Skocz do zawartości

Easy Star - napęd 3f


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam

Mam pytanie dla tych co w EASY Starach mają silniki3f.

Czy wyłączacie hamulec.

U mnie na załączonym hamulcu po wyciągnięciu modelu do góry i wyłączeniu silnika zadziera lekko nos.Po wyłączeniu hamulca na regulatorze wszystko ok.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FPV Olo, czy RAY B2835/16 pasuje w stare miejsce po 400SPEED ? Nie trzeba ciąć EPP na modelu ?

wymiary

 

SCRUBBY pomierz wszystko w swoim ES bo jam mam trochę inny model -mój

bardzo podobny do ES,ja mam silnik wyżej niż ES. A teraz to już przerobiłem całkiem podstawę silnika aby sprawdzać rożne rodzaje śmigieł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tytan zapytał:

Czy wyłączacie hamulec?

Nie włączamy ponieważ hamulec jest potrzebny tylko wtedy kiedy używamy śmigła składanego natomiast przy śmigłach stałych tylko rozładowujemy akumulator gdyż po wyłączeniu śilnika załączony hamulec pobiera nadal prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Ponieważ "nienajlepiej" wybrałem silnik do ES'a, zakupiłem również wyżej wymienionego INRUNNER'a RAY B2835/16 - 3F.

Z modelu bez problemów wydłubałem starą szczotkę 400 SPEED a w jej miejsce wkleiłem silnik 3F.

c5e75ba5a6b246fcm.jpg

Ponieważ nie ma sensu przy moich pomysłach kupować regulatorów do każdego kolejnego silnika - postanowiłem regulator montować w formie przenośnej. Którym modelem będę chciał polatać - do tego załaduję regler. Proste? Zobaczymy ;-)

d91b32dd6d335903m.jpg

Zabrakło mi jednej łączówki... jutro dokupię kolejny zapas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i udało się.

Jak z wyważeniem?

Ja swojego ESa nie skończyłem bo mam jeszcze czym latać więc nie ma ciśnienia

a poza tym teraz poczekam na twoją relację z oblotów i podejmę decyzję o napędzie

chociaż mam regulator do orginalnego silnika.

Zwróć uwagę na ustawienie śmigła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj (jak zdjęcia wykazały) przesiadłem się na silnik 3F z ww. postu, czyli na: RAY B2835/16 - Pelikan. Dziś sprawdzałem ile model wytrzyma w powietrzu.

KLAPA - zupełnie źle dobrany środek ciężkości! Model zadzierał nosa i ... przeciągnięcie... zadzieranie nosa... przeciągnięcie. Po 10 minutach lotu poddałem się i mam do zrobienia dwie rzeczy na najbliższe (jutrzejsze?) latanie.

1.) Zmienić SC poprzez dodanie... worka z piachem do dziobu (ze 100 gram muszę dodać - jak nic!).

2.) Sprawdzić śmigło w odwrotnym ustawieniu (bladego pojęcia nie mam czy właściwie założyłem śmigło).

Jeżeli pkt.1 i 2 zawiodą, to chyba mam za małe napięcie z pakietu (to tylko pakiet 2S). Jutro będzie ważenie i próba lotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tytan zapytał:

Czy wyłączacie hamulec?

Nie włączamy ponieważ hamulec jest potrzebny tylko wtedy kiedy używamy śmigła składanego natomiast przy śmigłach stałych tylko rozładowujemy akumulator gdyż po wyłączeniu śilnika załączony hamulec pobiera nadal prąd.

 

Jest jeszcze jeden aspekt sprawy: śmigło zahamowane stawia mniejszy opór niż obracające się swobodnie.

 

and

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty ten pobór prądu na załączonym hamulcu jest zmierzony? Mi się wydaje, że hamowanie jest wykonywane przez zwarcie przewodów silnika, więc moim zdaniem pobór prądu nie powinien zależeć od tego czy hamulec jest włączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty ten pobór prądu na załączonym hamulcu jest zmierzony? Mi się wydaje, że hamowanie jest wykonywane przez zwarcie przewodów silnika, więc moim zdaniem pobór prądu nie powinien zależeć od tego czy hamulec jest włączony.

 

Tak właśnie jest.

Można zrobić prosty eksperyment - spróbować rozkręcić palcem śmigło na silniku z włączonym hamulcem i gazem za zero, a potem odłączyć go od regulatora, zewrzeć ze sobą przewody (silnika) i spróbować zrobić to samo.

 

and

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model trafił na warsztat i "przeszedł przez" Komisję ds. Głupoty i Nieumiejętności Grzebania w Internecie. Do rzeczy:

Komisja kazała:

1.) Dociążyć model na dziobie.

2.) Przełożyć śmigło na właściwy kierunek

Komisja poradziła:

3.) Kupić pakiet 3S - min. 2200mAh

 

Nakazy i zalecenia wykonałem. Model idzie "pionowo" w górę. Czy to wystarczy?

 

P.S. @#$%^&*( znów musiałem doważyć model workiem z piaskiem. Serio. Tak na rękę, to ok. 150 gram piachu lata sobie a i tak nosa model zadziera przy szybszym locie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W locie szybowcowym jest ok - gdyż SC jest poprawnie utrzymany. Natomiast samo szybowanie nie wchodzi w grę. TO nie EG. Silnik tutaj musi pracować , choćby na 1/4. Sprawdzę, czy przy TravelAdjustemets mogę porobić różne ograniczenia - to by mi ułatwiło przełączanie się na tryb latanie / wznoszenie. Dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ponieważ temat EasyStara będzie jeszcze chyba długo aktualny, i jeszcz dużo pilotów będzie walczyć z tym modelem chciałem podać link do strony fanów modelu. Nie wiem czy był już podawany, wydaje mi się że nie.

Easy Star Fan Page

Jest tam opisanych sporo ciekawych modyfikacji modelu. Ponieważ na mojego znalazł się kupiec, chyba nabędę kolejnego, aby go trochę znowu "modyfikować", lotki, napęd itp.

Może warto stworzyć polską strone fanów modeli typu ES i EG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.