Skocz do zawartości

MiniMag


a_skot

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem sprawić sobie coś do doskonalenia swoich umiejętności pilotażu i rekreacyjnego latania. Wybór padł na MiniMag'a. W pudełku jakie do mnie dotarło prócz samego modelu i silnika klasy 400 wraz ze śmigiełkiem, była wszelka niezbędna galanteria: kółka, popychacze, dźwignie itp. Model w całości wykonany z EPP co czyni go niemal niezniszczalnym. Sprawdzone :D W pudełku mamy coś takiego

 

minimagtf0.jpg

 

Poszczególne elementy modelu są bardzo dobrze wykonane i spasowane, więc złożenie całości zajmuje niespełna godzinę. Więcej czasu trzeba poświęcić na jego oklejenie i regulację. Model wykonałem w wersji z lotkami. Jedynym odstępstwem było zastosowanie, zamiast dołączonego silnika, dzwoneczka BM 2408-21. Nawiasem mówiąc urzekł mnie ten materiał - bezproblemowe klejenie przy pomocy CA, możliwość malowania dowolnymi farbami, znaczna kretoodporność... Cudo :lol: A tak prezentuje się samolocik gotowy do lotu :)

 

minimag1nt0.jpg

 

Ze śmigłem 8 x 4 model bezproplemowo startuje z kółek i bardzo sprawnie się porusza na połowie gazu. W pełni naładowany pakiet zapewnia do 20 min. zabawy.

 

minimag2xh3.jpg

 

Robiłem też próby z silnikiem Welgard A22/12/15 z tym samym śmigłem, ale osiągi były nieco gorsze. Sprawdzę ten silniczek raz jeszcze, ale z innymi śmigłami.

 

minimag3yz2.jpg

 

Na koniec kilka danych modelu:

 

rozpiętość - 1010 mm

długość - 820 mm

pow. płatów - 26 md^2

serwa - Dynam micro 8.4g

odbiornik - Hitec HFS-05MS

akumulatory - 2200 mAh LiPo

waga do lotu - 600 g

 

Robiłem co prawda filmik z lotów, ale aparatem i jakość jego jest, delikatnie mówiąc, marna :oops: więc chyba nie wstawię. Przy najbliższej okazji postaram się zrobić kilka fotek, a może i jakiś leszy film

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

nie wiem jakie smigielka sprawdzales ale u mnie (jak i innych uzytkownikow) sprawdzilo sie 8x6. mi udaje sie latac od 25mim do prawie 40mim (nudne latanie ale jednak :D)

 

bardzo fajny modelik ale musialem sie przestawic z latania szybolem jak i dolnoplatem - zupelnie inaczej sie lata gornoplatem (jak dla mnie)

 

aha - uwazaj na kolka - mi po prostu rozweralo na pol - na szczescie CA i w gore :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model wykonałem w wersji z lotkami.

 

Zastosował Pan, dwa czy jedno serwo?. Mam Pipera w podobnch wymiarach, jednak (wg mnie) zbyt cienki profil skrzydła uniemożliwia zastosowanie serw na lotki w płacie.

 

najwyzej a_skot mnie zbeszta - w skrzydle jest miejsce na 2 serwa i idealnia pasuja 9g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jakie smigielka sprawdzales ale u mnie (jak i innych uzytkownikow) sprawdzilo sie 8x6

 

Jak pisałem 8 x 4. Z dzwoneczkiem idzie jak burza. Ten zestaw wydaje się być optymalny i chyba nie ma potrzeby zmiany śmigła. Gorzej było z Welgardem, ale ten silnik mimo większej mocy ma mniejsze Kv i ze śmigłem 8 x 4 ma raptem 400g ciągu. Myślę, że po założeniu do niego śmigła 9 x 4,7 lub 10 x 4,7 latanie na tym silniku powinno nabrać rumieńców :wink:

 

aha - uwazaj na kolka - mi po prostu rozweralo na pol - na szczescie CA i w gore :)

 

Kólka jak do tej pory całe tylko podwozie nieco mi się "wygło" i straciło geometrię :D

 

Zastosował Pan, dwa czy jedno serwo?. Mam Pipera w podobnch wymiarach, jednak (wg mnie) zbyt cienki profil skrzydła uniemożliwia zastosowanie serw na lotki w płacie.

