Skocz do zawartości

TWIN HAMMERS 4WD 1:10 VATERRA, problem z komunikacją


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

do niedawna byłem szczęśliwym, beztroskim posiadaczem modelu Twin Hammers, po jednej z jazd sytuacja się zmieniła. Model przestał reagować na polecenia nadajnika(Spectrum DX4). Oczywiście sprawdziłem i wymieniem baterię nadajnika, doładowałem akumulator, niestety bez oczekiwanego rezultatu. Zacząłem szukać rozwiązania w sieci, dotarłem do chyba pierwszej instrukcji dla tego modelu, w niej  natrafiłem na informacje o parowaniu nadajnika i odbiornika, ale mój model jest nowszy od opisywanego w instrukcji, dlatego nie wszystko się zgadza, w tym niestety dane dotyczące komunkacji. Aktualnie nie mam pomysłu co dalej mógłbym zweryfikować nie chciałbym w ciemno wymieniać odbiornika. Może któryś z forumowiczów ma podobne doświadczenia, i jakąś radę w związku z tym ...

Z góry dziękuję  

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję za wskazówkę. Przeczytałem instrukcję, wydaje mi się, że ze zrozumieniem.

Pomimo tego mam problem, ale może zanim o tym, to jedno doprecyzowanie- w modelu mam odbiornik SR310. Idąc za wskazówkami z instrukcji doprowadziłem do sytuacji w której dioda odbiornika sygnalizuje gotowość do "parowania" z nadajnikiem ( krok 2 instrukcji) ale nie mogę doprowadzić do potwierdzenia, że nadajnik i odbiornik się połączyły ( ten stan powinien być sygnalizowany innym świeceniem diody). Może gdzieś popełniam błąd??  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza zasada wbrew logice to nie parować z bliskiej odległości.Min 70 -100 cm.

1.włóż wtyczkę do bindowania do gniazda z opisem bind.'

2 włącz odbiornik

3 dioda powinna szybko mrugać

4 uruchom bindowanie z menu nadajnika(wybierz BIND i wciśnij rolkę)

5 po sparowaniu dioda świeci się stale.

6 wciśnij cyngiel na ful gaz

7 wciśnij cyngiel na hamulec

8 puść cyngiel do neutrum

9 przekręć kierownicę do końca w prawo

10 przekręć kierownicę do końca w lewo

11 puść kierownicę do neutrum

12 dioda powinna raz mignąć

13 wyjmij wtyczkę z gniazda

14 wyłącz odbiornik a następnie nadajnik

15 Uruchom nadajnik i odbiornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuję za tłumaczenie, było zgodne z moim.

Po kolejnych próbach mam następne spostrzeżenia, może pomogą rozwikłać problem- po włożeniu zworki w określone miejsce w odbiorniku nie zapala się żadna dioda, za to w układzie ECS ( jeżeli dobrze rozpoznaję) zaczyna pulsować dioda.  Nie wiem co oznacza ta pulsująca dioda w układzie ECS.

Nie udało mi się doprowadzić do sytuacji w której, po włożeniu zworki, pulsowałaby dioda w odbiorniku, czy może to oznaczać uszkodzenie odbiornika?

Inny pomysł, jaki mi się nasunął to wadliwa konfiguracja nadajnika, ale przyjąłem, że nawet, gdyby tak było, odbiornik byłby w stanie przejść do stanu "parowania"...    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sagi c.d. sprawdziłem odbiornik. Po podłączeniu zasilania zewnętrznego i wpięciu zwory odbiornik niestety nie sygnalizuje "gotowości" do sparowania... 

Odpowiadając na pytanie drugie, rzeczywiście ostatnim razem auto było solidnie zmoczone.

Co w tej sytuacji radzisz? Czy zacząć od wymiany odbiornika, ewentualnie dalsze kroki jeżeli będą konieczne? Może jest jakaś możliwość diagnostyki podstawowych układów, żeby zawęzić i jednocześnie określić zakres uszkodzeń?

Gdyby się okazało, że jest więcej uszkodzeń, czy wymiana jednego elementu przy uszkodzeniach innych, nie doprowadzi do ponownego uszkodzenia wymienionego?

Trochę tych pytań, ale nie chciałbym uczyć się na drogich własnych błędach... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbiornik, według opisu i karty technicznej, obsługuje tylko modulacje DSMR i nie ma możliwości przełączani typu modulacji. Natomiast nadajnik, według danych z instrukcji obsługuje modulacje DSMR™, DSM®, DSM2®. Nie znalazłem w instrukcji nadajnika w jaki sposób przełączana jest modulacja- automatycznie?   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niestety wygląda na zakup nowego odbiornika.Czy ten zestaw działał na pewno?.Z tym nadajnikiem powinien być odbiornik 4210 z AVS.

Wejdź w Bind .Najpierw masz numer modelu,poniżej nazwę,poniżej z lewej rodzaj transmisji.Przewiń rolką jeżeli jest możliwość na transmisję i wciśnij rolkę.Sprawdź czy przewijając rolką jesteś w stanie zmienić .

Szkoda że nie napisałeś o wcześniejszej porze.Byłem u kumpla który ma ten nadajnik i sprawdził bym sobie.

I odczytaj z pudełka ew.chyba w pojemniku na baterię numer produktu np.SPM4210W


Próbuj jeszcze bindować z większej odległości np.2m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też się wydaje, że bez zakupu odbiornika się nie obejdzie. Właściwie jestem zdecydowany.

Odpowiadając na dalsze pytanie- mogę potwierdzić, zestaw działał- model był wyposażony oryginalnie w podany przeze mnie wcześniej komplet nadajnik- odbiornik. Też przeglądałem kartę zestawu DX4C, w której był podany odbiornik referencyjny 4210. Porównałem, "na oko" wygląda że różnica między odbiornikiem 4210 a 3210 sprowadza się do jednego poru AUX (4210 ma dwa, 3210-jeden), modulacje są te same, ale to są moje domysły.

Druga sprawa, w jednej z wcześniejszych korespondencji pisałem o modulacji DSM2, zastanawiałem się, czy przypadkiem w nadajniku, po nieudanej próbie połączenia z odbiornikiem nadajnik domyślnie nie ustawia modulacji DSM2? Co sądzisz o tym pomyśle?

Tak, czy inaczej, jak pisałem wcześniej zdecydowany jestem na zakup odbiornika, dam znać co z tego wyniknie.

We wcześniejszej korespondencji pytałem, o to czy podłączając sprawny nowy odbiornik do niezdiagnozowanego układu ECS nie uszkodzę go? Jak pisałem, model, można powiedzieć, był zalany wodą w czasie jazdy? O czym mogą świadczyć napięcia, które podałem wcześniej?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dotarła przesyłka. Po podłączeniu, z przyjemnością informuję, że wszytko jest o.k. Na szczęście, "tylko" odbiornik był uszkodzony. Znam odpowiedź na kolejne z pytań, które w międzyczasie zadawałem- w czasie parowania nadajnika i odbiornika na wyświetlaczu pojawia się modulacja, która jest aktualnie używana.

Modulacja DSM2 pojawiała się jako domyślna jak nadajnik nie był sparowany z odbiornikiem.

 

Podsumowując, bardzo dziękuję za współpracę przy ogarnięciu tego problemu, co się przy okazji nauczyłem to moje.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.