Skocz do zawartości

Szukam pomocy w sprawie pierwszego odpalania samolotu :P


Maciejz4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :P

Niedawno zainteresowałem się modelarstwem RC i postanowiłem sobie kupić jakiś samolocik :P. A więc kupiłem Cessnę 182 Skylane 40 ARF z całą aparatura, silnikiem (SuperTigre) serwami, osprzętem potrzebnym do odpalania, paliwem(5l), no po prostu wszystkim co potrzebne.

Jednak podczas odpalania natrafiłem na pewien problem. Otóż silnik wogóle nie chce odpalić. I w sumie nie wiem z czego to wynika. Z uwagi na to że jestem początkującym "modelarzem" nie jestem nawet pewien czy dobrze wszystko połączyłem, chodzi mi głównie o połączenie przewodów paliwowych z silnikiem i układu zasilania świecy żarowej. Nie znam się na tym za bardzo więc pewnie to jest głównym problemem przez który silnik nie chce odpalić. Gdyby ktoś mógł narysować mi albo przesłać jakiś schemat całego podłączenia, proszę pilnie o pomoc. Nie mam zupełnie pojęcia co zrobić, nigdzie na forach takiego tematu nie znalazłem więc postanowiłem napisać.

POMOCY !!! :)

Edit:

kolory są zarezerwowane dla władzy :D

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam na forum. Zarejestrowałeś sie przed chwilą, i już nieco mieszasz, jest coś takiego jak powitalnia,wypada tam się przywitać, poza tym piszesz ten post w modelach spalinowych, a nie silnikach spalinowych-jest specjalny dla nich dział.A tak w ogóle samolotu się nie odpala lecz silnik :wink:

Co do opalania był kiedyś cały artykuł na polskiej witrynie modelarskiej, niestety strona wyparowała i artykuł z nią, może ktoś będzie mieć, na ten temat jest dużo na forach niestety trzeba dużo szperać i doczytywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w modelu wygląda to tak:

p1010385bl9.jpg

w800.png

górny przewód to doprowadzenie paliwa do zbiornika (tankowanie), środkowy przewód z filtrem idzie do silnika, a dolny przewód jest podłączony do tłumika (spaliny z tłumika pompowane są do zbiornika co "wypycha" paliwo). czerwone pod spodem to bowden do regulacji obrotów.( jakby się kto pytał to zdjęcie wykonane od spodu kadłuba czyli normalnie wychodzi odwrotnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuu stary, ta Cessna to rakieta, ma prędkość lądowania godną F16, chyba że użyjesz klap, co prawdę mówiąc w pierwszym locie niewytrymowanym modelem jest dość kłopotliwe.

Trochę te wężyki długawe, zbiorniki powinien być TUŻ przy silniku, i filter daje się na przewodzie do tankowania a nie zasilającym gaźnik. trzaby też zobaczyć czy w zbiorniczku masz prawidłowo rurki popodłączane.

SuperTigerki bardzo ładnie chodzą, i w zasadzie palą dość przyzwoicie, czasem jak jest wilgotno się wrednie regulują. Może poproś jakiegoś doświadczonego modelarza do wytrymowania modelu, bo wg mnie nie nadaje się ten model na trenerka- mój waży coś koło 5 kilo, jeśli to te sam z CMPro.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś doradził ci ten model jako pierwszy to poradził ci bardzo żle a może sam zdecydowałeś o jego kupnie więc pierwsza "wpadka" bo jak już wcześniej pisali koledzy nie jest to model na początek. Proponuję ci zakup sobie jakiś model typu trenerek z górnym skrzydłem , który lata powoli i stabilnie jest ich kilka jeżeli poszukasz po sklepach internetowych i przełóż wyposażenie z Cessny do trenera a jak już nauczysz się w miarę dobrze latać to potem odpalaj Cessne. Tak będzie lepiej dla ciebie i dla Cessny.

Każdy z nas przecież kiedyś zaczynał (biedne kreciki :lol2: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.