BartekSz Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Który z tych trzech "trenerków" dolnopłatów polecacie: Profil symetryczny BLACK HORSE - SPEED AIR # Rozpiętość srzydeł : 1500 mm # Długość : 1160 mm # Waga : 2400 g BLACK HORSE - SUPER AIR # Rozpiętość srzydeł : 1550 mm # Długość : 1250 mm # Waga : 2400 -2 600 g Profil półsymetryczny BLACK HORSE - TRAVEL AIR # Rozpiętość skrzydeł : 1550 mm # Długość kadłuba : 1250 mm # Waga : 2400 - 2600 g Silnik, jaki w nim będzie zamontowany to Os max 55AX Z tego, co się orientuje to Super Air i Travel Air maja większa powierzchnie steru kierunku i wysokości niż Speed Air(ten ma chyba takie powierzchnie jak zwykłe trenerki typu at40 itp). Ale czy np przy dużych wychyleniach nie zaczną zrywać strug i zwalać sie na skrzydło, przy pętlach itp. Przede wszystkich zależy mi na wytrzymałości modelu na twarde lądowania. Mile widziane są zdjęcia modeli tak bym mógł zobaczyć ich powierzchnie sterowe Który model waszym zdaniem pozwala na najwięcej, jeżeli chodzi o akrobacje, bo moim zdaniem super air. Aha myślałem jeszcze o At40, ale to cmpro a chyba oni są słabsi pod względem wykonania modeli od Black horse.
Jano Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Z tego co podałeś ja wybrałem AT40L z tego względu że ma bardzo solidne płaty.Poza tym te modele niewiele się różnią między sobą.A na pewno latają podobnie.Wiem jak lata AT40L i widziałem Trawela, to to samo tylko inaczej się nazywa.Na 55ax będzie latał każdy z nich, jak burza.Ja mam w atl,u fs91ar.
BartekSz Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2008 I jak ten 4t się spisuje w takim modelu ? Drgania nie są zabójcze dla niego i czy nie musiałeś doważać ogona?
Jano Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Opowieści o drganiach 4t to bajki, przynajmniej tych do 10 cm3,bo innych nie znam.Kolega ma 15 w Belove i też nie słyszałem by to miało jakiś wpływ na konstrukcje.Co do mojego At to jeszcze go nie oblatałem(jako tako opanowałem dopiero trenerka górnopłata) trochę się obawiam o moje możliwości.Kolega z tego forum miał takiego na 11.5 cm i latał świetnie teraz ma takiego podobnego Super Trener na tym samym silniku i lata jak trzeba,prawie akrobat.Co do wyważenia to jeszcze nie próbowałem bo przerabiam podwozie(przednie mocowane do kadłuba +tylne sterowane).Może Heniek napisze Ci coś więcej na temat silnika i modeli.
BartekSz Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Czy ja wiem takie rozwiercone Saito 100 telepie trochę a teraz powstało 115 pewnie jeszcze mocniej klepie. Co do modeli coraz bardziej przekonuje sie w stronę Speed Air powierzchnia skrzydeł 40dm2 w stosunku do 37.2dm2 W super air dodatkowo mimo większej powierzchni Speed jest lżejszy. Na Rcgroups piszą, że Super Air jest podatny na przeciągnięcia itp. a ja zrywania strug nie cierpie
Jano Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Pewnie że drga mocniej jak 2t ale jak pisałem nie ma to większego znaczenia.Model wytrzyma to na pewno.
BART Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Temat juz zaczęty tutaj: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=8822 Ja wybałem Travel,poniewaz: 1.podwozie jest montowane do kadłuba a nie skrzydeł(mniejsza urazowość w przypadku twardego lądowania) 2.skrzydło konstrukcyjne a nie styro kryte 3.dlamnie ładniejszy:-) A co do silnika to bedzie super nadmiar mocy Bart
Jano Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Mój AT40L już oblatany, lata bardzo dobrze ,jest stateczny ale i ostro reaguje na stery.Jednym słowem dobry model.Latam na asp,ie 61 (4t) i śmigle 12x6.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.