Filonxxxl Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Witam Potrzebuję w jednym modelu pakiety 3S1P a w drugim 4S2P. Przypominam, chodzi o A123. Najprościej byłoby, gdybym w mniejszym modelu mógł zastosować pakiet 4S1P, wtedy w większym po prostu łączyłbym 2 pakiety 4S1P w pakiet 4S2P, no ale nie mogę, bo po pierwsze silnik raczej by tego nie przeżył, a po drugie to już na pakiecie 3S mam spory nadmiar mocy... Więc jak to rozwiązać, żeby było w miarę ekonomicznie i logicznie. Obydwu modeli na lotnisko razem nie zabieram (zawsze jadą solo + motoszybowiec), więc najlogiczniej byłoby pakiety wykorzystać w jednym i drugim... No ba, tylko jak? A może pójść na całość i łączyć pojedyńcze cele kablami? Tylko to już będzie spory "pająk", ale za to konfiguracja dowolna :jupi:
kill3ro92 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Można to rozwiązać tak: http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=26_37&products_id=217
Filonxxxl Opublikowano 9 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2008 To juz lepiej TAK - sam sobie porobiłem takie złączki - zajmują mniej miejsca i mniejsza masa... Ale nie w tym rzecz... No bo jak? Zrobić pakiet 3S a do większego modelu dopinać pojedyńczą celę robiąc 4S - trochę karkołomne rozwiązanie... Co prawda LiFe ponoć się nie rozjeżdżają, no ale...
pilot Opublikowano 10 Czerwca 2008 Opublikowano 10 Czerwca 2008 ...Więc jak to rozwiązać, żeby było w miarę ekonomicznie i logicznie. Najbardziej logicznie to 2 pakiety: 3S do jednego i 4S do drugiego modelu . W dłuższej eksploatacji myślę, że będzie to również najbardziej ekonomiczne rozwiązanie - ogniwa w pakietach pracują jednakowo a różne "przepinanki" mogą im nie wyjść na dobre. Przy obecnej cenie A123 pakiet 3S1P nie jest strasznie kosztowny więc chyba lepiej zrobić taki i po kłopocie. A pakiet 4S2P to lepiej zrobić łącząc najpierw po 2 ogniwa równolegle i dopiero wtedy takie dwójki szeregowo.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.