Skocz do zawartości

Silnik do RWD-5


Norbert

Rekomendowane odpowiedzi

Kompletuje powoli materiały i zabieram się do próby zbudowania RWD-5 według instrukcji znalezionej na grupie.

Autor zamontował z nim silnik 400 6V z przekładnią 4:1

Szukam w sieci takiego silnika i widze ze są też 7,2V, 8,4V, 9,6V.... Posiadam ogniwo 7,2 i 9,6.

Czy będę mógł użyć któregoś z nich do zasilenia silnika? Czy może to jest tak że jeśli mam nimh 7,2V to powinienem kupić silnik 400 7,2V ?

Po drugie nie mogę za nic znaleść przekładni w żadnym sklepie internetowym.

Pomóżcie bo chcę skompletować jak najmniejszym kosztem wszystkie graty i zabrać się wtedy do budowy.

PS. Czy depron kupiony w castoramie rozni sie czymś od tych w sklepach modelarskich? Bo w castoramie dałem za 3 spore płaty depronu 6mm 10zł , a w modelarskim chcieli za jeden płat prawie 24zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 400 na 7,2 V , Przekładnie są tu http://modele.sklep.pl/index.php?cPath=27_109 , pakiet używam do tego silnika 8 x 1400 intelekt złożony z akumulatorów kupionych tu http://cyber-fly.pl/kategoria12.html?PHPSESSID=07331a5d1ceb174976b11402c29d6c41 do tego należałoby kupić śmigło składane 10 x 6 kupione tu http://modele.sklep.pl/index.php?cPath=31_43_99 , oraz piaste pasującą na oś silnika i do łopatek składanych kupionych tu http://modele.sklep.pl/index.php?cPath=31_41

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz wyposażenia, nie wydawaj nawet złotówki na osprzęt do silników szczotkowych! W tej chwili to wyrzucone pieniądze w tej klasie silników.

Tylko silnik i regulator 3F. W wersji budżetowej kosztuje tyle samo (jak nie taniej w przypadku przekładni) a sprawność napędu dużo większa, o ciężarze i trwałości nie wspomnę!

Norbert - poświęć jeszcze chwilę na lekturę, zadajesz sporo pytań świadczących, że jeszcze powinieneś kilka spraw zrozumieć PRZED zakupami.

Poczytaj wątki o budowie RWD - tam koledzy opisują wyposażenie.

 

Depron w sklepie modelarskim jest ... ładniejszy ;-).

 

A'propos pytania z innego wątku - usterzenie do nemo z depronu 6mm oczywiście! Możesz też kupić arkusz EPP w modelarskim i będziesz mieć prawie oryginał :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Depron z castoramy to dokładnie to samo :) co do kupna silnika to jesli nie kupiłeś jescze silnika szczotkowego i regulatora to nie kupuj pod żadnym pozorem ! silniki szczotkowe to przeszłość kup silniki bezczotkowy tower pro taki http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=3523

do tego smigło pomaranczowe gws http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=283

 

i regulator http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6104

otrzymasz lżejszy zestaw napędowy o lepszej wydajnosci , jedyna zmiana przy konstrukcji rwd to przedłużenia dziobu modelu o mniej więcej 3-4 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szczotkę przy lataniu 1-2 razy dziennie wymieniałem po miesiącu, po jednych wakacjach okazało się że tańsza by była eksploatacja silnika bezszczotkowego, a bylo to w czasach gdy trójfazy były koszmarnie drogie. Przykładowo w 2005r silnik trójfazowy Mega 15/400/7 kosztowal ok. 250zł, regulator JetiAdvens 18A ok. 180zł. W czasie jednego sezonu wymieniłem 3 silniki szczotkowe klasy 380 po 60zł, dwie przekładnie GWS-a po ok. 50zl - razem daje to 280zł. Regulator szczotkowy kosztował wtedy ok. 100zł - razem 380zł a przy bezszczotce koszty to 430zł czyli 50zł więcej, ale silnik i regulator doskonale sprawuje się do tej pory nie mówiąz o efektywności napędu 3f.

Obecnie silnik szczotkowy klasy 380 to ok. 30-40zł regulator do szczotki to też ok. 50-80zł i przekładnia też ok. 30-40zł, natomiast trójfaza kupiona razem z regulatorem to ok. 90-100zł, czyli tak naprawdę to taniej niż szczotka z przekładnią i regulatorem. Z tych powodów coraz trudniej kupić silnik szczotkowy i regulator do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norbert przedluz dziub o kilka centymentrow i doloz tam tez listewek sosnowych.

Co do silnika - RWD poleci na kazdej bezszczotce ~50 gram + pakiet 3s. TP2409, TP2410, Silniki RAY po 40zl itd.

 

Tak wyglada moj (zrobilem wlasnie fote na szybko) po kraksie a pozniej przedluzeniu. Moj RWD juz w spoczynku :)

 

rwd.jpg

 

 

Co do Pana Arian..... mysle ze admin powinien sie nim zainteresowac i dac mu bana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O , super , dzieki za fotkę , wzrokowiec jestem wiec obraz do mnie przemawia najbardziej.

Zaraz się biorę za drukowanie planów i ich sklejanie do kupy.

Jakim klejem przyklejałeś gródź silnikową ( nie wiem czy to tak sie nazywa fachowo ) , mam uhu pura i kropelke , wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.