mieczotronix Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 Zagadnienie opisałem w wątku na temat budowy mojego modelu. Oto link do posta: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=100955&highlight=zanaby%B3em#100955 chodzi o mocowanie kółka ogonowego Zapytam tu, bo może nie każdy tamten wątek czyta. Może ktoś z was już coś takiego montował i doradzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 Sprawa w sumie jest bardzo prosta. Jeśli masz umieszczone koło w osi obrotu sk, to wystarczy na płetwie sk zamocować "haczyk" (np. kawałek druta o śr. ok. 1 mm z oczkiem na końcu, wklejony w dolną krawędź płetwy sk w miejscu zapewniającym lekki naciąg sprężyn), lub przykkręcić dodatkową dźwignię do dolnej krawędzi płetwy sk, również w odległości zapewniajacej lekki naciąg sprężyn. Inne rozwiązanie to poprowadzenie sprężyn do dźwigni od sk (musi być oczywiście dwustronna). Ale na to musi pozwalać konstrukcja ogona (wolne miejsce, odpowiednia odłegłość). W Twoim przypadku to raczej odpada. Nie przejmuj się niedokładnościami ustawienia kółka. Zapewne dźwignia w podwoziu ma regulację i zawsze można ja tak ustawić aby kółko było prosto. Ono i tak działa praktycznie tylko przy kołowaniu. Podczas startu decydujaca rolę odgrywa sk, a po oderwaniu ogona działa juz tylko i wyłącznie on. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 Witam Ja w motoszybowcu Bąk mam zrobione tak-działa bardzo dobrze Pozdrawiam Henryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mieczotronix Opublikowano 1 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 o! to dużo wyjaśnia, dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.