madrian Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Stanąłem przed problemem wyboru zasilania do mojego depronka. Silnik jaki wybrałem w zestawie z reglem ma brać maks 15A. Model waży ok 150g. Pierwsza rada, to pakiet 7,4V 1300mAh. (74g) Znalazłem jednak w tym samym sklepie, i w podobnej cenie pakiet 11,1V 1000mAh w podobnej cenie (wg informacji w opisie jest cięższy o 1g). Teoretycznie, pakiet ten ma większą moc. Czy może lepiej dołożyć 20zł i kupić ciężką cegłę 11,1V 1300mAh (która ma prawie wszystkie zalety poprzedników, ale waży aż 115g) Pytanie - postawić na pojemność, napięcie, czy na ogólną moc pakietu? Mam ładowarkę do lipoli e-sky z balancerem obsługującą pakiety 7,4V i 11,1V. Proszę - pomóżcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Przy modelu 150g pakiet 75g to dużo. Dużo za dużo. Co to za model? 150g to waga pustego czy z wyposażeniem? A napęd jaki? Jeżeli chodzi o samo porównanie pakietów to na 3S 1000mAh polatasz dłużej, niż na 2S 1300mAh i przy mniejszym prądzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Model ten http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=8941- Model to depron wzmacniany sklejką, balsą i sosną: 150g, to pusta skorupa. Liczę, że z pełnym wyposażeniem podlecę prawie do 300g (z lżejszym pakietem) Silnik: chyba skuszę się na ten zestaw: http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=50&products_id=192 Wsadziłem do modelu ciężarki o masie i wymiarach wyposażenia. Jutro sprawdzę, jak szybuje z takim obciążeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Silnik jaki wybrałem w zestawie z reglem ma brać maks 15A Przy jakim zasilaniu 7,4V czy 11,1V Jeżeli chodzi o samo porównanie pakietów to na 3S 1000mAh polatasz dłużej, niż na 2S 1300mAh i przy mniejszym prądzie. ???? EDIT Ja raczej nie dawałbym tak dużego akumulatora, do tego trenerka i silnika wystarczył by akumulator 800mAh 7,4V. Mam te silniki w kilku modelach z wagą około 300g i się dobrze sprawdzają (ESA), do tego modelu silnik będzie dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Moim zdaniem: to nie shock do 3D, więc bierz pakiet 3S. Średnica śmigła będzie mniejsza, więc i montaż będzie łatwieszy oraz, a może zwłaszcza, eksploatacja. Ciąg i strumień zaśmigłowy przy podobnym prądzie też będzie większy. Same plusy, a wagi pakietu przy tym modelu faktycznie drastycznie nie musisz ograniczać. ???? A co nie jest jasne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Jeżeli chodzi o samo porównanie pakietów to na 3S 1000mAh polatasz dłużej, niż na 2S 1300mAh i przy mniejszym prądzie Tak by było gdyby moc pobierana przez silnik w obu przypadkach była taka sama. Przesiadałem się w modelach ESA z pakietów 2S na 3S o większej pojemności i zawsze kończyło się to krótszym lotem. Wiem że śmigło trzeba mniejsze dać i delikatniej latać, ale jak model aż się rwie do latania to ciężką się zdejmuję nogę z gazu (rękę) to tak jak z samochodem- gdyby nie fotoradary i duże spalanie pow. 120km/h to każdy by gnał z gazem do dechy. Przy tym modelu przy zasilaniu 7,4V model będzie spokojnie latał i nie będzie możliwości poszaleć, danie 11,1V od razu pozwoli na np. strome lub pionowe wznoszenie, szybkie pętle i inne „prądowo żerne” zabawy. W większości przesiadka na 3S powoduję zdecydowany wzrost prądu, a to szybkie rozładowanie i tyle. Dla tego silnika przy 7,4V na smigle 9x4,7 ciąg wynosi 310g a to bedzię w okolicy wagi modelu, co pozwoli mu na pionowe wznoszenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Tak by było gdyby moc pobierana przez silnik w obu przypadkach była taka sama. No i o to chodzi! To jest warunek porównywania! Albo na 2S latałeś na zbyt małym śmigle, albo na 3S na przewymiarowanym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 30 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Zapomniałem dodać, że model służył jako eksperyment zapoznawczy z depronem i róznymi technikami warsztatowymi, co odbiło się na jego wyglądzie. Jego przenaczeniem jest górnictwo głębokoziemne :twisted: Wyposażenie pójdzie do innego modelu, o podobnych założeniach konstrukcyjnych - czyli górnopłat, trenerkowaty. Dziś zrobiłem próby szybowania z atrapami wyposażenia - kartonowe "pudełka" wypełnione śrutem od wiatrówki i cukrem o masie elementów (i rozmiarów) ustawione w miejscach przewidzianych dla nich. Z obciążeniem o masie 130g model wypuszczony z ręki, niezbyt mocno, całkiem ładnie szybuje na odległość ok 6m z wysokości 1,5m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Ten silniczek ma KV=1000, więc na 2s model będzie dosyć wolny, przy 3s powiedzmy przeciętny. Wybór 2s / 3s zależy moim zdaniem głównie od tego jak model ma ostatecznie latać. Zasugeruję że jak na pipperka 3s byłoby lepsze. Aku 2s przy takim silniku to raczej do 3D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.