oko Opublikowano 10 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2017 Mój kopter rozpoczął żywot jako Turnigy H.A.L.: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-h-a-l-heavy-aerial-lift-quadcopter-frame-585mm.html?___store=en_us po czym zmienił się w sześciokopter a zamiast okrągłych rurek ma profile alu 20x20, z silnikami przykręconymi bezpośrednio do nich, została oryginalna płytka centralna. Trwałe, mocne, tanie w naprawach. Ale na obecnym etapie już za ciężkie. Trzeba zrezygnować z alu i przejść na włókno węglowe. I tu pytania: -jaką średnicę rur wybrać? -jakie mocowania rur (boomblocki), mocowania silników i płyta centralna? -gdzie się takie sprawy dobrze kupuje? Wycina się na zamówienie czy są gotowce? Raczej się nie opłaca sprowadzać z Chin? Ramiona nie muszą się składać do transportu. Dobrze by dało się "w razie czego" dokupić płytę, bo rury to pewnie standardowe. Żadne tam wymyślne kształty nie są potrzebne, wystarczą dwa kółka z otworem w środku. Z tego, co widzę, w niektórych rozwiązaniach płyta jest z włókna szklanego: https://avifly.pl/pl/ramy-copterow/rama-hexacopter-fc-t680-weglowa-szklana-fpv-z-podwoziem-typu-t ale czy to nie jest trochę drogo i zbyt wymyślnie? Wolałbym by w razie wypadku łamały się ramiona a nie płyta centralna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi