kossimon Opublikowano 26 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 Pitts special 1/2A KIT SIG (Herr Engineering) HRR507 Imię: Malina01 Założenia dodatkowe: konwersja spaliny na elektryk Materiał: Balsa 80%, Sklejka 20%Silnik: EMAX GT2215/12Regulator: Redox 30AŚmigło: 10x4,7 GWS SlowFlyPakiet: najczęściej 1800/11,1Serwa: Redox S90 (SW+SK) + TowerPro MG90S (Lotki)Rozpiętość skrzydeł: 76,2cm Powierzchnia nośna: 19,4dm2 Obciążenie powierzchni: 37g/dm2 Waga: RTF 730gInstrukcja i plany: Bardzo dobrej jakościTrudność budowy: mała/średniaCzas budowy: zaczęty 10 lat przed oblotem do stanu surowego (złożone drewno), wyposażenie + wykończenie - około miesiąca pracując wieczorami 1-2hOblot: 07.VIII.2016Aktualny stan: latający Ogólne subiektywne wrażenia: bardzo przyjemna budowa, lata wolno i makietowo Błędy przy budowie: trochę za małe lotki Zdjęcie: FIlm z oblotu: Relacja z budowy:http://pfmrc.eu/index.php?/topic/59249-pitts-special-12a-kit/ Link do strony producenta: http://www.sigmfg.com/IndexText/HRR507.html British S.E.5a - guillows kit Założenia dodatkowe: konwersja gumy na elektrykMateriał: Balsa 100%Silnik: Redox 250/900Regulator: 8A JetiModelŚmigło: 5x5Pakiet: 500/7,4Serwa: 2 x sg50 towerpro - lotki + 2 x sanwa 94800 SW i SKRozpiętość skrzydeł: 61cm Waga: RTF 220gInstrukcja i plany: Dobrej jakościTrudność budowy: dużaCzas budowy: miesiącOblot: z sukcesem brak - duża ilość prób - nie było dłuższego niż 15-20 sekundAktualny stan: zniszczony ze względu na brak motywacji do dalszego naprawiania Ogólne subiektywne wrażenia: Nie brać się za mały model i jeszcze konwersję na rc + silnik bez doświadczenia z budową większych modeli Zdjęcie: Relacja z budowy: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/57042-british-se5a-guillows-konwersja-na-rc-relacja-z-budowy/ Link do strony producenta: http://www.guillow.com/britishse5a.aspx Partenavia P.59 Jolly Materiał: Depron 90% (właściwie to podkłady pod panele), balsa 10%Silnik: Hobbyking Park250Regulator: Hobbyking 10AŚmigło: 6x4Pakiet: 300/7.4 nano-tech Serwa: Turnigy TS531A (SW + SK) Rozpiętość skrzydeł: 75cmPowierzchnia nośna: nie pamiętam Obciążenie powierzchni: brak danych Waga: RTF 86gInstrukcja i plany: dobreTrudność budowy: małaCzas budowy: kilka wieczorówOblot: 10.I.2016Aktualny stan: w koszu Ogólne subiektywne wrażenia: budowa przyjemna ale trzeba być delikatnym, konieczny zerowy wiatr albo hala do latania. Zdjęcie: Relacja z budowy: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/57727-partenavia-p59-jolly/ Link do planów: http://rcplans.ru/partenavia-p-59-jolly/ Piper cub j-3 1/2A KIT SIG (Herr Engineering) HRR505 Imię: Fifi02 Założenia dodatkowe: konwersja spaliny na elektryk + dodanie lotek Materiał: Balsa 90%, Sklejka 10%Silnik: EMAX MT2216-810kVRegulator: Redox 30AŚmigło: 9x5 GWS Pakiet: 1500/11,1Serwa: Redox S90 (SW+SK+Lotki)Rozpiętość skrzydeł: 121,9cm Powierzchnia nośna: 21dm2 Obciążenie powierzchni: 35,7g/dm2 Waga: RTF 750gInstrukcja i plany: Bardzo dobrej jakościTrudność budowy: ŚredniaCzas budowy: Dwa tygodnie wieczorami 1-2hOblot: 17.VII.2016Aktualny stan: dziób w odbudowie chyba po raz 10-ty - zaczyna tracić kształty Błędy przy budowie: za małe lotki - nie jest w stanie zrobić