 

Daj spokój z tym "Panem" :wink: Wracając do serw - dałem dwa (mam klapy :wink: ). Na płasko. Mają niespełna 11 mm grubości, więc powinny zmieścić się u Ciebie bez problemu.

 

EDIT:

Tutaj jest filmik z lotów z identycznym jak mój Welgardem i pakietem o tej samej pojemności. Śmigło na oko większe niż 8 x 4 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Daj spokój z tym "Panem"

Tak więc :pom:

 

Wracając do serw - dałem dwa (mam klapy :wink: ). Na płasko. Mają niespełna 11 mm grubości, więc powinny zmieścić się u Ciebie bez problemu.

 

 

Mam wolne E-Sky (+- 11mm), jednak mój płat ma około 5mm grubości, tak więc :ass: . Szukałem na forum (i nie tylko) rozwiązania z jednym serwem umieszczonym w kadłubie sterującym lotkami. Wszystko jest OK, gdy lotki zaczynają się zaraz przy kadłubie, gorzej - jeśli od kadłuba dzieli je około 15 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to temat na takie dyskusję, myślę że powinien zostać przeniesiony.

Na to wygląda że ma pan skrzydło z giętego depronu a nie normalny profil-pełny w środku w takim wypadku niema jak schować serwa ,ale zrobienie napędu na 1 serwo nawet przy oddalonej lotce nie jest aż takim problemem.

Na pw wyśle propozycję rozwiązania :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wolne E-Sky (+- 11mm), jednak mój płat ma około 5mm grubości, tak więc :ass: ...

 

W takim razie jedno centralne. Może coś takiego:

 

concepted0.jpg

 

lub inne rozwiązanie:

 

model2bu7.jpg

 

W tym drugim przypadku lotki sterowane są metodą pull-push przy pomocy cieniutkiej, stalowej linki

 

skrzydlo11lx8.jpg

 

Linkę możesz poprowadzić spodem skrzydła w wygiętej na ciepło rurce (tej czerwonej) bowdena. Rozwiązanie eleganckie i sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

ja zastosowałem silnik Emax 2215-20, 1220kv, trochę za duży, i rzeczywiście ze śmigłami 9x4,7, 10x4,7 Minimag stawał dęba w pionie, chyba, że dałem 1/3 gazu - wtedy leciał normalnie. W końcu najlepiej zachowywał się ze śmigłem 8x4,3 i z takim latam. Na pakiecie 2000 mAh około 20-25 minut.

A kółka zgubiłem jakiś czas temu, więc ląduję jak szybowcem na brzuchu - bez silnika, z klapami (obie lotki w dół).

 

Pozdrawiam

 

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

MiniMag poddany został tuningowi :lol: W modelu wykorzystałem do mocowania silnika nieco zmodyfikowane, oryginalne łoże. Niestety to rozwiązanie okazało się niezbyt trafnym. Miałem problemy z "ruchomym" silnikiem :( Zaszła zatem konieczność modyfikacji. Jej efekty przedstawiam poniżej.

 

mini1sl1.jpg

 

Wzmocniłem też węglowym prętem nieco nadwyrężone skrzydełko :wink:

 

mini2xa8.jpg

 

A wszystko poskładane do kupy wygląda tak

 

mini3qr4.jpg

 

