Skocz do zawartości

MiniMag


a_skot

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witamy w klubie. Ja kupiłem sobie drugiego MiniMaga. Pierwszy służył mi do nauki latania z lotkami, praktycznie w każdych warunkach :) W obu używam silników bezszczotkowych (nie pomnę nazwy) i śmigła 8x4 a ostatnio 9x6 z pakietem 3s 2300 lub 1350 (od combata).

 

Przy cięższym pakiecie (latałem na jeszcze cięższym NiMH) model jest lepiej doważony, leci szybciej i zdecydowanie lepiej idzie pod wiatr. Zamontowałem w skrzydłach 2xHS55 i zaprogramowałem klapy, które mają sens wyraźnie przy bardziej obciążonym modelu - lądowania i starty są super realistyczne, nawet z trawy.

 

Przećwiczyłem nawet wersję hydroplanu :) Wodował pięknie, niestety słona woda okazała się

zabójcza dla serwa i regulatora.

 

MM sprawdzał się także jako podniebna kamera. Z kamerką FlyCamOne2 robił niezłe filmiki.

 

Największą jego zaletą jest że nadaje się na niedzielne latanie w parku i praktycznie gdziekolwiek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewykluczone że i ja sprawię sobie następcę :wink:

 

W takim razie polecam do Welgarda 22-12-15 śmigło 10x4,7. Współpracują ze sobą idealnie. tylko... czy na pewno potrzebujesz 800g ciągu? ;)

 

Na tym silniku latał mój przerośnięty shock - 1m rozpiętości, 420g masy do lotu. Obciążenie poniżej 10g/dm, zawisy itp. można sie domyślić jak ;) Z innej beczki - ten sam napęd miałem w... Artexowej Wildze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten sprzęcik..... latam na 3f robbe(2827-26), aku-3celowe 1800mAh śmigło 9x6 lotki(2serwa) + ogon kierunek i wysokość. samolot śmiga... chociaż początki były trudne ponieważ miałem zbyt duże wychylenia cale szczęście, że był okres żniw i upadki w pszenicy były dosyć miękkie. Po tygodniu latania nauczyłem się latać i zmieniłem znów wychylenia i samolocik agresywny stał się ponownie i tak zaczęła się zabawa i akrobacje:D mimo iż jest wznios na skrzydłach "MiniMag" lata na plecach i wykonuje podstawowe rewolucje.... Wcześniejszym moim modelem był równie wspaniały "Easy Star" początki jak zwykle trudne lecz sprostałem im dosyć szybko. :D W "MiniMag'u" zrobiłem narty na tą zimę, fajna zabawa...... Pozdrawiam wszystkich Modelarzy...............

 

dsc04673qd1.jpg

w640.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyyy gdzie? bo przeczytalem ze 2 razy dzis ekstra i tylko znalazlem fragment o "ladowaniu z klapami (obie LOTKI w dol)" :)

 

na fotkach tez nie widac nic takiego (klap i serw)... wiec ? :roll:

 

 

chyba ze Ci sie pomylilo z "zrobilem wersje z lotkami" bo w MM mozna tego nie robic i latac na SK/SW tylko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie, czy ktoś z posiadaczy MM próbował zlikwidować wznios w skrzydle?? :?: zastanawiam się nad tym od jakiegoś czasu..... Ale nie wiem czy jest sens..... zastanawia mnie jak się będzie zachowywał.... sam wymyśliłem sobie taką przeróbkę, lecz nie wiem czy opłaca się ciąć skrzydło...Wiem że to jest trenerek ale można zawsze coś po kombinować:D :twisted: :twisted:

 

 

 

 

Pozdrawiam Puciu16

__________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobił sobie w MM klapy, ale nie napisał jak się one sprawują...

 

Ja latam MM z klapami (aparatura Hitec Flash 5X) na dwóch serwach HS55. Klapy nie są potrzebne, model ląduje bardzo ładnie i bez tego. Mnie chodziło raczej o poćwiczenie manewru lądowania z klapami, przetestowanie, nauczenie się automatycznie operowania przełącznikiem w aparaturze.

 

Wnioski są następujące:

1. Kiedy MM jest dobrze wyważony i niezbyt ciężki (bateria lipol 3s 1350) potrafi szybować przy niedużym kącie natarcia i względnie małej prędkości, kiedy jest nieco cięższy (bateria lipol 3s 2300) lot ślizgowy jest z większą prędkością i tutaj użycie klap wyraźnie zmniejsza prędkość

2. Lubię latać z klapami (lądować).

Technika nr. 1: użyteczna do szybkiego lądowania (np. gdy jest mało miejsca) Szybko obniżam lot na wyłączonym silniku, tak by znaleźć się na początku pasa, po wypłaszczeniu lotu, gdy model jeszcze opada włączam klapy co skutkuje poderwaniem go do góry i wyhamowaniem, wtedy dalsze obniżanie wysokości i prędkości powoduje poziomy lot nad pasem i lądowanie przy minimalnym ruchu steru wysokości.

Technika nr. 2: Podejście do lądowania na niższej prędkości, klapy włączam na 2 zakręty przed lądowaniem, wszystko dzieje się wolniej, lądowanie jak wyżej.

i zwiększanie kąta natarcia szybko prowadzi do lądowania (nie zawsze w miejscu pożądanym)

3. Wykonywanie manewrów z włączonymi klapami jest bardziej niebezpieczne. Po pierwsze model leci wolniej, jest bardziej podatny na podmuchy wiatru, po drugie już odchylone lotki (i mniejsza prędkość) pogarszają skuteczność działania lotek. Przewrócenie na bok modelu, przy małej wysokości i prędkości może się skończyć nieprzyjemnie. Stąd przy większym lub mniej przewidywalnym wietrze raczej stosuję technikę nr 1.

4. Czy start z klapami coś daje - może, ale nie zauważyłem wielkiej różnicy.

5. Ja mam klapy ustawione w jednym z 2 położeń, lub wyłączone, (na tyle pozwala mi aparatura).

6. W każdym położeniu trzeba było je trochę wytrymować, dostosowując wychylenia steru wysokości. Lepiej zaczynać od małych wychyleń. Włączenie klap źle zaprogramowanych może się również źle skończyć.

 

Życzę owocnych prób :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raffik , ja wiem jak się zachowuje MM bo mam już nim na koncie parę godzin, a chcę wyrobić sobie nawyk używania klap kiedy to jest konieczne, słowem klapy mi są potrzebne do poćwiczenia z lądowań z nimi.

A po opisie borksa wiem, że MM nadaje się do tego :wink:

 

P.S Zwłaszcza, że ja latam na cięższym osprzęcie ( 3S1P 2200 mAh)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.