beczki Ogólne subiektywne wrażenia: przyjemna budowa, lata wolno i przyjemnie - do bujania się po niebie Zdjęcie: FIlm z oblotu: Relacja z budowy: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/61094-piper-cub-j-3-1219mm/ Link do strony producenta: http://www.sigmfg.com/IndexText/HRR505.html P-51 Mustang 1/2A KIT SIG (Herr Engineering) HRR506 Założenia dodatkowe: konwersja spaliny na elektryk Materiał: Balsa 90%, Sklejka 10%Silnik: EMAX BL2215/20Regulator: Ray 30AŚmigło: 9x5 GWSPakiet: Ray G3 1800/11,1Serwa: 3xTower pro SG90 (SW+SK+Lotki)Rozpiętość skrzydeł: 106,7cm Powierzchnia nośna: 19,55dm2 Obciążenie powierzchni: 37g/dm2 Waga: RTF 765gInstrukcja i plany: Bardzo dobrej jakościTrudność budowy: małaCzas budowy: Około miesiąca wieczoramiOblot: 17.VII.2016Aktualny stan: latający Ogólne subiektywne wrażenia: bardzo przyjemna budowa, ulubiony do akrobacji i na nim nauczyłem się latać Zdjęcie: FIlm z oblotu: Relacja z budowy:http://pfmrc.eu/index.php?/topic/61422-p-51-mustang/ Link do strony producenta: http://www.sigmfg.com/IndexText/HRR506.html eHawk 1500 Materiał: Skrzydło i stery V z balsy, kadłub plastik Silnik: EMAX GT2215/09Regulator: Ray 30AŚmigło: 11x6 Graupner składane Pakiet: Redox 1750/11,1Serwa: 3xTower pro SG90 (SW+SK+Lotki)Rozpiętość skrzydeł: 150cm Powierzchnia nośna: 22dm2 Obciążenie powierzchni: 29,5g/dm2 Waga: RTF 650gInstrukcja i plany: Dobre z obrazkami, ale był jeden błąd z wklejeniem usztywnienia w centropłacieTrudność budowy: średniaCzas budowy: Około miesiąca wieczoramiOblot: pierwsza próba w listopadzie 2015 - ale pierwszy udany w sierpniu 2016 (w przerwie kilka innych modeli)Aktualny stan: latający Ogólne subiektywne wrażenia: na pewno nie na pierwszy model, lata szybko i zwrotnie, bardzo fajny do szybkich akrobacji, trudność w wytrymowaniu V'ki (dla początkujących) Zdjęcie: FIlm z oblotu:brak Relacja z budowy:Nie było relacji na forum Link do strony producenta: http://stock.thundertiger.com/product/4344-K21Y.html Szybowiec Fregata przerobiony na RC Imię: Próchniak Założenia dodatkowe: konwersja szybowca na RC Materiał: Balsa 70% + Sosna 30%Silnik: Redox 450/1200Regulator: Noname 20AŚmigło: 8x4 Pakiet: 850/11,1Serwa: Redox S90 (SW+SK)Rozpiętość skrzydeł: 120cm Powierzchnia nośna: nie liczyłem Obciążenie powierzchni: brak danych Waga: RTF 450gInstrukcja i plany: PrzeciętnaTrudność budowy: małaCzas budowy: nie pamiętam, ale przeróbki na RC około 3 godzin. Oblot: 20.V.2016Aktualny stan: latający Ogólne subiektywne wrażenia: służy mi do testowania wiatru po przyjeździe na lotnisko Zdjęcie: FIlm z oblotu: Relacja z budowy:http://pfmrc.eu/index.php?/topic/61861-fregata-rc/ Link do strony producenta: http://artmodelkrosno.com.pl/szybowce.html Dumas Lightning sailboat Łódka przerobiona na RC z ciekawości Oblot ... ekhm, znaczy się wodowanie: na razie tylko w wannie Zdjęcie: Link do strony producenta: http://www.dumasproducts.com/product_info.php?products_id=189 Wisp - Thunder Tiger Dla syna zrobiony szybowiec Spitfire Imię: nie ochrzczony Założenia dodatkowe: Spróbowanie zbudowania konstrukcji podłużnicowej tylko na podstawie planów, dodanie klap i podwozia chowanego. Materiał: Balsa 95%, Sklejka 5%Silnik: EMAX GT2815/06Regulator: Redox 60AŚmigło: 11x6 Master AirscrewPakiet: 2600/11,1Serwa: 6xRedox S90MG (SW+SK+lotki+klapy)Rozpiętość skrzydeł: 117cm Powierzchnia nośna: około 25dm Obciążenie powierzchni: około 57g/dm2 Waga: RTF 1409gInstrukcja i plany: dobreTrudność budowy: dużaCzas budowy: dwa miesiące wieczoramiOblot: czeka na dobrą pogodę i lotniskoOgólne subiektywne wrażenia: to była trudna budowa Zdjęcie: Relacja z budowy:http://pfmrc.eu/index.php?