danylotnik Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Witam rozpoczynam budowę swojego pierwszego modelu spalinowego Prima o rozpiętości około 1,4m na silnik os max 40 Fp.Mam kilka pytań: Nie wiem jakie zastosować bowdeny,gniazda bowdenów, dźwignie sterów i snapy ja myślę nad takimi lecz nie wiem czy wytrzymają. Bowdeny http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=1_224&products_id=375 Gniazda bowdenów http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=1_224&products_id=712 dźwignie sterów: http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=717 Snapy http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=1_33&products_id=165 Normalnie w planach boki kadłuba sa z balsy 2mm wzmocnine sklejka 2mm ja zamierzam boki kadłuba zrobic z balsy 3mm i dodatkowo wzmocnić sklejką 2mm czy myślicie że opłaca sie taki zabieg w końcu silnik 6,5cmm jest trochę za duży jak na ten model. Zastanawiam się też nad pokryciem balsą 1mm z obydwu stron stateczników co wzmocniło by bardzo konstrukcję. Jakie śmigło było by odpowiednie do silnik os max 40 Fp do takiego trenerka, mam zamiar użyć śmigła 10x6 Link do artykułu o Primie. http://strony.aster.pl/grabcio/prima/multimedia.htm Edit: Plany do pobrania ze strony www.alehar.prv.pl
karlem Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 ....o bowdenach zapomnij; zrób normalne popychacze, czyli balsa 8x8/10x10 lub sosna/świerk 5x5/6x6 mm, zaokrąglone, końcówki szprycha gwintowana M2, wpuszczone w drewnianą część popychacza i owiązane nicią, całość oklejona nawijanym skośnie paskiem papieru japońskiego i cellonowana/kaponowana , snapy takie, jak pokazałeś. Śmigło dobre, ale ten trenerek będzie, z tym napędem, ganiał jak myśliwiec. Ze śmigłem 10x5 pownien latać trochę wolniej.
Karol93 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Czy model nadaje sie do przeskalowania ? Widze że to łatwa konstrukcja jest, a ja mam do wykorzystania MVVS'a 3,5 - wydaje mi sie że to dobry pomysł
karlem Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Imienniku, Prima powinna na tym silniku całkiem dobrze sobie radzić
danylotnik Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Panie Karolu a są gdzieś fotki jak ma to wyglądać bo nie bardzo rozumiem jak ma to byc połączone może jakieś fotki. Co do silnika to niestety nie mam mniejszego więc trzeba będzie zostać przy takiej konfiguracji.
Karol93 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Czyli mowi Pan, żebym nie skalował jej i założył ten silniczek ?
karlem Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Tego pana możesz sobie spokojnie darować Bierzesz listewkę, nawiercasz 5-6 cm od końca wiertłem fi 2 mm poprzecznie i rzeźbisz od tej dziury do końca rowek szer ok 2 mm. W to wejdzie zagięty pod kątem prostym kawałek szpychy nagwintowanej na drugim końcu M2 - tam będzie nakręcony snap. Udało się wstawić w/g instrukcji modelmaniaka , ale coś duże te fotki wyszły
karlem Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Karol93, ...ten silnik ma ponad 3/4 konia mech. mocy, więc Prima na nim powinna smigać
danylotnik Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Wielkie dzięki od razu wiadomo o co chodzi i jak to zrobić... Ale chyba ten silnik nie powinien rozwalic modelu przy samym odpaleniu...? A gniazda bowdenów mogą być takie jak podałem w pierwszym poście czy rozwiazuje sie to inaczej??
karlem Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 ...przy takim popychaczu jak pokazałem zapina się na orczyk. Przy bowdenach można zacisnąć końcówkę z gwintem (nie kleić CA!) i nakręcić snap, reszta jw. Jeśli zastosujesz zaciski bowdenów musisz pamiętać o "duszy", czyli drucie wsuniętym w cięgno, inaczej może się urwać. http://www.rcpabianice.strefa.pl/m/200704/IMG_0022-1.html widać kawałek drutu w bowdenie przy snapie, ale był za krótki i wklejony na CA i zaciśnięty. Nie polecam, bo CA osłabia mocowanie: plastik robi się kruchy :evil: Co do silnika: wręga czołowa i cały przód kadłuba lepiej wzmocnić, tak, żeby silnik nie roztrzepał - wkleić trójkątne listwy łącząc wręgi i boki kadłuba mocno ze sobą; nie zaszkodziłoby przelaminować cienką tkaniną...
danylotnik Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2008 A jak postąpić ze statecznikami zastanawiam sie nad oklejeniem całych stateczników balsą 1mm z obu stron aby były bardziej sztywne i odporne na flater??CO by w locie nie odmaszerowały od modelu No i czy zbiornik paliwa 110ml będzie odpowiedni do takiego modelu czy lepiej użyć wiekszy??
robraf Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Czyli mowi Pan, żebym nie skalował jej i założył ten silniczek ? mój kolega smigal na tym silniczku z tą wlasnie primą i ładnie latała , robil na niej proste akrobacje , skrzydlo balsowe kryte balsą pozwolilem sobie wstawic to zdjęcie mysle że kolega sie nie obrazi
danylotnik Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2008 robraf, A jak wyszło ze sztywnością stateczników.???
karlem Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 ...stateczniki pokrycie wzmocni i usztywni, ale daj raczej miękką balsę, bo mogą być problemy z wyważeniem - i tak będą, bo silnik 6,5 swoje waży. Zbiornik do "6,5" powinien być 2x większy, czyli 250ccm. Zbiornik 110 łyknie Ci w 5 minut na pełnym gazie.
robraf Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 robraf, A jak wyszło ze sztywnością stateczników.??? stateczniki robil chyba z balsy 4mm i byly sztywne pokryte czerwonym oracowerem
danylotnik Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Witam powoli coś tam dłubie i mam pytanie, ponieważ zamierzam pokryć stateczniki balsą 1mm nie wiem tylko jak ją przykleić czy w poprzek czy wzdłuż zrobiłem fotki. 1. 2.
instruktor Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 zdjęcie nr 1 wzdłuż!!! no tak ,Sławek był nieco szybszy
danylotnik Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Okej dziękuje za pomoc tak samo postąpić ze statecznikiem pionowym.
Gość slawekmod Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Dokładnie tak samo (przepraszam Szczepan )
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.