Skocz do zawartości

funkcja ATV


ali1983

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wprowadzaj w błąd. to ma niewiele wspólnego z DR.

 

ATV (Adjustable Travel Volume) to regulacja zakresu pracy serwa

 

to w takim razie czym jest Dual Rate? regulacją zakresu pracy serwa na przełączniku czy co?

 

Jest to funkcja umożliwiająca szybką zmianę czułości sterowania za pomocą przełącznika. Występuje zwykle dla steru wysokości, kierunku i lotek. Programuje się zakres wychyleń steru dla obu położeń przełącznika np. 75% i 100%. Dual rate wykorzystuje się aby np. w trakcie startu czy lądowania gdy model ma niewielką prędkość był sterowny, wtedy przełącza się na większy zakres wychyleń. Natomiast w czasie normalnego lotu gdy prędkość jest większa tak duże wychylenia mogą powodować narowiste zachowanie się modelu, wtedy przełącza się na mniejszy zakres.

W niektórych aparaturach przełączniki dual rate występują osobno dla danego kanału, w innych jest jeden przełącznik dla wszystkich 3 kanałów.

 

no sory, ale ja nie widze znaczącej różnicy poza występowaniem przełącznika. w obydwu przypadkach reguluje sie zakres pracy serwa w obu kierunkach i tyle. KONIEC :ble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w obydwu przypadkach reguluje sie zakres pracy serwa w obu kierunkach i tyle

No właśnie: regulacja zakresu. Dual Rate daje możliwość przełączania na przełączniku dwóch takich ustawień. Już nie pierwszy raz próbujesz się wykazać wiedzą, której nie posiadasz i robisz mętlik innym w głowach i generujesz niepotrzebne posty. Tak samo twierdziłeś, że Katana PL i Extrim są tej samej wielkości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisał Mareq - wskazane więcej pokory wobec własnego braku wiedzy i doświadczenia. Nie widzisz różnicy, bo nie rozumiesz.

ATV służy do ustalenia zakresu wychyleń. Albo w przypadku uwarunkowań technicznych np. gdy zakres ruchu serwa jest większy niż zakres ruchu elementu napędzanego lub w celu wprowadzenia wychyleń płaszczyzn sterowanych zgodnie z charakterystyką elementu.

Podsumowując, ATV ustala w jakim zakresie będzie się poruszać ramię serwa. Kiedyś jedyna drogą uzyskania tego efektu było dobieranie długości dźwigienek.

 

D/R, a czasem T/R (triple rate w lepszych aparaturach) pozwala na zdefiniowanie różnych charakterystyk wychyleń - w lepszych aparaturach do parametru DR/TR można zdefiniować także nieliniową charakterystykę sterowania. DR/TR określa w procentach zakres pracy serwa w granicach zdefiniowanych uprzednio przez parametr ATV przy określonym położeniu przełącznika.

 

Zapewniam Cię, że w praktyce obie funkcje służą zupełnie czemu innemu, o czym przekonał się prawie każdy oblatujący nowy, szybki i zwrotny model :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce tylko jeszcze dodać że nie napisałem dokładnie ' ATV = DR' bo tak nie jest. wiem na czym polega różnica, sami to piszecie tylko rozumiemy to inaczej.

 

co do tej katany i extrima- mój błąd. Fakt uległ w zasadzie przedawnieniu, a ja odpokutowałem zapoznając sie dokladnie z charakterystyką obu modeli.

 

Nie wypowiadam sie juz w tym wątku, bo troche odmienne rozumowanie i mój sposób pisania potrafi namieszać.

Przepraszam za przypadkowe wprowadzenie w błąd posługując się porównaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.