Maciejz4 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Witam Niedawno zainteresowałem się modelarstwem RC i postanowiłem sobie kupić jakiś samolocik . A więc kupiłem Cessnę 182 Skylane 40 ARF z całą aparatura, silnikiem (SuperTigre) serwami, osprzętem potrzebnym do odpalania, paliwem(5l), no po prostu wszystkim co potrzebne. Jednak podczas odpalania natrafiłem na pewien problem. Otóż silnik wogóle nie chce odpalić. I w sumie nie wiem z czego to wynika. Z uwagi na to że jestem początkującym "modelarzem" nie jestem nawet pewien czy dobrze wszystko połączyłem, chodzi mi głównie o połączenie przewodów paliwowych z silnikiem i układu zasilania świecy żarowej. Nie znam się na tym za bardzo więc pewnie to jest głównym problemem przez który silnik nie chce odpalić. Gdyby ktoś mógł narysować mi albo przesłać jakiś schemat całego podłączenia, proszę pilnie o pomoc. Nie mam zupełnie pojęcia co zrobić, nigdzie na forach takiego tematu nie znalazłem więc postanowiłem napisać. POMOCY !!! Edit: kolory są zarezerwowane dla władzy Tomek
Milko Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Witam na forum. Zarejestrowałeś sie przed chwilą, i już nieco mieszasz, jest coś takiego jak powitalnia,wypada tam się przywitać, poza tym piszesz ten post w modelach spalinowych, a nie silnikach spalinowych-jest specjalny dla nich dział.A tak w ogóle samolotu się nie odpala lecz silnik :wink: Co do opalania był kiedyś cały artykuł na polskiej witrynie modelarskiej, niestety strona wyparowała i artykuł z nią, może ktoś będzie mieć, na ten temat jest dużo na forach niestety trzeba dużo szperać i doczytywać.
ali1983 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 u mnie w modelu wygląda to tak: górny przewód to doprowadzenie paliwa do zbiornika (tankowanie), środkowy przewód z filtrem idzie do silnika, a dolny przewód jest podłączony do tłumika (spaliny z tłumika pompowane są do zbiornika co "wypycha" paliwo). czerwone pod spodem to bowden do regulacji obrotów.( jakby się kto pytał to zdjęcie wykonane od spodu kadłuba czyli normalnie wychodzi odwrotnie)
Slawek_9000 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 uuu stary, ta Cessna to rakieta, ma prędkość lądowania godną F16, chyba że użyjesz klap, co prawdę mówiąc w pierwszym locie niewytrymowanym modelem jest dość kłopotliwe. Trochę te wężyki długawe, zbiorniki powinien być TUŻ przy silniku, i filter daje się na przewodzie do tankowania a nie zasilającym gaźnik. trzaby też zobaczyć czy w zbiorniczku masz prawidłowo rurki popodłączane. SuperTigerki bardzo ładnie chodzą, i w zasadzie palą dość przyzwoicie, czasem jak jest wilgotno się wrednie regulują. Może poproś jakiegoś doświadczonego modelarza do wytrymowania modelu, bo wg mnie nie nadaje się ten model na trenerka- mój waży coś koło 5 kilo, jeśli to te sam z CMPro. pzdr
Way Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Hmm, zadam pytanie. Próbujesz odpalić silnik zupełnie nowy? Czy jest dotarty i wyregulowany? Zdaje się że nie Tak to sobie mozesz kręcić i kręcić i go zakrecić.
meloow Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Ja mam inny pomysł dobrze że go nie uruchomieś, bo jak kumuś zrobiś krzywde to będzie jazda. Na początek idz i wykup bardzo dobre ubezpieczenie w razie ........... ! Może zacznij od elektryków a z czesm dowiesz się co i jak !
tikicaca Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 ta cessna to raczej kiepski pomysl na pierwszy model. Dobrze radze, bo nia kiedys latalem. O starcie z reki mozna zapomniec, w locie ciagle potrzebuje predkosci. Dla oszczedzenia sprzetu zacznij od jakiegos motoszybowca
eze Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 koledzy maja racje to ciezki model w pilotazu dla początkujacego
motyl Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Opublikowano 30 Sierpnia 2008 filter daje się na przewodzie do tankowania a nie zasilającym gaźnik. w takim zastosowaniu to ten filterek jest zbyteczny !! Filtr daje się na przewodzie do gaźnika !! !!
Janusz P. Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Jeżeli ktoś doradził ci ten model jako pierwszy to poradził ci bardzo żle a może sam zdecydowałeś o jego kupnie więc pierwsza "wpadka" bo jak już wcześniej pisali koledzy nie jest to model na początek. Proponuję ci zakup sobie jakiś model typu trenerek z górnym skrzydłem , który lata powoli i stabilnie jest ich kilka jeżeli poszukasz po sklepach internetowych i przełóż wyposażenie z Cessny do trenera a jak już nauczysz się w miarę dobrze latać to potem odpalaj Cessne. Tak będzie lepiej dla ciebie i dla Cessny. Każdy z nas przecież kiedyś zaczynał (biedne kreciki :lol2: )
Maciejz4 Opublikowano 21 Września 2008 Autor Opublikowano 21 Września 2008 juz tak z 2 tygodnie temu odpalilem i dotarlem ten silniczek i wszystko pieknie chodzi. Jest juz zamontowany w modelu i ma juz za soba 6 pierwszych lotow Oby tak dalej Dzieki za wszelka pomoc i zainteresowanie. Forum jest naprawde swietne no i oczywiscie forumowicze
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.