Skocz do zawartości

BLACK HORSE dolnopłaty który wybrać


BartekSz

Rekomendowane odpowiedzi

Który z tych trzech "trenerków" dolnopłatów polecacie:

 

Profil symetryczny

BLACK HORSE - SPEED AIR

# Rozpiętość srzydeł : 1500 mm

# Długość : 1160 mm

# Waga : 2400 g

BLACK HORSE - SUPER AIR

# Rozpiętość srzydeł : 1550 mm

# Długość : 1250 mm

# Waga : 2400 -2 600 g

 

Profil półsymetryczny

BLACK HORSE - TRAVEL AIR

# Rozpiętość skrzydeł : 1550 mm

# Długość kadłuba : 1250 mm

# Waga : 2400 - 2600 g

 

Silnik, jaki w nim będzie zamontowany to Os max 55AX

Z tego, co się orientuje to Super Air i Travel Air maja większa powierzchnie steru kierunku i wysokości niż Speed Air(ten ma chyba takie powierzchnie jak zwykłe trenerki typu at40 itp). Ale czy np przy dużych wychyleniach nie zaczną zrywać strug i zwalać sie na skrzydło, przy pętlach itp.

Przede wszystkich zależy mi na wytrzymałości modelu na twarde lądowania.

Mile widziane są zdjęcia modeli tak bym mógł zobaczyć ich powierzchnie sterowe :)

Który model waszym zdaniem pozwala na najwięcej, jeżeli chodzi o akrobacje, bo moim zdaniem super air.

 

Aha myślałem jeszcze o At40, ale to cmpro a chyba oni są słabsi pod względem wykonania modeli od Black horse.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co podałeś ja wybrałem AT40L z tego względu że ma bardzo solidne płaty.Poza tym te modele niewiele się różnią między sobą.A na pewno latają podobnie.Wiem jak lata AT40L i widziałem Trawela, to to samo tylko inaczej się nazywa.Na 55ax będzie latał każdy z nich, jak burza.Ja mam w atl,u fs91ar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowieści o drganiach 4t to bajki, przynajmniej tych do 10 cm3,bo innych nie znam.Kolega ma 15 w Belove i też nie słyszałem by to miało jakiś wpływ na konstrukcje.Co do mojego At to jeszcze go nie oblatałem(jako tako opanowałem dopiero trenerka górnopłata) trochę się obawiam o moje możliwości.Kolega z tego forum miał takiego na 11.5 cm i latał świetnie teraz ma takiego podobnego Super Trener na tym samym silniku i lata jak trzeba,prawie akrobat.Co do wyważenia to jeszcze nie próbowałem bo przerabiam podwozie(przednie mocowane do kadłuba +tylne sterowane).Może Heniek napisze Ci coś więcej na temat silnika i modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem takie rozwiercone Saito 100 telepie trochę :) a teraz powstało 115 pewnie jeszcze mocniej klepie.

Co do modeli coraz bardziej przekonuje sie w stronę Speed Air powierzchnia skrzydeł 40dm2 w stosunku do 37.2dm2 W super air dodatkowo mimo większej powierzchni Speed jest lżejszy.

Na Rcgroups piszą, że Super Air jest podatny na przeciągnięcia itp. a ja zrywania strug nie cierpie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat juz zaczęty tutaj:

 

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=8822

 

Ja wybałem Travel,poniewaz:

 

1.podwozie jest montowane do kadłuba a nie skrzydeł(mniejsza urazowość w przypadku twardego lądowania)

2.skrzydło konstrukcyjne a nie styro kryte

3.dlamnie ładniejszy:-)

 

A co do silnika to bedzie super nadmiar mocy

 

Bart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.