Skocz do zawartości

Quadocopter 450mm problem z silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,
Walczę z budową tej 'zabawki' już dobrych parę miesięcy.
Problem jest następujący. Po próbie uzbrojenia  silników, 3 z nich się kręcą, czwarty natomiast wydaje impulsowy dźwięk - pika). Cały czas byłem przekonany, że to problem z lutowaniem kabla na połączeniu silnik-regulator. Wypróbowałem już jednak różne rodzaje tego połączenia a efekty były podobne.
- wtyki bananowe ( W tym wypadku czasami uzbrajały się 4 silniki, czasem 2 czasem jeden) - totalna loteria
- bezpośrednie lutowanie kabli - tak jak w przypadku 1 
- najprostszy sposób, jaki teraz wymyśliłem to kostka elektryczna jak na zdjęciu ( Teraz zawsze nie działa jeden silnik- tak jak opisany problem).

Co może być przyczyną ?
Posiadam baterię 1400Mah 11.1V  silniczki 1000kv, żólte regulatory do "30A", APM  aparature FLysky i6.
Załączam zdjęcie jak to wygląda.
2n6hnuq.jpg

Opublikowano

Kalibracja ESC zrobiona?
Może być też błędny sygnał z APM.
Bo jak ESC pika silnikami to znaczy że coś mu się nie podoba w sygnale...
Jeżeli silnik się nie kręci, a tylko drga, ale nie pika to coś z połączeniem (brakuje jednej fazy).

Opublikowano

Kalibracja esc była zrobiona- wydaje mi się że poprawnie. DLa pewnośći wykonałem ją jeszcze raz - nadal jeden silnik stoi.
Zrobiłem mały test przełożyłem silniki pomiędzy regulatorami.
Regulatory pozostały na stałym miejscu, natomiast przełożyłem silniki. Wykluczyło to podejrzenie uszkodzenia silnikia. Zawsze dziwnie pika, silnik podpięty do konkretnego regulatora.
Czy jest sens sprawdzić z silnikiem CF2822 (1200KV)?
 

Kalibracja ESC zrobiona?
Może być też błędny sygnał z APM.
Bo jak ESC pika silnikami to znaczy że coś mu się nie podoba w sygnale...
Jeżeli silnik się nie kręci, a tylko drga, ale nie pika to coś z połączeniem (brakuje jednej fazy).

Opublikowano

To jako test, odepnij ten silnik od APM i wepnij bezpośrednio pod odbiornik w 3 kanał.
Throttle daj na max i odpal prąd, jak ten jeden zapika melodyjkę a potem szybko dwukrotnie to throttle w dół.
Potem sprawdź manetką gazu czy się wkręca na obroty.

Jeżeli zacznie działać to znaczy że coś z wyjściem z APM. Jeżeli nie działa dalej to znaczy że coś z reglem.

Opublikowano

Ostatnie wnioski.
Podłączyłem nowy regulator było to samo.

Sprawdzałem pojedynczo jednym silnikiem każdy out na APM.
Niestety działają tylko 1-3 wejścia natomiast przy 4-8 silnik tylko pika. 
Czy według was to uszkodzony APM?

Myśle żeby kupić nowy kontroler np. ten, jest chyba jednym z tańszych,a nie zależy mi na jakiś ekstra rzeczach jak lot po punktach.
http://www.banggood.com/Tarot-Naze-32-6DOF-Flight-Controller-FC-Support-Cleanflight-Baseflight-TL300D3-p-1020089.html

Opublikowano

A jak instalowałeś soft do APM to jaki typ koptera wybrałeś, bo mi to pachnie wybraniem tricopter'a...

Wybieralem quadocopter ale spróbuję jeszcze po pracy

podpiąć i zmienić na octa czy inny i zobaczyć

Opublikowano

Ewidentnie brakuje fazy na silniku. Te wyprowadzenia z silnika pod izolacją mają druty emaliowane. Trzeba wystające koncowki dobrze oskrobać żeby kontaktowały. Jeżeli je skracałeś to musisz je oczyścić. Dobrze też by było pocynować i trochę podgrzać lutownicą żeby wypaliła się reszta izolacji na końcówkach. Ja cynujac podgrzewam przy temp około 320 stopni aż dobrze się cyna osadzi na końcówce.

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Podłącz silnik z reglem bezpośrednio do odbiornika, powinien działać jak zwykły samolotowy. Jeśli masz tester serw to możesz po prostu w niego wpiąć aby dostać sygnał PWM do wysterowania silnika. Kalibracja na jednym i drugim: ustaw na max, podłącz regla pod prą i poczekaj na melodyjkę, po czym jednym nieprzerwanym ruchem przesuń do minimum. W ten sposób możesz małym nakładem pracy pominąć APM i sprawdzić same regle i/lub silniki. Jeśli wszystkie zestawy będą OK, to wina APM. Jeśli nie, to będziesz wiedzieć który jest wadliwy.

