Romeo Opublikowano 27 Marca 2016 Opublikowano 27 Marca 2016 Jak w temacie : RAY B2845/09 - Pelikan. http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p1900,ray-b2845-09-pelikan Czy mógłby mi ktoś pomóc znaleźć jego odpowiednik. Nigdzie tego silnika nie można już dostać, a robiłem sam pod niego jarzmo ( chyba tak się nazywa to do czego przykręcamy silnik) i jest ono bardzo mocne i bardzo mi na nim zależy . Szukam silnika o takim samym rozstawie śrub i nie słabszym.. Pozdrawiam. Edit. Silnik potrzebny mi jest do samolotu. Średnica otworu na śruby mocujące może być większa, bo zawsze trochę można rozwiercić. Byle by rozstaw był taki sam. Nie muszę mieć inrunera bo z tego co powiedział mi jeden kolega z forum nie robi już się takich silników. Silnik nie będzie obudowany. Chcę po prostu by prędkość obrotowa i moc były nie mniejsze niż w tym pelikana. Śmigło jakie max. mogę zamontować to 6x5.5
Romeo Opublikowano 27 Października 2016 Autor Opublikowano 27 Października 2016 Witam koledzy. Może to i będzie przydługawy wywód , ale proszę o wyrozumiałość. Zacznę od początku w ogromnym skrócie. Swoją przygodę z rc zacząłem z pelikan alpha 1500. Z racji tego ,że nie znałem nikogo z środowiska kto mógłby mi pomóc w starcie, locie itp. , zniszczyłem ich chyba z 3 sztuki. Naprawdę nie wiedziałem co i jak. Po nie udanych lotach zraziłem się na 2 lata. Jednak ewidentnie ciągnie mnie do tego. Czytałem fora itp i po 2 latach zdecydowałem się na pelikan beta 1400. Na własnych błędach nauczyłem się nią latać i chwyciłem bakcyla. Coś pięknego. Po czasie ( może nie słusznie) stwierdziłem ,że chcę czegoś więcej,ale nauczony już na błędach stwierdziłem ,że lepiej się nauczyć lepiej latać szybszym modelem.Środków brakowało więc zrobiłem coś co większość uzna za profanacje ponieważ kupiłem ( wiedza zaczerpnięta z internetu) silnik wyżej wymieniony do bety. I mówcie co chcecie ale to był strzał w dziesiątkę. Beta mimo że szybowiec stała się petardą i do tego bardzo zwrotną wrażliwą.Nauczyłem się dzięki temu kontrolować szybszy samolot.Następnie Kupiłem pelikan scout. Było świetnie, ale niestety ze względu na brak czasu i nazwijmy to dziecinadę i brak doświadczenia latałem w bardzo wietrzny dzień i sobie nie poradziłem. Poskutkowało to doszczętnym rozbiciem scouta . Więc zamówiłem acromastera. Jest przepiękny. Wisi od dwóch lat na ścianie nie oblatany. W zwązku z wcześniejszymi doświadczeniami boję się nim latać, bo zwyczajnie mi go szkoda. Chciałbym potrenować na tej becie, ale niestety silnik się przegrzał ( jest nie sprawny) . I tu pojawia się mój problem nie mogę znaleźć odpowiednika. dodam ,że wszystkie modele kupiłem w modelarnia.pl w sklepie w poznaniu. W tej chwili jak mnie nie wyśmieją ,że taki silnik do bety to mówią ,że za tydzień coś będą mieli i tak już od roku. Dzwoniłem już do ich sklepu do Warszawy, przekazali sprawę do Poznania i nadal mnie zbywają. Wiem ,że jesteście ekspertami w tej dziedzinie i moje słowa i poczynania mogą się wydawać infaltylne,ale wierzcie mi,że ja siebie znam najlepiej i nic po takiej przerwie nie zrobi mi lepiej jak polatanie najpierw na szybkiej becie , a później przesiadka na acromastrea za którego z modyfikacjami itp. dałem 1200 zł. Posiadam nowiuteńką aparaturę graupner MZ 18 Hot i wszystko stoi nieużyteczne .Nie będę pisał ile kosztował mnie graupner bo narzeczona może to czytać a wy wiecie. Proszę o pomoc w doborze silnika do bety 1400 tak by była bardzo szybka, ponieważ umiem nią latać i da mi to możliwość treningu przed acro. A żeby nie było ,że nie kocham lotnictwa tu mój pierwszy lot cessną Można było nawet na chwile posterować ( osobiście montowałem filmik choć nie nagrywaliśmy z myślą o zrobieniu klipu) Pozdrawiam wszystkich serdecznie i proszę nie zlinczujcie mnie tu.
