Skocz do zawartości

prostowanie wału


Artur z kołobrzegu

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma sie co rozpisywać

Glebłem w ziemię silnik dostał w kość , wał trochę krzywy .

Sytuacja jest o tyle dobra , że nie jest krzywy w srodku - w korpusie silnika tylko zaraz za nim , na wysokości piasty śmigła .

jak powiedziałem o tym tacie to , usłyszałem że silnik mam do wywalenia XD

 

Macie sprawdzone sposoby jak to poprawnie naprostowac :?:

 

ja go wkręce w imadło ,lecz to w ostateczności - wole najpierw zapytać tutaj :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze nowy wał sobie kupić ? ;) prostować to nie bardzo... napewno nie młotkiem :D

Mógłbyś zapytać jakiegoś tokarza, czy by Ci nie nadspawał i nie wytoczył tej skrzywionej końcówki - ale nie wiem czy to ma sens, sporo pieniedzy bys musial wydac, a nowy silnik raczej tanszy, :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, racja ;) nie wyrażam sie fachowo (ale sens sie zachował:P), ale ostatnio tata tak samo naprawiał wał w swoich silniku elektrycznym do maszyny do cięcia kamienia :P I silnik śmiga jak nowy ;).

Instruktor - Co do prostowania młotkiem, to jakoś ciężko mi uwierzyć, że można wyprostować wał, tak, jakby był zrzucony prosto z tokarki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karol z tokarki wcale nie musi wyjśc dokładnie :? dopiero szifierka do wałów daje dokładnosc . :D

przypomnę Ci gdzie pracuję Firma nazywa się Pratt & Whitney a co wniej robimy tego nie muszę chyba mówic. W tej firmie nie ma rzeczy niemożliwych do zrobienia :)

Atrur wał należy położyć na pryźmie i obracając go stwierdzić w krórym kierunku jest przekrzywiony mierzyc należy przy pomocy czujnika zegarowego .Potem tylko "miękkie 'szczęki na imadło i należy uderzać miedzią tak aby prostować. Dlaczego miedzią ? bo miedz przy uderzeniu w wał sama się odkształci a nie uszkodzi wału.

Zreszta jest widoczny mój e-adres napisz. jeżeli chcesz mogę Ci to zrobić.

pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może najpierw jaki to silnik ??

 

Mógłbyś zapytać jakiegoś tokarza, czy by Ci nie nadspawał

 

po pierwsze to spawacza a nie tokarza, a po drugie NAPAWAŁ :D

 

 

A po trzecie po takim zabiegu to i hartownie trzeba zaliczyć :]

 

A może dospawał :?: Napawać to mozna dżwigienkę zaworową jak się zużyje i nie można luzu wybrac zwykłą regulacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczepan -Ty jestes -"The Best" !!! pracujesz w Pratt & Whitney !!! no to super !!

A podgrzales troche wal przed prostowaniem czy przylozyles mu na zimno ? ...ja bym podgrzal ....

Teraz wiem do kogo zglaszac sie z problemami -przesylki juz sam zaplace hi,hi...

Janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.