/topic/63606-spitfire-46/ Link do planów: http://www.outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=6169 British S.E.5a - podejście 2 Imię: Pusia 08 Materiał: Styrodur klejony na UHU POR'a Silnik: Ray pelikan c2836-1120Regulator: Redox 30AŚmigło: 10x5 GWSPakiet: 1750/11,1Serwa: Towerpro SG90 + Redox S90Rozpiętość skrzydeł: 103cm Powierzchnia nośna: 31dm2 Obciążenie powierzchni: 22g/dm2 Waga: RTF 680gInstrukcja i plany: dobre - w sumie jedna kartkaTrudność budowy: małaCzas budowy: kilka wieczorówOblot: już leciał, ale narazie: za mały skłon, za duże śmigło, za dużo drzew w okolicy już niedługo sukcesOgólne subiektywne wrażenia: nie podoba mi się materiał - topi się przy oklejaniu folią, trzeba mieć ostry nożyk do obróbki materiału Zdjęcie: Relacja z budowy:http://pfmrc.eu/index.php?/topic/65101-british-se5a-styrodur-modello/ Link do planów: był do kupienia na allegro - już nie ma FT Old Speedster Materiał: Depron modelarski 6mm klejony na UHU POR Silnik: HobbyKing park250Regulator: Redox 8AŚmigło: 7x3,5Pakiet: 850/7,4Serwa: Sanwa 5gWaga: RTF 220g Instrukcja i plany: bardzo dobreTrudność budowy: małaCzas budowy: dwa wieczoryOblot: 24.XI.2016Ogólne subiektywne wrażenia: lekko, łatwo i przyjemnie Zdjęcie: Film z oblotu: Relacja z budowy:http://pfmrc.eu/index.php?/topic/48173-old-fogey/page-5 Link do planów: http://www.flitetest.com/articles/ft-old-speedster-build BF109 z chin (banggood) W krainie wiecznych lotów - Rest In Peace - nie chciało to cudo techniki za bardzo latać (wyjaśnienie w relacji) Relacja z budowy: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/65294-bf109-z-chin/ W trakcie: Extra 300 Imię: Blue 11 Materiał: Balsa 80% + Sklejka 20% Silnik - EMAX GT 2815/06 Regulator - Redox 60A Śmigło - MasterAirscrew 11/6 Serwa: 4x TowerPro MG90SRozpiętość skrzydeł: Waga RTF: 1400g Powierzchnia nośna: 24dm2 Oblot: listopad 2017 Czas budowy: około półtorej miesiąca wieczorami Instrukcja i plany: dla początkującego mogą być za mało precyzyjne Trudność budowy: średnia Ogólne subiektywne wrażenia: raczej przyjemna budowa, lepiej lata jeśli środek ciężkości jest około 1cm dalej niż w planach. Fajny do nauki akrobacji. Zdjęcie: Link do strony producenta: http://mirekgal.pl/portfolio-posts/extra-300/ Link do instrukcji: Na stronie producenta Relacja z budowy: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/70381-extra-300-rozp-110/ Fokker DR.1 z chin: http://pfmrc.eu/uploads/monthly_12_2017/post-17980-0-36767800-1513380253.jpg Relacja z budowy: http://pfmrc.eu/index.php/topic/70721-fokker-dri-od-dancing-wings/ Oblot: W kolejce: PZL P.11c - styrodur z allegro Lancair - zakupione plany http://www.hostetlersplans.com/Plans/LancairIV/lanc-iv.html ale planuję zrobić około 150cm rozpiętości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi