Skocz do zawartości

Temperatura silnika RAY


uve

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam model Sky Hawk TW 742, w którym zastosowałem silnik 3F, RAY B2835,

pakiet 3E Model 1800mAh.

 

Zestaw lata świetnie, ale niestety z braku umiejętności przy lądowaniu

połamałem sobie śmigła 6x4. Nie miałem już zapasowych na stanie

więc zamontowałem 5,5x4,5.

 

Przy takim zestawie zauważyłem dziś, że strasznie mocno grzeje się

silnik, praktycznie nie można było go dotknąć, podobnie zwiększoną temperaturę

miały akumulatorki. Czy to normalny objaw, czy może na tym śmigle zbyt mocno

męczę silnik i aku ? Na śmigle 6x4 takich objawów nie miałem... a tych 5,5x4,5

mam jeszcze kilka więc szkoda by było zostawi na półce...

 

Poradźcie.

 

Pozdr. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj jeżeli na śmigle 6x4 nie miałeś problemów to stosuj właśnie to, ponieważ jak piszesz że przy zmianie śmigła wystąpiły problemy z temperaturą silnika i całej elektroniki więc stosuj to które masz już sprawdzone w przeciwnym wypadku "ugotujesz" silnik , regulator no i pakiet jeżeli się nadmiernie nagrzeje to napuchnie (może się też zapalić) i będzie się nadawał do wyrzucenia. Radzę Ci z mojego doświadczenia bo sam miewałem podobne sytuacje. Śmigła 5,5x4,5 zostaw w spokoju bo szkoda całego zestawu napędowego, stosuj spokojnie 6x4 i lataj a śmigła 5,5x4,5 może z czasem wykorzystasz do innego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku może wstąpić jeszcze jeden problem pod tytułem: przegrzanie magnesów.Magnesy neodymowe są czułe na przegrzanie.Jak się przegrzeją to maleje im że tak sie wyrażę "moc".Podpieczony silnik ma coraz mniejszą moc i czasem jedyne wyjście to wymiana magnesów.Osobiście staram się uważać na temperaturę swoich silników, mam RAY 3530 ale mój nigdy nie był gorący co najwyżej ciepły.Jak chcesz zaoszczędzić na śmigłach to stracisz na silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki wszystkim za porady :) Zamówię więc śmigła 6x4 i zobaczę czy

się będzie grzał...

 

EDIT: A jeszcze jedno bo kolega slawekmod napisał o tych magnesach. Czy jest

możliwość przetestowania silnika bez śmigła, czy wówczas jak się bedzie grzał to oznacza,

że wina leży w uszkodzonym silniku, czy raczej nie wolno włączać silnika bez śmigła ?

 

 

Pozdr. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest inrunner, sprawa chyba nie będzie taka prosta :cry: Rozbieranie inrunnerów jest trudne, trzeba spróbować obrócić przedni dekielek. Warto zrobić sobie taki klucz:

 

|_____|___________ Czasem się udaje. Ale w silniku o tej konstrukcji co najwyżej sprawdzisz łozyska:-(. Ja się poddałem i swoja mege wysłałem do fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. wczoraj była nieruchoma (nówka z opakowania), po jednym locie pojawiły się te luzy.... Silnika nie rozgkręcałem, oczywiście kraksy nie było.

 

 

I teraz kwestia czy tak mogę latać czy prędzej czy później coś padnie ?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli luz jest w osi podłóżnej ośki, to raczej nie masz się czym martwić. Pole magnetyczne w silniku, w trakcie działania wciąga wirnik w odpowiednią "strefę".

Sprawdź, czy chodzi cały wirnik - wtedy nie ma problemu. Jeśli jednak wirnik jest nieruchomy, a ośka się rusza, to już raczej poważniejsza sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.