąś zworą blokującą połowę funkcji w tańszej wersji (sytuacja analogiczna jak z częściami komputerowymi). Możliwe. Dla mnie ważne jest to, że tańsza wersja jest tańsza. Co do silnika, 370ki są dołączane do lekkich samolotów, głównie takich z wyposarzeniem na zewnątrz(to się jakoś nazywa, chyba shock flyer). Natomisat 280ki widuję tylko w cięższych. Z tego wnioskuję, że 280ka jest mocniejsza od 370ki. Wiem, że to głupie, ale to, że do U-CAN-DO dołączaja teraz 280ki, tylko to potwierdza. Tak czy inaczej myślę, że 280ka pociągnie ten model. Po co inaczej by dołączali silnik?
TomekW Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Dobrze że masz jakieś obycie z modelami, FMS też na pewno Ci pomoże. Początki będą trudne ale jeżeli się zaprzesz i nie będzie próbował od razu szaleć to masz szanse Co do silnika - 370 na pewno jest mocniejsze od 280. To jest większy silnik (generalnie te liczby oznaczają długość korpusu silnika w mm *10 - takie dziwne oznaczenie), a co za tym idzie silniejszy (tak było w silnikach szczotkowych ). Rezygnacja z jego używania może mieć podłoże ekonomiczne - widzę że GreatPlanes w ogóle zrezygnował z tego napędu (był dostępny jako osobny element w zestawie z przekładnią), ograniczając zdecydowanie ofertę silników szczotkowych. Po prostu wkładają do zestawu najtańszy silnik jaki mają a i tak większość użytkowników go wyrzuci wkładając bezszczotkę (ja bym dziś tak zrobił, kupując nowy zestaw - nawet z 370).
mati005 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2008 Nie do końca zrezygnowali: silnik Nie wiem też czy bezszczotka to dobry pomysł: 5 linijka opisu Możliwe, że to tylko chwyt marketingowy. Jednak wolałbym latać na razie na fabrycznej 280ce. Czy to naprawdę niemożliwe? Jeśli nie, to pozostaje tylko silnik bezszczotkowy, ale nie wiem jaki wybrać. Chodzi mi o to, aby łatwo go było zamontować w U-CAN-DO i aby służył też do wykonywania akrobacji 3D (wystarczający zapas mocy), tak żebym w przyszłości nie musiał go wymienić. Chciałbym kupić któryś z tych(outrunner) lub tych(inrunner) Doradźcie mi też jakieś śmigła.
mati005 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2008 Chyba jednak nie trzeba wymieniać 280ki na bezszczotkę : Jak wynika z komentarzy, model lata na fabrycznej 280ce z przekładnią. :jupi: Wiem, że i tak lepiej by było wymienić silnik na bezszczotkowy, ale i tak pewnie to zrobię za rok, dwa, jak będę chciał większej mocy. Jeszcze tylko pytanie odnośnie akumulatorów HiModel(link wcześniej). Ktoś ich urzywa? Nie spuchną? Jeszcze pytanie do TomkaW - Jak tam z poborem prądu? Zmierzony?
mati005 Opublikowano 16 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2008 Tak więc wybrałem już wszystko: - model - zapasowe śmigło - aparatura - 1 kwarc do nadajnika - 2 kwarc do nadajnika - 1 kwarc do odbiornika - 2 kwarc do odbiornika - 4x serwo - 4x przedłużacz - regulator - pakiet - ładowarka O czymś zapomniałem? Jakieś przewody, konektory? Wszystkie wtyczki będą pasowały? Zadziała?
Kaper Opublikowano 16 Czerwca 2008 Opublikowano 16 Czerwca 2008 1) Skąd pomysł, żeby wybierać radio na 40MHz? I to w dodatku aktualnie niedostępne (out of stock).? Do latających jednak 35MHz jest dedykowaną częstotliwością, a 40 MHz to ogólnomodelarska. Niestety wersja 35MHz tego samego radia w tym sklepie http://www.himodel.com/radios/35Mhz_FUTABA_6EXAP_6-Channel_Remote_Control_System_W_R156F_Electric_Acro_Version.html jest też aktualnie out of stock. 2) tak, brakuje złaczek regulator-pakiet. Proponuję obecnie chyba najpopularniejszy standard: http://www.himodel.com/electric/2-Pin_Golden_Silver_Plated_Ultra_Plug_Red.html (też ne ma, ale odrobinę drożej można kupić oddzielnie wytczkę od strony pakietu: http://www.himodel.com/electric/2-Pin_Silver_Plated_Ultra_Female_Plug_Red.html i regulatora: http://www.himodel.com/electric/2-Pin_Golden_Plated_Ultra_Male_Plug_Red.html 3) nie tak 100% niezbędne jak powyższe, ale wygodniej byłoby mieć jakieś złaczki regulator - silnik. Mogą być np. takie: http://www.himodel.com/electric/M3.5_Golden_Plated_Spring_Connector_W_Shrinking_tube_3_pairs.html wtedy przylutujesz 2 "żeńskie" do regulatora a 2 "męskie" do silnika. trzecia para zostaje w zapasie. 4) do obu rodzajów złaczek koszulka termokurczliwa (średnica ok. 4,5-5 mm będzie w sam raz). 5) pakiet niepotrzebnie ciężki. Za ciężki. Tu o połowę lżejszy, większa wydajność prądowa (tamten też by wystarczył) i ciut niższa cena. Oczywiście nic darmo - konsekwencją będą krótsze (ale dużo lepsze) loty. http://www.himodel.com/electric/1000mah_11.1V_25C_Li-poly_Battery_Pack_W_Balancer.html Zwróć uwagę na informacje o transporcie przesyłek zawierających LiPole: "With approaching of 2008 Olympic Games, Chinese customs increased the security level, as a result, parcels contains items like Lipo batteries are prohibited to be shipped by air, TNT/DHL & Fedex already stop accepting parcels contains batteries, but you can still use EMS or China Post small air parcel.": 6) przedłużacze serwokabli powinny być OK. Co prawda na stronie modelu są wymienione dwa takie a dwa krótsze, ale jest też zaznaczony Y-kabel. poza tym tu wiele nie zaoszczędzisz na wadze. Można najwyżej poszukać wersji ultra-light, ale te zwykle są wyraźnie droższe. 6) kupując w TowerHobbies z wysyłką do Polski masz cenę $86.28 + $18,98 (22%VAT) + koszty przedstawienia przesyłki do odprawy celnej, przesłania dokumentów celnych i pobrania należności celnych + koszt wysłania dokumentów do oclenia - łacznie ok. 15zł. + dodatkowe dwa-trzy tygodnie. Łącznie ok. 255 zł + 3-5 tygodni oczekiwania. Może warto poszukać w kraju - choćby tu (250 zł + przesyłka): http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4282 - trzeba napisać/zadzwonić, bo w opisie jest "brak towaru", a dostępność na zielono. Wtedy śmigło też może być tam: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=286 nawet taniej niż w Stanach. Pozdrawiam,
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.