Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czas odpocząć od latania i sobie trochę pojeździć, tym bardziej że wnuki dorastają i trzeba je trochę oderwać od tych paskudnych smartwo-tableto podobnych urządzeń.

Wybór padł na model Kyosho seria EZ, są to trzy różne budy i koła, wszystko pasuje na jedną ramę.

Udało mi się sklecić coś takiego

Buggy

 

post-10282-0-08011700-1458636903_thumb.jpg

 

Monster

 

post-10282-0-23212100-1458637174_thumb.jpg

 

Drifter

 

post-10282-0-91222400-1458637484_thumb.jpg

 

Prawdziwy cars do driftu to będzie na silniku bezszczotkowym, chociaż na tym który ma 54 22T też sobie jakoś radzi.

Narzędzia i śrubki które są potrzebne do złożenia całości + 8 sztuk 16mm do przykręcenia amortyzatorów.

To co na zdjęciu to absolutnie wszystko żeby rozłożyć model w drobny mak, nie potrzeba żadnych innych narzędzi czy wkrętów oprócz tych do amortyzatorów

 

post-10282-0-92673600-1458638157_thumb.jpg

 

Baterię zakładamy bez ściągania budy.

 

post-10282-0-43405600-1458638387_thumb.jpg

 

Ogólnie konstrukcja genialnie prosta, a co proste to się nie psuje.

 

 

Opublikowano

Wersja Monster to niewypał, za słaby silnik i 2wd nie sprawdza się niestety.
Zrobiłem prowizoryczny tor z różnymi nawierzchniami o długości 80m i najpierw porównałem wydajność zasilania NIMH 3000mAh i Lipo 3300mAh
Próby w wersji Buggy
Na zwykłej baterii czas jazdy 9,30 min, dystans 900m
Na Lipo czas 21,30 min dystans 2,2km
Na tej ostatniej regulator pozwala na rozładowanie prawie do 3V na celę a nowa bateria pobrała 3800mAh, chyba trzeba będzie założyć buzer bo ją zajeżdżę szybciutko. Macie jakieś sugestie w tej materii.
Zupełnie inne doznania są podczas jazdy na podglądzie FPV nie patrząc na model, jeździłem tak wielokrotnie innymi modelami lądowymi ale nie na torze gdzie liczy się czas przejazdu, początkowo to nie takie proste, ale trening trwa ;)

Opublikowano

Silnik ma prawo nie wyrabiać w wersji monster. Wszak zmienia się przełożenie przy tak znacznej zmianie średnicy kół. Może się grzać i finalnie zjarać przy zbyt długich próbach wolnej jazdy po wertepach. Niestety wolne obroty to większy prąd i mniejsze chłodzenie...

Co do rozładowania pakietu, nie ma w ESC opcji odcięcia/ograniczenia zasilania w celu ochrony pakietu? To chyba nowy model, więc ten bajer winien być standardem. Jeżeli nie, buzzer to mus. Sam wiesz, czym się kończy wyrzymanie lipo.

Opublikowano

Tylko Kyosho pisze, że ten regler obsługuje Lipo, więc powinien odciąć trochę wyżej a żadnych instrukcji programowanie ni ma :(

Opublikowano

Ponieważ powstał tor do wyścigów, a do ścigania potrzeba przynajmniej dwa auta, skleciłem w jeden wieczór drugi model z serii EZ Sand Master (wszystkie modele na tej samej płycie podłogowej i tym samym wyposażeniu)

Kit

 

post-10282-0-31359400-1459194678_thumb.jpg

 

Gotowy

 

post-10282-0-57749400-1459194732_thumb.jpg

 

Zabawa przez święta była wspaniała, a jazda autem 2WD po krętej trasie nawet zabawkowymi modelami na słabych szczotkach nie jest taka prosta jakby się wydawało :blink:

Krótki film z zabawy, w końcówce jazda FPV.

 

 

 

PS Kolegów z okolic Poznania dysponującymi modelami OF Road 1/10 zapraszam do zabawy.

Opublikowano

Mam trochę inny zestaw ale też regulator 60A i silnik 3900kv w stradzie xt z napędem na tylne koła (tylko) i pełnej mocy nie jestem w stanie wykorzystać, jadę na granicy sterowności a pod palcem jest jeszcze raz tyle gazu do "wciśnięcia".

 

 

Wysłane telepatycznie.

Opublikowano

Jeśli chodzi o wersję buggy, to do Twoich modeli założył bym silnik o mniejszym kv.  Tak w granicach 3000-3300kV.  Z naciskiem na 3300kV. Do "driftu"  3930kV byłby OK.

Regulator profilaktycznie 60A minimum.

Zasilanie 2S.

Opublikowano

Zamówiłem 3100kV http://www.banggood.com/3650-31002100KV-Brushless-Sensorless-Motor-60A-ESC-110-Scale-p-1009053.html chociaż modelik w wersji Nexxt jest trudny do opanowania nawet na silniku szczotkowym.

Piotrek swoją Stradę po kilku dniach zabawy pozbawiłem przedniego napędu i to jest to, opanowanie 2WD na mocnym silniku wymaga trochę treningu i skupienia, odpowiednie dodawaniu gazu i szybkie kontry kierownicą dają więcej frajdy jak w zasadzie prosta zabawa na 4WD.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.