 

A co do kostek elektrycznych - jak pisze Piotr powyżej: kable mogą być emaliowane, źle dokręcone czy mieć inny defekt. Jeśli nie chcesz lutować, to co najmniej ocynuj końcówki. Cyna i wytopi emalię i wniknie wgłąb kabla, będziesz miał ładną powierzchnię styku. Też próbowałem tej metody i stanęło na złączach MT30, najbardziej uniwersalne z wszystkich (chociaż gdzie można to lepiej polutować i zabezpieczyć termokurczem.

 

Powodzenia.

Opublikowano

Serdercznie dziękuje, za wszystko co do tej pory napisaliscie.
Niestety nadal nie mogę się cieszyć, ze sprawnego quadocopterka ;)

Ewidentnie brakuje fazy na silniku. Te wyprowadzenia z silnika pod izolacją mają druty emaliowane. Trzeba wystające koncowki dobrze oskrobać żeby kontaktowały. Jeżeli je skracałeś to musisz je oczyścić. Dobrze też by było pocynować i trochę podgrzać lutownicą żeby wypaliła się reszta izolacji na końcówkach. Ja cynujac podgrzewam przy temp około 320 stopni aż dobrze się cyna osadzi na końcówce.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Pokryłem cyną wszystkie przewody od silników. Po ponownym przejściu całego procesu w MP oraz uzbrojeniu wszystkie 4 silniki się kręcą. Jeden z nich zatrzymuje się po około 40 sekundach pracy. (Jeżeli dam przepustnice na 0 a potem na 100%) to z powrotem działają wszystkie 4.

Ponadto quadocopter  ma zdecydowanie mniejszy ciąg, ma problem się unieść.
Krótki test pokazał że gdy położę go na ziemi i dam gaz na 60-100% (kilka pró B) to 'dron' robił fikołka i leżał albo na nóżkach albo do góry nogami.

Mam również wątpliwości czy jest on ustawiony w trybie "Stabilize" - ponieważ dając gaz i przechylając go na bok nie mam wrażenia że prostuje się a wręcz przeciwnie, że ciągnie go w dół od siły silników.

Zastanawiam się czy winna niektórych z tych problemów może nie być bateria od samolotu mianowicie 1400mah 11.1V 3s. Czy nie powinienem zakupić już teraz bateri 4000-5000 żeby wyeliminować jakieś błedy nateżenia/napiecia na regulatorach

A co do samego postu z filmikiem, nie odpowiem wygląda na to ,że został usunięty.

Ostatnią rzeczą nad którą mam wątpliwości od samego początku to sterowanie, wydaje mi się, że silniki reagują tylko i wyłacznie na gałkę przepustnicy a pozostałe wychylenia w prawo lewo, czy drugiego drążka nie zmieniają nic w predkośći obrotowej silników.

Opublikowano

Mam identyczny zestaw i myślę, że nie jest to raczej wina baterii, ponieważ mój oblatywałem na baterii turnigy 1200mAh 25C, co prawda był to tylko zawis i sprawdzenie reakcji na drążki. Proponuję ci przywiązać go jakoś do ziemi, żeby nie odleciał i wtedy sprawdzić reakcje silników z założonymi śmigłami.

Opublikowano

 

 

Ponadto quadocopter  ma zdecydowanie mniejszy ciąg, ma problem się unieść.

Krótki test pokazał że gdy położę go na ziemi i dam gaz na 60-100% (kilka pró  B) to 'dron' robił fikołka i leżał albo na nóżkach albo do góry nogami.

Przywiązanie nic nie da, bo jeśli da krótki sznurek, to będzie podskakiwał i odbijał się od ziemi, a jesli da długi (długie), to i tak zrobi fikołka. Ja trzymałem w ręce, nad głową. Mocno szarpał, ale bez przesady. Stanowczy chwyt za dolną płytkę wystarczy.

Jeżeli trzymając go i pochylając w którąś stronę, model jeszcze automatycznie pogłębia ten przechył (zamiast przeciwdziałać), to masz coś źle zrobione.

Możesz mieć źle podpięte silniki (nie w tej kolejności) pod APM, lub masz odwrotnie przymocowany APM (kalibracja u mnie nie pomagała w takim wypadku).

 

 

 

Ostatnią rzeczą nad którą mam wątpliwości od samego początku to sterowanie, wydaje mi się, że silniki reagują tylko i wyłacznie na gałkę przepustnicy a pozostałe wychylenia w prawo lewo, czy drugiego drążka nie zmieniają nic w predkośći obrotowej silników.

Silniki zaczynały reagować na przechył i sterowanie dopiero po ich mocniejszym rozkręceniu (też najpierw próbowałem zaraz po uzbrojeniu, bez gazu :P).

Sprawdź też, czy masz "wyzerowaną" aparaturę. Chodzi mi o ustawienie modelu samolotu/akro, bez żadnych miksów i udziwnień ;)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.