Pablo_433 Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 witam -mam zbudowany model benzyniaka na silnik SPE 26 dziś robiłem próby silnika z samym kadłubem -i się okazało -gdy dodałem gazu to serwo [nowe] HS 645 MG działa samo nie reagując na drążek ,kabel zwijany [nie płaski] ma około 1 metra -w połowie założony pierśćień ferryt -co mam zrobić .Serwa Graupner na gaz i kierunku działają normalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 Masz tam złożony plastikowy bowden ? czy coś innego? Serwo jest bardzo blisko silnika?Może wystarczy jak odsuniesz serwo dalej od silnika. Koniecznie i dokładnie sprawdż jaki masz zasięg na ziemi z pracującym silnikiem na różnych obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 28 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 serwo mam pod sterem wysokośći a radio to GRAUPNER mx16s i serwa od gazu i kierunku są 6 cm od modułu zapłonu i nic się nie dzieje tylko ten HITEC na ogonie -powiedz czy to może być długość fali i może musze troszke obciąć kabel bo sam nie wiem co robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darand Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 Witaj, czy jeśli przełożysz na próbę serwo na inny kanał to usterka wędruje za serwem? W ten sposób ustalisz przynajmniej czy przyczyna jest w serwie, czy w odbiorniku. Czy inne serwo na tym kanale też się tak zachowuje? Podobnie możesz wykluczyć kabel od serwa, chodzi zwłaszcza o zakłócenia, które w nim się indukują. Sądzę, że długość fali nie ma tu zadnego znaczenia. Pozdrawiam Darek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 Według mnie to chyba to jest przyczyną {serwa od gazu i kierunku są 6 cm od modułu zapłonu} Musisz odsunąć moduł zapłonu od serw i odbiornika,kabli serw na mksymalną odległość na jaką pozwoli konstrukcja modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 28 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 gdy moduł zapłonu jest wyłączony to wszystko jest ok . Radio miałem ostatnio sprawdzane na zlocie w Bednarach był tam specjalny samochód radiolokacji i jest z radiem ok. to moduł by tak siał na serwo Hitc , Graupnery może są odporniejsze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 Możesz zrobić fotkę wnętrza modelu żeby zobaczyć jak masz tam wszystko rozmieszczone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebo Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 Masz ekran aluminiowy za silnikiem morze pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 28 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 to jest tak kodłub jest szeroki na 15 cm moduł jest na lewej stronie "burcie", w odległośći 20cm na prawej "burcie" jest odbiornik ,na wolnych obrorach działa wszystko na wysokich serwo wychyla się na maxa ale tylko wysokość HITEC na długim kablu ,obawiam się co będzie z lotkami ,nie sprawdzałem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 28 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 moduł w SPE jest w puszce z aluminium -czy jeszcze jakiś ekran? jak to zrobić technicznie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 Ja staram się trzymać zasady że bezpieczna odległość modułu od odbiornika to przynajmniej 50 cm.U mnie najbliżej modułu jest serwo gazu ale to i tak około 20 cm. Mam teoretycznie pewnie gorszy ,to znaczy bardziej siejący moduł bo w plastikowej obudowie i z gumową fajką ale takich problemów nie mam. Musiałbym zobaczyć jak masz to modelu zrobione to może coś jeszcze wymyślę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 28 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 jutro wstawie fotki -na dziś wszystkim bardzo dziękuje -pozdrawiam PABLO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 witam w niedzielny słoneczny poranek - i wpadła mi jeszcze jedna myśl -a może zmienić kanał ze 189 na np. 63 i wtedy ta częstotliwość na 63 nie wpłynie na zakłucenia ? [zdjęć nie potrafie wstawić z pulpitu komputera ] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Zdjęcia muszisz wysłać najpierw np. na Fotosik i dopiero z niego wstawiać na forum.Jest temat na orum ,który to opisuje. Zmiana kanałów nic nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Może to ten długi kabel do serwa łapie zakłócenia? Spróbuj ten ferryt założyć zaraz przy serwie lub zaraz przy odbiorniku. Wewntualnie zastosować kabel ekranowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 kabel z ekranem ?gdzie kupić jak zrobić -to może być rozwiązanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 Zdjęcie wewnątrz kadłuba. palec wskazuje miejsce odbiornika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 Widzę że masz popychacz przepustnicy z drutu a na samej dżwigni gażnika miałeś,masz platikową koncówkę? ps. Zmierzyłem w swoim modelu,o modułu do odbiornika dokładnie 38 cm. Odbiornik jest już za krawędzią spływu skrzydła,dostęp poprzez osobną klapkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 co proponujesz żebym zrobił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 Jeżeli masz odpowiednio długie przedłużacze to je załóż żebyś mógł już po odpaleniu silnika wyjąć i przesunąć o tyłu odbiornik. Wymieniłbym też ten popychacz od gazu na bowden i plastikową końcówkę. Bowden bez drutu w środku,jutro zrobię fotkę swojego to będziesz wiedział o jaki mi dokładnie chodzi. ps. Pancerz bowdena ma 5 mm średnicy,rdzeń około 3,5 mm do środka idealnie pasuje kwałek nagwintowanej na M2 szprychy Nie twierdzę że to pomoże ale od czegoś trzeba zacząć. Zapłon zasilasz z osobnego pakietu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.