AMC Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 Rozumiem, że RAY uległ uszkodzeniu termicznemu - pytanie tylko, jak bardzo się usmażył. Jeżeli magnes nie osłabł od temperatury (co często ma miejsce), to może być szansa naprawy, czyli przezwojenia. Ocena, czy magnes jest ok. nie jest łatwa, ale możliwa poprzez pomiar współczynnika kV (prędkość obrotowa na 1 wolt napięcia zasilania) na próbnym , uproszczonym uzwojeniu. Trzeba tylko znać fabryczny kV dla tego przypieczonego uzwojenia, przy wyzwajaniu i tak liczy się zwoje, więc przeliczyć potem "kV na 1 zwój" to nie problem. Jeżeli możesz, to spróbuj wstawić fotkę tego biedaka z pokazaniem cewek na ile się da, żebym mógł ocenić, czy sprawa jest wykonalna . Jeśli nie są mocno usmażone (ściemniałe), to może magnes przeżył. Łożyska, które wytrzymują tylko 120*C (przy tej temperaturze stal łożyskowa ulega odpuszczeniu) są prawdopodobnie dostępne na rynku w odpowiedniej jakości - NSK, EZO, NMB oryginały. Rozstaw otworów, o którym piszesz, to nie jest standardowe 16 x 19 mm ? A takich misiów, którzy chcieliby Cię tu zlinczować nie wiadomo za co, po prostu ignoruj .
Tom Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Cześć Troszkę poszukałem i znalazłem tutaj: http://hobby-model.pl/ray-b284509-pelikan.html Taki rozstaw otworów jest najczęściej stosowany w silnikach inrunner 28. Mam taki silnik, latał kiedyś w tzw. pylonie, teraz będzie napędzał ecomaster-a.
Romeo Opublikowano 28 Października 2016 Autor Opublikowano 28 Października 2016 Dziękuje bardzo. Nie wiem jakim cudem Tom go znalazłeś bo od półtora roku szukam i wszędzie niedostępny. Zamawiam, zobaczymy czy nie będzie wiadomości ,że jednak go nie ma. Na pewno dam znać. AMC tobie również dziękuje za udzieloną rade, jeśli nie będzie dostępny to będę musiał iść w tym kierunku co opisałeś. Masz racje silnik uległ przegrzaniu. Było wtedy lato i bardzo gorąco choć silnik mam bez osłony, lecz chyba zbytnio go "piłowałem" Jeszcze raz bardzo dziękuje! Edit. Widząc to że jest dostępny zamówiłem odrazu dwie sztuki.Niestety tak jak się spodziewałem. W rzeczywistości jednak go nie mają..Mówią ,że poszukają jakiegoś zamiennika,więc czekam.
piotrekrc Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Witam jak masz już silnik?szukałeś na forum tematy związane z różnymi sposobami montowania silników do bety albo sky surfera?niepotrzebnie uzależniasz sie od tego silnika.rozumie Twojego bakcyla i szkoda żebyś sie zniechęcił.ja w swojej becie wkleiłem łoże silnikowe z sklejki owocówki na zewnątrz ,,domku,,i zamontowałem silnik sunny sky 2600 kv z avifly i śmiga jak jet
Romeo Opublikowano 30 Października 2016 Autor Opublikowano 30 Października 2016 Witam jak masz już silnik?szukałeś na forum tematy związane z różnymi sposobami montowania silników do bety albo sky surfera?niepotrzebnie uzależniasz sie od tego silnika.rozumie Twojego bakcyla i szkoda żebyś sie zniechęcił.ja w swojej becie wkleiłem łoże silnikowe z sklejki owocówki na zewnątrz ,,domku,,i zamontowałem silnik sunny sky 2600 kv z avifly i śmiga jak jet Wyżej edytowałem,że jest niedostępny.Ale dzięki AMC udało mi się znaleźć ten silnik : https://www.modelmotor.pl/silnik-64g-kv3750-emax-b2435-9.html Rozstaw faktycznie 16x19 więc chyba powinien być dobry. Uparłem się na taki silnik ponieważ wcześniej pękały mi łoża. udało mi się zrobić samemu z ....( nie wiem jak to sie nazywa,ale kiedyś robione były z tego tablice bezpiecznikowe, takie na topiki. kolor niby brąz.) Łoże te jest nawet lekkie i w dodatku nie do zniszczenia.
Gość Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 ten silnik : https://www.modelmotor.pl/silnik-64g-kv3750-emax-b2435-9.html Rozstaw faktycznie 16x19 więc chyba powinien być dobry. Zobacz ten temat http://pfmrc.eu/index.php?/topic/45019-jakie-śmigło-do-silnika-e-max-b2435-9/
AMC Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 udało mi się zrobić samemu z ... ... tekstolitu .
Rekomendowane odpowiedzi