Jump to content

Nowa zabawka Shark 20


motyl

Recommended Posts

Więc dotarła do meni paczka z w/w zabawką :) Jako że LN5014 poległa w wypadku to trzeba zakupić nową. więc rozważałem międzu Pulsarem2 a Sharkiem20 i kolega Stosiek rozwiał moje wątpliwości. Paczka dotarła w full zestawie. Aparatura, model , wyposażenie i ładowarka.

 

O ładowarce napisze ja a o reszcie może kolejny zarażony się wypowie.

 

Ładowarka w komplecie z czujnikiem temp., kablem i oprogramowaniem :) Pierwsze podłączenie i porażka. Komp wykrył ładowarke ale niestety proagram nei chce pokazywać nic. Poszedłem spać zmęczony, dziś znów sie do tego dobrałem przczytałem nawet HELPA i wpadłem metodą prób i błędów że może instaluje się nie jako urządzenie USB tylk oCOM i tak było :D tylk o ładowark apracuje na COM 1-10 a mi zainstalowała się na COM11 :D

 

Jestem w trakcie łądowania pakietu więcej info i fotke wstawie przy okazji.

 

mam natomiast pytanie jak wygląda najlepsza charakterrystyka ładowania pakietu ?? Ni echodiz mi o idealną ale najlepszą ?? Napięcie w czasie i prad w czasie:)

Link to comment
Share on other sites

Więc jest pierwsza charakterystyka rozładowania PAKIETU Li-Pol Dualsky 3s 1320mAh Jest to nówka sztóka nieśmigana. Wyciągnięta pojemność to 1385mAh Prąd deklarowany 2A, ale moc 10W ogranicza niestety prąd do 1A :D

Zapowiada się na małe testy tej firmy :) Grzesiek uważaj bo wyrobie ci oponie pakeitów i łądowarki też :D Masz chyba we mnie chodzącą reklame :P

 

PAKIET 1 Dualsky 3s 1320mAh (nowy)

ROZŁADOWANIE

pakiet.jpg

Link to comment
Share on other sites

temperatura :) tu dla próby wciśnięta w ładowarke :D

 

A to charakterystyka ładowania tego samego pakeitu prądem 0,7A

niestety ustawiłęm ograniczenia czasu do 120 min :( i sie nei wyrobiła ładowarka w czasie :)

 

pakiet1200107.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Przepraszam za wygrzebywanie starych tematow, ale mam pewna niejasnosc dotyczaca ladowania pakietow MH i PB...

 

... a dokladniej chodzi o niebieski wykres (A) na w/w zdjeciach.

 

Moj shark 20 robi podobna zecz, ladujac pakiet, co jakis czas spada natezenie do zera a nastepnie spowrotem wraca do stanu z przed spadku. Sytuacja ta powtarza sie

podobnie jak na w/w schematach.

 

Na poczatku myslalem ze jest to wina zasialcza, ale ta ewentualnosc zostala wykluczona. Rowniez nie jest to problem moich akumulatorow.

 

Padla teoria ze jest to celowe zamierzenie tworcow oprogramowania ladowarki, majace w efekcie maxymalizacje wydajnosci w ladowaniu akumulatorow.

 

Brzmi to lepiej niz ... zepsuta ladowarka ;/ ... :):P

 

Wytlumaczy mi ktos o co chodzi z tymi spadkami??

Link to comment
Share on other sites

Popatrz również na wykres napięcia to się domyślisz czemu tak robi :D Jest to ładowanie impulsowe. ładowarka sprawdza napięcia ogniwa na jałowo pod koniec żywota ogniwa napięcie mierzone jałowo będzie bardzo nisko spadać :(

 

 

A tak jak już temat odgrzebany. Moja niestety padła tak jak wszystko przed wyjazdem na wczasy. Pelikan stanął na wysokości zadania i wysłał mi nową już z obsługa LiFe :D teraz czekam aż Stosiek wróci z urlopu i mi odeśle :D

