kreis84 Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Otóż silnik jak najbardziej działa, i nie sprawia mi żadnych kłopotów. Problemem natomiast są osiągi. Jest to dokładnie ten silnik. Według opisu efektywny pobór dla tego silnika wynosi 12A, a maksymalny 14A. Według komentarzy, użytkownicy wyciskali z niego nawet więcej. Np. na śmigle 8x4 powinien brać 10A, a na śmigle 9x4.5 - 13A. A o to moje dzisiejsze pomiary: GWS 9x5 - 7,8A, APC-E 10x5 - 8A, APC-E 11x5,5 - 7,9A, GWS 12x6 - 8A, Moje pytanie: czy tamte opisy są ponaciągane, czy to u mnie jest coś nie tak?? Regulator to Sunip BLE-30, a pakiet to Kokam 1500mAh 20C 3s. Z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 A próbowałeś z innym regulatorem? Może nie otwierają się w nim całkowicie tranzystory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kreis84 Opublikowano 15 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Szczerze mówiąc to właśnie podejrzewam regulator, niestety nie mam innego by sprawdzić :? Właśnie sprawdziłem na tych śmigłach silnik TURNIGY Bell 2409-18T 1200kv, no i wyniki są bardzo podobne. W każdym razie na żadnym śmigle nie pobór nie przekracza 8A, więc jednak regulator?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawko_k Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 A powiedz jak mierzysz prąd? bo może zwykły amperomierz w szereg włączasz i na nim masz znaczy spadek napięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 kreis84, a jak dokonujesz pomiaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kreis84 Opublikowano 15 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Wpinam go pomiędzy plus regulatora i pakietu. To może być przez to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Na pewno gdybyś mierzył w inny sposób, na silnik trafiałoby wyższe napięcie. To prawdopobnie przyczyna mniejszej mocy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Hehe, slawko_k mnie uprzedził i jednocześnie podał przyczynę. Pomiaru należy dokonywać za pomocą bocznika, miernika cęgowego lub gotowych wynalazków do pomiarów modelarskich, np.: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6380&Product_Name=Watt_Meter_&_Power_Analyzer_(Watts_up) http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6553&Product_Name=TURNIGY_Multi-F_DC_Watt_Meter_75A Pomiar za pomocą bocznika jest tu gdzieś na forum wyjaśniony, bo sam o to pytałem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kreis84 Opublikowano 15 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Czyli bocznik jest jedynym sposobem, na sprawdzenie poboru przy pomocy zwykłego miernika? Znalazłem ten opis o którym wspominasz Ładziak - nie jestem zbyt dobry z elektroniki, więc zrobienie tego bocznika deczko przerasta moje umiejętności :| No cóż, pozostaje mi wiara w opisy silnika. A Wy, macie wszyscy punkcika za szybkie wyprowadzenie mnie z błędu. Edit: Sprawdziłem silniczek na imadle, ale bez miernika - faktycznie mocniej dmucha. A więc sprzęt jest prawny, tylko ja źle mierzyłem. Dzięki panowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawko_k Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 każdy amperomierz ma w sobie bocznik. problem w tym że na tym boczniku tworzy się spadek napięcia tym większy im większy płynie przez niego prąd. jeśli to amperomierz cyfrowy to one mają z reguły 0,1ohma. Jeśli silnik bierze 8A to masz 0,8V spadku na samym boczku amperomierza + jeszcze spadki na przewodach miernika co da razem grubo ponad 1V. kiepskie amperomierze analogowe mają jeszcze większą rezystancję bocznika więc już w ogóle się nie nadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Sprawdź jeszcze{czyli wymień na nową}baterię w mierniku te najprostsze z zakresem pomiaru prądu do 20A potrafią pokazywać totalne głupoty w miarę jak słabnie im bateria.Pisze bo sam akurat dziś to zrobiłem gdy miernik na pakiecie Ni-Cd pokazał prawie 10 V, podejrzewam ze gdybym mierzył nim prąd to wyniki też były błędne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kreis84 Opublikowano 16 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 No miernik mam właśnie taki standardowy cyfrowy - a pomiar ma nawet nie do 20A tylko do 10A. Bateria dość świeża jest. slawko_k Jeśli 1V tzn. że przy silniku 1000kV mam stratę 1000obr/min.? Zaobserwowałem inne zjawisko: z miernikiem silnik ma ma max. pobór przy 80% wychylenia drążka, dalsze wychylanie nie wpływa na jego pracę. Bez miernika rozkręca się do końca skali, więc miernik do :ass: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob Mc Fly Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 Spróbuj może do takich pomiarów dorobić sobie przewody do miernika o większym przekroju. Te fabrycznie dodawane do mierników to rzeczywiście taka cienizna, że nawet przy mierzeniu niskiej rezystancji wprowadzają spore przekłamania, a co dopiero przy mierzeniu prądów o wielkościach sięgających górnej granicy zakresu pomiarowego miernika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.