Gość Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Alek, 2.5mm nie jest za gruba. Miękka dlatego że daje się łatwo szlifować. Generalnie z tego co pamiętam to grubość konstrukcyjna to 2mm. Jak nakleisz 2,5mm to delikatnie szlifując uzyskasz wymagane 2mm z gładką powierzchnią. Do takiego szlifowania potrzebny jest klocek z papierem rzędu 180-200. Nie wiem kto dał negatywną ocenę ( powinien przemyśleć swoją decyzję ze dwa razy) do poprzedniego mojego wpisu w którym napisałem że "pewnie balsa 2,5mm"- napisałem tak dlatego ze nie zawsze piszę z komputera i nie miałem jak sprawdzić w CAD ale innych grubości na garba niż 2-2.5mm nie robię. Tak z innej beczki: ponieważ konstrukcyjnie wzmacniacz zmierza do końca nie wiem czy nie odświeżyć Ultimate bo szkoda przekreślać rysowanie ukończone w niemal 90 %. EDIT: Alek, zrobiłeś katastrofalny błąd z pokryciem garba. Możesz to jeszcze naprawić. Jak masz balsę 2-2,5mm to sklej jedne wielki arkusz, namocz płynem do szyb i wygnij go i wysusz suszarką do włosów zanim położysz na konstrukcję. Teraz masz "końskie żebra" strasznie będzie to wyglądało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkraj Opublikowano 8 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 EDIT: Alek, zrobiłeś katastrofalny błąd z pokryciem garba. Możesz to jeszcze naprawić. Jak masz balsę 2-2,5mm to sklej jedne wielki arkusz, namocz płynem do szyb i wygnij go i wysusz suszarką do włosów zanim położysz na konstrukcję. Teraz masz "końskie żebra" strasznie będzie to wyglądało. Faktycznie masz rację. Dopiero jak pożądnie wyschło to tak się zrobilo :-/ Zaraz będę próbował to naprawić. Dzięki za radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Jeżeli nie chcesz robić nowego arkusza balsy to zdejmij ten który masz, namocz go porządnie w płynie do szyb/okien, połóż na jakiejś większej szmatce, przykryj drugą i dociśnij jakąś deską. Poczekaj aż wyschnie wymieniając od czasu do czasu szmatki. W ten sposób przywrócisz balsie właściwą płaszczyznę. Podczas takiego zabiegu włókna balsy (które są tak naprawdę rureczkami) pościągają się odpowiedni sposób. Moja rada na proste garby to dodanie 0,5mm na grubości w stosunku do projektu, wymodelowanie garbu zanim się go przyklei w dłoniach i wysuszenie go na przysłowiowy wiór ( u mnie to suszarka do włosów) a następnie przyklejenie do górnej podłużnicy węglowej na CA, potem do bocznych. Na końcu bierzesz długą, prostą listwę i odcinasz naddatek balsy tak aby pasował do boczków. Jak przytniesz za dużo i zostanie szpara to się nie przejmuj tylko odetnij podłużne wióra z kawałka balsy, włóż w szczelinę i zalej rzadkim CA. Po takim zabiegu plus szlifowanie nie będziesz w stanie odróżnić naprawianej szczeliny od balsy garba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkraj Opublikowano 8 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Dzisiaj balsy już nie kupię, a niestety nie mam 2mm lub 2.5mm. Spróbuję wyprostować to co jest, a jak sie nie uda zrobię garb na nowo tak jak piszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Generalnie to polecałbym Ci miękką , jednorodną (prześwietlając balsę mocnym światłem słonecznym albo żarówką) balsę 2,5mm. Sklej ją zapuszczając rzadkim CA łączenia desek (koniecznie dozowanie igłą lekarską) Potem przeszlifuj miejsce klejenia na równo i cały arkusz balsy. Potem już tylko gięcie na mokro i suszenie. Po takiej akcji nasuwasz całość na garb i masz pewność że nic Ci się nie pozapada a nawet jak delikatnie tak się stanie to w miejsce zapadnięte wklejasz w garb rozpórkę i dopiero wtedy szlifujesz. Zapewniam że efekt przerośnie Twoje oczekiwania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkraj Opublikowano 9 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Dobra, garb robię od nowa :-/ Może uda mi się jeszcze dzisiaj kupić balsę 2.5mm to zabiorę się za robotę. Nie chcę żeby wyglądało tandetnie, a faktycznie trochę się zapadł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Nie wiem jak u Ciebie z motywacją do pracy ale ja nie przechodzę do kolejnego etapu jak nie jestem zadowolony z efektu poprzedniego. Skoro w coś wkładam pieniądze i czas to lepiej coś poprawić w odpowiednim czasie niż potem patrzyć na to skopane przez resztę życia modelu czy urządzenia. Wg. mnie podjąłeś słuszną decyzję z wymianą balsy na 2,5mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkraj Opublikowano 9 