marcinlota1977 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Witam...proszę o rade odnośnie tego silnika Saito Fa-180B..czy jest to silnik nowy na rynku,czy już nie produkowany lub wycofany i może zastąpiony nowszym modelem..zastanawiam się nad zakupem ale nie chce wtopic kasy dlatego załozyłem ten temat.Cena w nastiku jest 1250 zł...z drugiej reki...NOWY
pawel Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Wg mojej wiedzy konstrukcja FA-180B jest konstrukcją mającą wiele lat. Wycofano z produkcji modele BGK z czarną głowicą. Osobiście mam FA-72B i pełne zadowolenie. Te silniki lubią przynajmniej 10% nitro. Zużycie paliwa to 200ml na 10,5 minut. Nie wiem czy to jest dużo czy mało.....jeśli latasz na wychyleniach drążka więcej niż 50% silnik musi się napić. Regulacja banalnie prosta; mój ma wylatane 21 godzin - chodzi świetnie. Do FA-180B Saito zaleca zbiornik 20-24 uncje czyli od ok 560ml do 680ml.
marcinlota1977 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2016 to ze ma wiele lat to można róznie odebrać,ze nie poprawiają bo jest dobrze lub nie robią bo szału nie było i się nie sprzedawały..hmm...czy warto kupic ten silnik czy może lepiej OS-Maxa szukac za te pieniądze..?
pawel Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Tutaj na forum można znaleźć wiele pochlebnych opinii na temat żarowych silników Saito. Szczególnym uznaniem cieszą się wersje 91 czy 125. Napisz.....czego oczekujesz od tego egzemplarza
marcinlota1977 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2016 chce nim latac w modelu Piper J3 firmy HANGAR o rozpietosci prawie 2700....
pawel Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Nie będzie z tym problemu! Jednostka 180 jest największą dedykowaną przecież do Piper'a z H9. Do Saito założysz 17-sto lub 18-sto calowe śmigło
marcinlota1977 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2016 może jeszcze się ktoś wypowie czy warto...?
BB Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Mam doświadczenie z ASP, OS i Saito.Mam Saito 125. Bardzo łatwo się uruchamia.Pięknie wygląda jako jeden z cylindrów gwiazdy.Idealnie trzyma niskie obroty. Za to pali dużo więcej niz OSy i ASP. Bardzo brudzi model olejem.Mam wrażenie ze jak dwusuwy i nie jest to sprawa regulacji gaźnika.Chyba też trochę bardziej trzepie niż pozostałe ale to może być kwestia subiektywna związana z modelem,łożem itp.Suma sumarum ja preferuję OSy.
marcinlota1977 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2016 jeśli brudzi model olejem to może wystarczy założyć weżyki ta wystające krućce i odprowazdic je pod model mój asp 61 tez pluł ale założyłem tzw. odme pod model jak mi doradzili koledzy i po sprawie jest o wiele lepiej...co do Saito to nie wiem ile pali i nie wiem tez ile ma pojemności zbiornik paliwa w tym hangarze o rozpietosci 2690.
BartekSz Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Bazowo Saito mają bardzo bogato ustawioną iglicę niskich obrotów. Poszukać na RCuniverse lub rc groups. Po okresie docierania możesz to dobrze zoptymalizować. Miałem Saito 100, w porównaniu do mojego ASP 91FS, lepiej reagował na gaz dużo płynniej wchodził na obroty. Teraz na docieranie czeka Saito 180. Napewno lubią nitro, w znaczeniu żę reagują na nie wzrostem obrotów czy reakcją na gaz. To co moge powiedzieć to silniki pracują genialnie i są piękne. W sumie własciwym okresleniem było by dzieło sztuki Tylko czy napewno chcesz sie pchać w metanol? To paliwo jest droższe i ma wiecej oleju wiec brudzi. Zastanów sie czy nie iść w benzynę, która obecnie staje sie bardzo popularna na lotniskach.
marcinlota1977 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2016 może napisze tak...zapach metanolu dla mnie praktycznie decyduje i stawia kropke nad "i"... bardziej mi się tez podobają a szczególnie tłumiki ...ale cały czas się zastanawiam dlatego założyłem temat aby bardziej szie przychylić i się zdecydować a benzynę tez brałem pod uwagę ale jakos...hmm..czyli Saito jest wyższą półką od os-maxxa...?
BartekSz Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 może napisze tak...zapach metanolu dla mnie praktycznie decyduje i stawia kropke nad "i"... bardziej mi się tez podobają a szczególnie tłumiki ...ale cały czas się zastanawiam dlatego założyłem temat aby bardziej szie przychylić i się zdecydować a benzynę tez brałem pod uwagę ale jakos...hmm..czyli Saito jest wyższą półką od os-maxxa...? To jak u mnie zapach metanolu plus palonego oleju z dużych silników jeszcze więcej Przy czym możesz przerobić benzynę pod metanol, wkładajć gaźnik Walbo WT499 Saito vs Os Max - chcesz burzę na forum rozpętać oba porównywalne oba japońskie, jest jeszcze 3 gracz superdoładowany YS Yamada też japonia. Aha u mnie na lotnisku kolega ma ASP 180FS i jest bardzo zadowolony kręci śmigłem 18x8W. W tych pieniądzach bierz Saito 180, jest jeszcze na allegro OS max FS 200 z pompą. Kolejna ciekawostka Saito 180 można stuningować wkłajac tłok z Saito FG57 zwiększa to poziom kompresji. Na RCUniverse testowane zwieksza obroty nawet o 300, ale to na zapłonie CDI. na żarce trzeba by dać mniej nitro...
marcinlota1977 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2016 i co lepsze saito czy ten os z pompą...?
BartekSz Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Zależy jak rozumieć "lepszy" oba są świetne.. Os MAX ma pompę kwestia co jak sie zepsuje, gdzie kupisz części.. Myślę że przy saito z racji tego że to prostsza konstrukcja mniejsza szansa na awarię.
Rekomendowane odpowiedzi