BART Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Witam, chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami co do tego modelu. Model uważany jest za trenera(jesli chodzi o łatwość pilotazu-ok)i tak traktowany najczęsciej.Ja też tak myslałem ...ale kiedy ustawimy wychylenia sterów na maksa!!To zmienia się jego powołanie. Nie mam wielkiego doświadczenia (latam, dopiero 2 lata),ale takie figury jak żyleta,blender,przewrót przez dziób(tak jak wodospad -tylko pojedyńczy przewrót) -to nie są problemy.Do zawisu brakuje mi mocy. Latam na Os Max 46LA . Nie wzmacaniałem dzwigarów a nieraz pędzać w dół na pełnym gazie tuż nad ziemią podrywam model w maksymalnym przeciążeniu. Reasumując: model w/g mnie swietnie nadaje się na pierwszą spaline(małe wychylenia)zamiast górnopłata a potem bedziue jeszcze długo słuzył swojemu pilotowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffik Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 to ja zapytam czy silnik 6,5 ccm uciagnie go? masz zapas mocy na OS46? mozesz wrzucic fotki/filmik/linki do Twojego konkretnie modelu? dzieki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 14 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Silnik ma wystarczającą moc w/g mnie ,ale nie zawisów zwłaszcza zawisów długotrwałych. Nie posiadam filmu.Zaraz poszukam jakąś fotkę(jak ją zamieścić ?Na tym forum jeszczwe tego nie robiłem a nie widzę opcji "załacznik" Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 14 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Znalazłem podpowiedź modelmaniaka więc próbuję: http://img90.imageshack.us/img90/41/zdjcie005pb8 Pzdr Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Też zastanawiałem się nad kupnem tego modelu,ale w końcu kupiłem At40L a to dlatego że atl,a widziałem a trawela nie.Czy trawel ma skrzydła kostrukcyjne czy jak AT, styro kryte balsą ?Ja do mojego at mam 10 4t myślę że będzie super.Na razie go powoli składam i trenuje górnopłatem który też na pełnych wychyleniach szaleje ale ze strachu latam na 60% Silnik w górnopłacie to też osa46la. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 14 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Też myslalem o ATL-u ,ale z tego co pamietam to ma przednie koło skrętne a ja szukałem modelu z tylnym -ogonowym kołem skrętnym. Skrzydło jest konstrukcyjne i naprawdę mocne. Podwozie a właściwie mocowanie jest ok,na początku raz wyrwałem na dziurze w ziemi ,skleiłem żywicą Epoxy i jest ok.Podwozie jest z duralu. Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Ja w moim Atl wywaliłem podwozie z płatów też dorabiam ogonowe kólko.Podpatrzyłem u kumpla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 14 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Jedyna zmiana o jakiej myślałem to zamontowanie serw na ogonie.W nowym są pod kabiną i od nich prowadzą długie z grubego drutu popychacze.Gdyby były na ogonie byłoby mniejsze zuzycie pradu(mniej oporów),ale nie wiem jak z wyważeniem.Po złożeniiu mój model nie wymagał żadnego doważania czy innych sztuczek. Kiedyś jeden z modelarzy przesunął serwa na ogon w bliźniaczym modelu Super Air(bardziej podobny do Atl-koło sktene z przodu)i ponoć szybszy od Travel-a. Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Oba modele wyglądają podobnie myślę że mają podobne możliwości lotu a szybkość to kwestia napędu.W At popychacze są tradycyjne tzn. kawałki drutu osadzone w drewnianych listwach.Wygląda na to że to dobre rozwiązanie, prawie nie ma oporu.Czego nie można powiedzieć o drutach w koszulkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigkris Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Jestem zainteresowany kupnem tego modelu, czy moglbym prosic o inne zdjecia na maila? Pamietam ze kiedys moj instruktor z modelarni nim latal ale zlamal go w polowie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 19 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 [url=http://g.imageshack.us/g.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Zmieniłem silnik w Travel Air z 46 LA na 55AX i proponuje taki zabieg zrobić od razu ludziom którzy chcą kupic ten model.POmimo większej wagi nie trzeba korygować SC. Lata super z dużym nadmiarem mocy. Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabor Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Odświeżam temat bo chcę kupić ten model ale przed zakupem chciałbym żeby ktoś kto posiada ten model podesłał jakieś fotki, instrukcję montażu. Przeszukałem internet i nie znalazłem żadnych szczegółowych zdjęć. Najbardziej mi zależy na instrukcji montażu, mocowaniu serw, osprzętu, jak jest mocowane skrzydło, serwa w skrzydłach, jakiej długości kable do serw w skrzydłach, jakie ma wyposażenie. Ja planuję do tego modelu włożyć silnik ASP 46 AII, cztery serwa DS821, do gazu hitec 322HD, odbiornik JR RS77S. Jak ten model zachowuje się przy lądowaniu? Dużą ma prędkość lądowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 I ja nabyłem ten model. Zaskoczyła mnie pozytywnie jakość zestawu. Stosunek ceny do jakości bardzo przyzwoity. Napewno zdecydowanie lepiej niż modele PHOENIXA i porównywalnie z TM.Wszystko wygląda solidnie i jest bardzo przemyślane. Galanteria na przyzwoitym poziomie. Zawiasy z prawdziwego zdarzenia, nie szmacianki. Złożenie modelu na gotowo zajęło mi 2 wieczory. Zamontowałem Osa 46AX. BART piszesz, że przy wychyleniach na maxa można conieco pokręcić. Jakie masz wychylenia? Jak wyglądają starty i lądowania na trawie? Ja osiągnąłem wagę 2660g, ile ty masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkodnik_80 Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 Witam! Odświeżając zakurzony temacik... Zabieram się za składanie zestawu Travel_air. Po przestudjowaniu instrukcji montaż wydaję się prosty... ale mam pyatnko do właścicieli Travela czy na tym etapie warto już coś przerobić, lub ewentualnie coś poprawić..? pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 Wzmocnij połączenie z kadłubem tej beleczki do której przykręcasz skrzydło ( element, w który wkręcasz śruby) i jak Ci się uda to ten sam zabieg z mocowaniem podwozia. Jeżeli zamierzasz startować z trawy to przydadzą się większe koła. Ja mam 70mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkodnik_80 Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Dzięki Piotr78 za podpowiedź, na pewno tak zrobie. Czy zabezpieczałeś w jakiś sposób folie przed spalinami...? pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Dzięki Piotr78 za podpowiedź, na pewno tak zrobie. Czy zabezpieczałeś w jakiś sposób folie przed spalinami...? pozdrawiam! Nie ma takiej potrzeby. Przy oblocie nie przesadź z wychyleniami sterów, model jest bardzo czuły i tak jak pisał kolega BART można nim polatać jak akrobatem. Ja przesadziłem z wychyleniami i nieźle się napociłem w dziewiczym locie, ale po oblataniu miód malinka .Jaki silnik zamontujesz? Jam mam silnik os46ax i model zasuwa jak zły, w porównaniu do trenerków górnopłatów zdecydowanie szybszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 25 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2009 Miałem okazje oblatywac ten model i dobrze pamietam, że latanie tym nie było najprzjemniejsze.Model zwala się na skrzydło przy mocniejszym zaciągnieciu steru, a predkosc do lądowania jest porównywalna do modelu typu pylon.Gdyby ktoś początkujący chciał sie zdecydowac na kupno , to odradza.Latam modelami rc od 11 lat, ale ten model kilka razy pokazał mi, że trzeba uważać na każdy ruch.Przy duzym gazie podstawowe akrobacje pokreci, ale bron Boże próbować coś nisko na małej szybkosci. PS jeżeli ktos twierdzi, że ten model lata dobrze to jestem przekonany, że jeszcze nie latał dobrym modelem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkodnik_80 Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Planuję zamontować OS 46LA... zdecydowałem się na niego bo to mój pierwszy silnik spalinowy no i cena... taki kompromis... powinien dać radę ;-) Co do wychyleń sterów to na pewno bedę pamiętał :-) Jakie wychylenia proponujesz na oblot i na początek (bezpieczne)? Piotr78, jaka wyszła Ci końcowa waga modelu przy tym silniku bez paliwa (2660g - tak pisałeś ostatnio... nic się nie zmieniło) ? Dzięki radek872 za cenne rady które wezmę pod uwagę. Oblot (wiosna) i pierwsze loty planuję na smyczy z doświadczonym pilotem... a potem tylko trening i poznawanie modelu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.