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Nie wiem jak u Ciebie z motywacją do pracy...Jest spoko :-) Zje***em to naprawię.Pozdrawiam. P.S. W końcu ciepło u mnie :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkraj Opublikowano 11 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Część I. Czekam i czekam na te rury... Dzwoniłem wczoraj do sklepu i powiedzieli, że sprawdzą czy zamówienie zostało wysłane. Czekam także na balsę 2.5mm, więc niestety nijak nic nie mogę zrobić :-D Zabrałem się troszkę za czyszczenie i poprawki modelu chrislea super ace, niech i on dostanie odrobinę uwagi :-) Część II. Może mi ktoś wrzucić linka do rury węglowej która nada się na łącznik skrzydeł? Chodzi o rodzaj włukien i sposób wykonania. Na razie, faktycznie, kupiłem duralowe ale pewnie zmienię na węgiel (statecznik zostanie na alu). Stąd moje pytanie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkraj Opublikowano 13 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 Witam. W końcu coś się ruszyło po dłuższej przerwie. Zabrałem się za garb wg wskazówek Sławka i tym razem będzie prosty. Powoli zbliżam się do końca zabawy z drewnem. Może spróbuję jeszcze go odchudzić w niektórych miejscach; powinno być ok pod napęd elektryczny. Jeszcze jakieś poprawki i przygotowanie do oklejania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Garb przyklej najpierw na samej górze. Potem do półwręg a na końcu dotnij do boczków kadłuba. Jak zostaną szczeliny to się nie przejmuj. Powciskaj w nie cieniutkie paseczki z balsy (długie wióry) i zalej CA. Po szlifowaniu nawet nie będziesz wiedział gdzie był ubytek. Kwestia odchudzania kadłuba... chyba tylko domek silnika można odchudzić. Wkleiłeś epoksydowe rurki w kadłub służące jako osłony popychaczy SW? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkraj Opublikowano 14 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Jeszcze nie wklejałem. Garb też jeszcze nie wklejony, tam na zdjęciu się suszy porządnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Nie susz na szkielecie, w rękach wystarczy i nalezy użyć suszarki do włosów. Grzej tak żeby balsa była gorąca. Tylko wtedy masz pewność że bardziej już się nie powygina. Przypinając mokrą balsę ściskami do kadłuba w kilku miejscach utrudniasz balsie kurczenie się włókien podczas schnięcia i nie zdziwiłbym się gdyby w miejscach wreg była wybrzuszona. Chyba że zostawiłeś luz. W moim akurat przypadku wygięcie garba w rękach i wysuszenie go "na wiór" nie zajmuje więcej jak 30 minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkraj Opublikowano 14 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Zrobiłem dokładnie tak jak pisałeś. Kiedy przyczepiałem była już dokładnie wysuszona. Zostawiłem w ten sposób na noc dla pewności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekrc Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Witam,jakie losy modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkraj Opublikowano 3 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2017 Brakowało mi czasu. Dużo na głowie, praca, uniwerek.. Ale już kończę zabawę z drewnem. Zostało tylko pokrycie jednej strony skrzydła. Muszę zrobić małe przemeblowanie i będą zdjęcia. Nic nie umarło, po prostu dawno mnie nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekrc Opublikowano 3 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2017 Witam,pełne zrozumienie,fajnie by było zobaczyć jak lata Katana projektu Sławka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkraj Opublikowano 6 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Jak dobrze pójdzie to w wakacje oblot. Wchodze powoli na etap doboru wyposażenia. Zastanawiam się czy zrobić prostą konfigurację; tj. po prostu odbiornik z zasilaniem przez BEC, ESC i silnik (na odbiornik osobne zasilanie z pakietu NiCd), czy dać powerboxa. Nie wiem jeszcze jak wyjdzie waga, ale wydaje mi się że silnik pokroju czegoś takiegohttps://hobbyking.com/en_us/turnigy-aerodrive-sk3-6364-245kv-brushless-outrunner-motor.htmlze śmigłem 20x10 i zasinaniu 8s powinien być w sam raz. Edit 07.03 2017 Wybór padł na ten silnik https://www.modelmotor.pl/silnik-570g-kv325-emax-gt5325-09.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazbenek Opublikowano 24 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2018 Hej, jak się udał oblot modelu, jakie finalne wyposażenie, waga? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi