Jump to content

Mankament ST


Recommended Posts

Posted

Mam dwa ST jeden .40 drugi .51 i oba musiały dostać nowe króćce wydechu.W obu przypadkach tłumniki są pod modelem i chwila nieuwagi przy lądowaniu .model nie draśnięty a krócieć taki:krciecdq6.jpg

krciecdq6.962e76e358.jpg

Wykonany jest z jakiegoś paskudnego odlewu że pęka i w obu przypadkach tak samo.

Teraz ST dostały nowe króćce wykonane z PA6

Posted

Dokładnie tak samo pękały w Tomkowych ST 51.

Jeden nawet pospawałem TIGiem, ale niewiele to pomogło, bo materiał jest wyjątkowo kiepski i zaraz pękło obok - szkoda zachodu i pieniędzy na taką naprawę.

Posted

U mojego kolegi tak samo sie ułamał w ST 90 ale to była porządna kraksa korek z ok 50m centralnie w glebę.

Posted
tak samo sie ułamał w ST 90 ale to była porządna kraksa

 

A ja z kolei w tamtym sezonie doznałem szoku, akrobat przeszedł przez drzewa, zaczepił skrzydłem o betonowy słupek, silnik znaleźliśmy od razu (wraz z wręgą) tłumika z króćcem nie było przy silniku, jedynie urwane śruby(oryginalne jaki dostałem z silnikiem). Na następny dzień były poszukiwania z wykrywaczem metalu bo trawa na skraju lotniska wysoka, udało się tłumik znaleźć dobre dwadzieścia metrów od pamiętnego słupka. O dziwo tłumik i króciec nieuszkodzone.

 

Z tego co jeszcze zapamiętałem to faktycznie na odlewie tłumika i króćca to się można było pokaleczyć. :wink:

  • 2 weeks later...
Guest Anonymous
Posted

Wykonanie króćca z lepszego materiału w przypadku kolejnego otarcia się o jakąś przeszkodę może zaowocować uszkodzeniem kartera silnika - słaby króciec w mojej ocenie pełni rolę swojego rodzaju bezpiecznika.

Pozdrawiam Paweł

Posted

W moim przypadku" bezpiecznikiem "są odpowiednio spreparowane śruby mocujące króciec do silnika.Osobiscie wolę wymieniać śruby, niż kupować króćce :twisted:

Podtoczone śruby pięknie pękły na testach.

Guest Anonymous
Posted

W takim wypadku zgadzam sie w 100%

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.