kazikfer Opublikowano 14 Września 2016 Opublikowano 14 Września 2016 Cześć Wiem że to pewnie podstawy podstaw i wśród postów tutaj to wygląda jak męczarnia laika ale...Silnik po prawej jest zdrowy a po lewej na śmietnik... Potrzebuję przełożyć zębatkę z lewego silnika na prawy.Tutaj powstają dwa problemy... pierwszy to taki że zębatka na silniku po prawej nie jest na imbusa tylko jest wciśnięta i nie wiem jak ją ściągnąć. Drugi problem to taki że jak już ją ściągnę to wał jest w przekroju okrągły a zębatka wymaga wału który jest w połowie płaski (tak jak wał po lewej).
micro Opublikowano 14 Września 2016 Opublikowano 14 Września 2016 Zębatkę podgrzej palnikiem i powinna bez problemu zejść. Tą drugą, może dałoby radę wiertłem potraktować...
qba Opublikowano 14 Września 2016 Opublikowano 14 Września 2016 Jak komutator nie jest wytarty a uzwojenia spalone to szybciej będzie przełożyć zużyte szczotki
PK999 Opublikowano 14 Września 2016 Opublikowano 14 Września 2016 Ta z lewej zejdzie bez problemów. Koło zębate po prawej na zdjęciu jest wykonane ze spiekanego proszku metalu. Będzie z nią problem bez bardzo solidnych narzędzi. Ale jeśli nie jest potrzebna to najlepiej zeszlifować ją z jednej strony aż pęknie, wtedy zdejmiesz byle czym. Tak samo musisz wykonać podszlifowanie wału. Przyda się proste oko i precyzyjna szlifierka. Wszystko to oczywiście jeśli średnica wałów jest taka sama.
Rekomendowane odpowiedzi