Skocz do zawartości

Katana 1,8 m projektu Sławka


Rekomendowane odpowiedzi

Alek, 2.5mm nie jest za gruba. Miękka dlatego że daje się łatwo szlifować. Generalnie z tego co pamiętam to grubość konstrukcyjna to 2mm. Jak nakleisz 2,5mm to delikatnie szlifując uzyskasz wymagane 2mm z gładką powierzchnią. Do takiego szlifowania potrzebny jest klocek z papierem rzędu 180-200. Nie wiem kto dał negatywną ocenę ( powinien przemyśleć swoją decyzję ze dwa razy) do poprzedniego mojego wpisu w którym napisałem że "pewnie balsa 2,5mm"- napisałem tak dlatego ze nie zawsze piszę z komputera  i nie miałem jak sprawdzić w CAD ale innych grubości na garba niż 2-2.5mm nie robię.

 Tak z innej beczki: ponieważ konstrukcyjnie wzmacniacz zmierza do końca nie wiem czy nie odświeżyć Ultimate bo szkoda przekreślać rysowanie ukończone w niemal 90 %.

 

EDIT: Alek, zrobiłeś katastrofalny błąd z pokryciem garba. Możesz to jeszcze naprawić. Jak masz balsę 2-2,5mm to sklej jedne wielki arkusz, namocz płynem do szyb i wygnij go i wysusz suszarką do włosów zanim położysz na konstrukcję. Teraz masz "końskie żebra" strasznie będzie to wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

EDIT: Alek, zrobiłeś katastrofalny błąd z pokryciem garba. Możesz to jeszcze naprawić. Jak masz balsę 2-2,5mm to sklej jedne wielki arkusz, namocz płynem do szyb i wygnij go i wysusz suszarką do włosów zanim położysz na konstrukcję. Teraz masz "końskie żebra" strasznie będzie to wyglądało.

Faktycznie masz rację. Dopiero jak pożądnie wyschło to tak się zrobilo :-/ Zaraz będę próbował to naprawić. Dzięki za radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie chcesz robić nowego arkusza balsy to zdejmij ten który masz, namocz go porządnie w płynie do szyb/okien, połóż na jakiejś większej szmatce, przykryj drugą i dociśnij jakąś deską. Poczekaj aż wyschnie wymieniając od czasu do czasu szmatki. W ten sposób przywrócisz balsie właściwą płaszczyznę. Podczas takiego zabiegu włókna balsy (które są tak naprawdę rureczkami)  pościągają się odpowiedni sposób. Moja rada na proste garby to dodanie 0,5mm na grubości w stosunku do projektu, wymodelowanie garbu zanim się go przyklei w dłoniach i wysuszenie go na przysłowiowy wiór ( u mnie to suszarka do włosów) a następnie przyklejenie do górnej podłużnicy węglowej na CA, potem do bocznych. Na końcu bierzesz długą, prostą listwę i odcinasz naddatek balsy tak aby pasował do boczków. Jak przytniesz za dużo i zostanie szpara to się nie przejmuj tylko odetnij podłużne wióra z kawałka balsy, włóż w szczelinę i zalej rzadkim CA. Po takim zabiegu plus szlifowanie nie będziesz w stanie odróżnić naprawianej szczeliny od  balsy garba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to polecałbym Ci miękką , jednorodną (prześwietlając balsę mocnym światłem słonecznym albo żarówką) balsę 2,5mm. Sklej ją zapuszczając rzadkim CA łączenia desek (koniecznie dozowanie igłą lekarską) Potem przeszlifuj miejsce klejenia na równo i cały arkusz balsy. Potem już tylko gięcie na mokro i suszenie. Po takiej akcji nasuwasz całość na garb i masz pewność że nic Ci się nie pozapada a nawet jak delikatnie tak się stanie to w miejsce zapadnięte wklejasz w garb rozpórkę i dopiero wtedy szlifujesz. Zapewniam że efekt przerośnie Twoje oczekiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Ciebie z motywacją do pracy ale ja nie przechodzę do kolejnego etapu jak nie jestem zadowolony z efektu poprzedniego. Skoro w coś wkładam pieniądze i czas to lepiej coś poprawić w odpowiednim czasie niż potem patrzyć na to skopane przez resztę życia modelu czy urządzenia.

 Wg. mnie podjąłeś słuszną decyzję z wymianą balsy na 2,5mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część I.

Czekam i czekam na te rury...

Dzwoniłem wczoraj do sklepu i powiedzieli, że sprawdzą czy zamówienie zostało wysłane. Czekam także na balsę 2.5mm, więc niestety nijak nic nie mogę zrobić :-D Zabrałem się troszkę za czyszczenie i poprawki modelu chrislea super ace, niech i on dostanie odrobinę uwagi :-)

 

Część II.

Może mi ktoś wrzucić linka do rury węglowej która nada się na łącznik skrzydeł? Chodzi o rodzaj włukien i sposób wykonania. Na razie, faktycznie, kupiłem duralowe ale pewnie zmienię na węgiel (statecznik zostanie na alu). Stąd moje pytanie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

W końcu coś się ruszyło po dłuższej przerwie. Zabrałem się za garb wg wskazówek Sławka i tym razem będzie prosty.

 

post-1447-0-64234200-1465818022_thumb.jpg

 

Powoli zbliżam się do końca zabawy z drewnem. Może spróbuję jeszcze go odchudzić w niektórych miejscach; powinno być ok pod napęd elektryczny. Jeszcze jakieś poprawki i przygotowanie do oklejania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Garb przyklej najpierw na samej górze. Potem do półwręg a na końcu dotnij do boczków kadłuba. Jak zostaną szczeliny to się nie przejmuj. Powciskaj w nie cieniutkie paseczki z balsy (długie wióry) i zalej CA. Po szlifowaniu nawet nie będziesz wiedział gdzie był ubytek.

 Kwestia odchudzania kadłuba... chyba tylko domek silnika można odchudzić.

 Wkleiłeś epoksydowe rurki w kadłub służące jako osłony popychaczy SW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie susz na szkielecie, w rękach wystarczy i nalezy użyć suszarki do włosów. Grzej tak żeby balsa była gorąca. Tylko wtedy masz pewność że bardziej już się nie powygina. Przypinając mokrą balsę ściskami do kadłuba w kilku miejscach utrudniasz balsie kurczenie się włókien podczas schnięcia i nie zdziwiłbym się gdyby w miejscach wreg była wybrzuszona. Chyba że zostawiłeś luz. W moim akurat przypadku wygięcie garba w rękach  i wysuszenie go "na wiór" nie zajmuje więcej jak 30 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Brakowało mi czasu. Dużo na głowie, praca, uniwerek.. Ale już kończę zabawę z drewnem. Zostało tylko pokrycie jednej strony skrzydła. Muszę zrobić małe przemeblowanie i będą zdjęcia. Nic nie umarło, po prostu dawno mnie nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pójdzie to w wakacje oblot. Wchodze powoli na etap doboru wyposażenia. Zastanawiam się czy zrobić prostą konfigurację; tj. po prostu odbiornik z zasilaniem przez BEC, ESC i silnik (na odbiornik osobne zasilanie z pakietu NiCd), czy dać powerboxa. Nie wiem jeszcze jak wyjdzie waga, ale wydaje mi się że silnik pokroju czegoś takiego

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aerodrive-sk3-6364-245kv-brushless-outrunner-motor.html

ze śmigłem 20x10 i zasinaniu 8s powinien być w sam raz.

 

Edit 07.03 2017

Wybór padł na ten silnik

https://www.modelmotor.pl/silnik-570g-kv325-emax-gt5325-09.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.