Latanie tak zmodyfikowanym modelem stało się o wiele bardziej przyjemne, ale żeby nie było zbyt różowo - padł mi pakiet :( W pierszej chwili myślałem, że winą za dziwne zachowanie modelu w powietrzu należy obarczyć moje przeróbki. Po dokładniejszych oględzinach okazało się, że winny tego stanu rzeczy jest mocno spuchnięty pakiet. Po wymianie na nowy, model wyrwał do góry jak szalony :) i wreszcie zachowywał się normalnie. Obecnie MiniMag poddany został kolejnemu tuningowi. Tak ekspermentalnie :D Zmieniłem silnik (Robbe ROXXY BL 2815 ze śmigłem 7x4), dałem lżejszy regulator i pakiet. Z depronu wykonałem nową, krótszą maskę silnika. Odchudziłem tym samym model o ponad 160g. Z tym wyposażeniem waży 430g. Jest jednak problem z wyważeniem i muszę dodać trochę ołowiu :? Może uda mi się w sobotę sprawdzić nową wersję w locie, a że i mnie kółka odpadły, ląduję jak Darand - bez silnika i z klapami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten "eksperymentalny" silniczek robbe'go ze śmigłem 7x4 ma ciąg 400g prz zasilaniu 7,4V. Model z ołowianym "doważeniem" powinien ważyć w granicach 450 - 460g a zważywszy, że to górnopłat ciąg wydaje się być wystarczający. Czy sprawdzi się to w locie? Zobaczymy. Pewne jest, że jakiś wariacji w tej konfiguracji wyczyniać się nie da, ale do spokojnego latania powinno wystarczyć. A pakiet? Aktualnie FullyMax 2s 1050 mAh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ten silniczek się sprawdzi to do swojego mini mag'a spróbuje wrzucić 2712-12.

Na 3s ze śmigłem 8 x 3.8 (ca 8-9A) ma ciąg 480g. Zobaczymy.... ale już się boję :=))

 

Mam jeszcze pytanie, jak zachowywał się na BM 2408-21? Jaki miał średni pobór prądu i na jakim śmigle Pan latał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie, jak zachowywał się na BM 2408-21? Jaki miał średni pobór prądu i na jakim śmigle Pan latał?

 

Oj, wszystko opisane jest na początku wątku :( Poboru prądu nie mierzyłem więc nie wiem jaki był, a śmigiełka to 8x4 i 8x6 HD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj, tuż przed zmierzchem, jak już wiatry się uspokoiły nieco, testy zostały przeprowadzone. Pomimo zdjęcia z modelu ponad 160g, aby go sensownie wyważyć musiałem dodać mu prawie 60g balastu. Zatem już na starcie straciłem to, co chciałem uzyskać :cry: Waga modelu gotowego do lotu - 500g. No, ale skoro powiedziało się "A" trzeba i powiedzieć "B" - więc na lotnisko :) Na początek jednak fotka "ztuningowanego" modelu z nową maską, silnikiem i śmigłem 7x4

 

mini4vl8.jpg

 

Ten zestaw okazał się całkowitą porażką. Model wypuszczony z ręki niemal natychmiast zwalił się na ziemię. Zupełny brak ciągu :( Było to zresztą do przewidzenia. Sytuacja nieco poprawiła się po zmianie śmigła na 8x4. Tu już odbył się lot :wink: Nie zmienia faktu, ze modelowi wyraźnie brakowało mocy i nie było mowy o jakimś sensownym, bardziej dynamicznym lataniu. Może po zmianie śmigła na 8x6 sytuacja by się poprawiła. Taka konfiguracja byłaby jednak na granicy możliwości silnika, a i czas lotu z pakietem 1050 mAh ograniczyłby się do kilku zaledwie minut, więc zamiast prób z tym śmigłem powróciłem do sprawdzonego zestawu - Welgard i śmigło 8x6 SF :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ten silniczek się sprawdzi to do swojego mini mag'a spróbuje wrzucić 2712-12.

Na 3s ze śmigłem 8 x 3.8 (ca 8-9A) ma ciąg 480g. Zobaczymy.... ale już się boję :=))

 

Czy ten silniczek nie waży czasem około 25 gr ?

Jeśli tak to będziesz miał problem z wyważeniem!

Będzie za lekki przód.

 

Oryginalny SPEED 400 waży 73 gr.

Ja mam w MiniMagu AXI 2208/26 Silver (45gr) i przód nadal jest za lekki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten silniczek nie waży czasem około 25 gr ?

Jeśli tak to będziesz miał problem z wyważeniem!

Będzie za lekki przód...

 

Nie czytałeś postu :?: Napisałem, że musiałem dołożyć 60g ołowiu właśnie ze względu na zbyt lekki przód. Z tego też powodu, no i braku mocy, powróciłem do sprawdzonego napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.