Link to comment
Share on other sites

A tak jak już temat odgrzebany. Moja niestety padła tak jak wszystko przed wyjazdem na wczasy. Pelikan stanął na wysokości zadania i wysłał mi nową już z obsługa LiFe teraz czekam aż Stosiek wróci z urlopu i mi odeśle :D

 

I to jest wlasnie szczescie w nieszczesciu :)

Link to comment
Share on other sites

alenik, ładowarka to pikuś:) Pożyczyłem drugą od kolegi:D

 

Ale dwa dni przed wyjazdem padł mi SE d70i tracąc wszystkie kontakty:/ mało tego padło łożysko a aucie, a że łożysko jest sprzedawane razem z piastą i tarczą hamulcową to kosztuje 600zł, a jak wymieniać tarcze to obie, jak tarcze to i klocki i tak pękło przed samym wyjazdem 1500zł :/

Link to comment
Share on other sites

Życzę Ci Marcinie, żeby opisane przez Ciebie zdarzenia wyczerpały cały limit pecha na najbliższe sto lat. Niedawno przeczytałem też o Twojej przykrej przygodzie za Częstochową. Widać Siła Wyższa czuwała, że miałeś jednak w tym nieszczęściu sporo szczęścia. Tamte okolice faktycznie są dosyć mocno wypadkowe i to często powodem są ciężarówki.

Link to comment
Share on other sites

A tak przy okazji (kontynujac temat sharka 20)...

Postanowilem odswiezyc swoj pakiet - 4 cele KAN 650mAh. Najpierw rozladowalem pradem 0,4A kazda cele (oddaly z siebie od 382 do 589 mAh) a nastepnie zaczalem ladowac... i tu maly problem pojawil mi sie. Cele laduje sie nawet ponad 1000 mAh i konca nie widac. Przerywam ladowanie bo nie zabardzo wiem czego sie spodziewac...

Jest na to jakies wytlumaczenie?? Dodam ze wszystkie zabezpieczenia w Sharku mam powylanczane. Ustawienia D.Peak sa domysle. Moze miec to zwaiazek z tym ze cele laduje pojedynczo mimo ze sa w pakiecie (oczywiscie pakiet nie jest podlaczony do niczego :) )

Link to comment
Share on other sites

Nie działa algorytm wykrywania delta peak. Może nie działać przy niewielkich prądach ładowania. Prawdopodobnie masz możliwość zmiany czułości - daj czulszą detekcję. Może będzie ok.

Link to comment
Share on other sites

Przy ladowaniu 5A rowniez przekracza wartosc 650mAh. doszlo do ponad 800 mAh po czym wylaczylem.

 

motyl, Czy Twoja 20`tka nie ma problemow z ladowaniem pojedynczego ogniwa NIMH ?? Jestes w stanie to zweryfikowac?

Link to comment
Share on other sites

Aku rozpakietowalem i cyklowalem kazda z osobna. Okazalo sie ze przy jednej z czterech nie uruchamia sie D.P. Akku niby przyjmuje okolo 80% swoich mozliwosci (co pokazuje rozladowywanie ).

 

Przy okazji sprawdze na innej ladowaczce tego jedynaka :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam

Mam pytanie do użytkowników ładowarki Shark 20 - czy wykresy ładowania lub rozładowania zapamiętywane są w ładowarce i po powrocie z lotniska możemy je obejrzeć na komputerze, czy wykreślane są tylko i wyłącznie wtedy gdy ładowarka jest podpięta do komputera?

Link to comment
Share on other sites

Cały proces ładowania jest zapisywany w czasie rzeczywistym na komputerze. Wykres powstaje podczas ładowania "na kablu usb". Tak jest w zwykłej wersji bez Life. Jednak myślę, że w przypadku Life jest tak samo.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

No to dzis na lotnisku miałem niespodziankę :D

 

W katanie mam pakiet Li-Pol 5s1c. nie latałem nim za długo i rozładował się do 17,03V podłączyłem do ładowania a Shark wykrył mi to jako pakiet 4s :( po 15sek przerwałem i ponowiłem ładowanie i mając napięcie 17,38V wykrył juz poprawnie jako 5s.

 

ładował ktoś z was takie pakiety Sharkiem ??

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.