wojcio69 Opublikowano 22 Czerwca 2008 Opublikowano 22 Czerwca 2008 Witam Wiedziałem, że kiedyś się to stanie, bo praw fizyki się nie zmieni i to co wzbiło się w powietrze musi kiedyś spaść. Tak się też stało z moim EG Electric. Pierwsze w tym sezonie wyjście na loty i taka wpadka. Mając jeden nadajnik dwa odbiorniki i dwa komplety kwarcy w domu sprawdzałem i ustawiałem aparaturę do Cessna 182, idąc na loty z EG zminiłem tylko kwarc i ... silnik pełna moc, wyrzut z ręki, ciągnę drążek wysokości a EG ostro nosem w dół. Puściłem drągi, trochę EG wypoziomował ale niestety zarył nosem. Uszkodzeń brak, ale adrenalina sięgnęła zenitu. Co było powodem? W cessna 182 mam odwrotnie ustawione rewersy na kierunku i wysokości. Piszę to jako przestrogę dla tych wszystkich co latają na więcej jak jednym modelu z jednej aparatury, lepiej przed startem sprawdzić wszystko dwa razy.
Lord Rzeźnik Opublikowano 22 Czerwca 2008 Opublikowano 22 Czerwca 2008 Dlatego ja przed kazdym lotem robie trymowanie i test sterow i lotek...Mam juz taki odruch
Gość Anonymous Opublikowano 22 Czerwca 2008 Opublikowano 22 Czerwca 2008 Zakładam, że nie masz radia z komputerem i pamięcią modeli. Wtedy takia sytuacja raczej nie miałaby miejsca. Dobrze o tyle, że nie ma uszkodzeń.
motyl Opublikowano 22 Czerwca 2008 Opublikowano 22 Czerwca 2008 ja przed kazdym lotem robie trymowanie może się nie znam ale trymowanie robi się w locie, no chyba ze nie wiem do czego służo trymery
mammuth Opublikowano 22 Czerwca 2008 Opublikowano 22 Czerwca 2008 może się nie znam Nie znasz sie XD - najlepiej trymowac jeszcze przed montazem serw - wiesz ile to czasu zaoszczedza ? Ja kiedys reversy na lotkach w EG mialem :/ szczesliwie szybko sie zorientowalem i dzieki SK bezbolesnie sie "nawrocilem" na ladowisko ale zdziwienie bylo olbrzymie
Lord Rzeźnik Opublikowano 22 Czerwca 2008 Opublikowano 22 Czerwca 2008 KK napisał/a: ja przed kazdym lotem robie trymowanie może się nie znam ale trymowanie robi się w locie, no chyba ze nie wiem do czego służo trymery Przed lotem trymuje zawsze na "zero".Dopiero w locie ew poprawki
mammuth Opublikowano 22 Czerwca 2008 Opublikowano 22 Czerwca 2008 Przed lotem trymuje zawsze na "zero".Dopiero w locie ew poprawki A nie lepiej ustawic dlugosci popychaczy tak, aby po wlaczeniu radia z dragami "na zero" i z trymerami w neutrum - wszystko bylo jak trzeba ? Zaoszczedzisz kupe czasu Wlaczasz ,sprawdzasz czy wszystko dziala, rzut oka czy jest rowno (wiadomo w transporcie moze sie cos wygiac) i w gore.
Grzechu Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Ja kiedys reversy na lotkach w EG mialem :/ szczesliwie szybko sie zorientowalem i dzieki SK bezbolesnie sie "nawrocilem" na ladowisko ale zdziwienie bylo olbrzymie No ja tak miałem niedawno przy pierwszym akrobacie Tylko, że zakręcałem zaraz po starcie i póki się zorientowałem... :rotfl:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.