Skocz do zawartości

Relacja z budowy: PA Katana Mini - gotowy do oblotu :)


Gość tom_tom

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!patrząc na tabelkę to wyniki testów nie powalają.efektywność napędu nawet nie przekroczyła już itak za dużej masy modelu.ten model do lotu powinien ważyć max 700g!

moja extra 260PA która jest sporo większa od katany mini waży do lotu 980g z pakietem 1600mAh 3S.

żeby twój model pokazał w powietrzu na co go stać musisz zejść z wagi i zamontować mocniejszy napęd.bazuj też najlepiej na śmigłach APC a TGSy na razie sobie odpuść.

 

nie wiem czy widziałeś ten wątek,ale warto go poczytać:

 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/3057-precision-aerobatics-katana-mini-arf/

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Przy obliczaniu obcążenia pow. nośnej w tym modelu należy mieć na uwadze fakt że ten model ma około 21dm2 a nie jak jest napisane 24,2dm2( tyle ma z częścią kadłuba) Przyznam że podane wcześniej wagi do lotu są zdecydowanie za duże.

Opublikowano

witam!patrząc na tabelkę to wyniki testów nie powalają.efektywność napędu nawet nie przekroczyła już itak za dużej masy modelu.ten model do lotu powinien ważyć max 700g!

moja extra 260PA która jest sporo większa od katany mini waży do lotu 980g z pakietem 1600mAh 3S.

żeby twój model pokazał w powietrzu na co go stać musisz zejść z wagi i zamontować mocniejszy napęd.bazuj też najlepiej na śmigłach APC a TGSy na razie sobie odpuść.

 

nie wiem czy widziałeś ten wątek,ale warto go poczytać:

 

http://pfmrc.eu/inde...atana-mini-arf/

 

Tak widziałem wcześniej ten wątek - tu koledzy mają Mini Katany o wadze 740-806 g.

Przy Li-Pol 1300mAh (waga modelu z tym LiPol to 815g) i maksymalnie włożonym w komorę silnika nie mogę poprawnie wyważyć modelu - musiałbym dołożyć dodatkowo balast na dziób.

Jedynie prawidłowo mogę Mini Katanę wyważyć z Li-Pol1500mAh (waga modelu z tym LiPol 860g) lub 2200mAh (waga modelu z tym LiPol 910g)

 

Skąd taka waga u mnie? Nie wiem.

Model mam "z drugiej ręki". Jedyne co dołożyłem to 3 diody + okablowanie + 4 kołki do mocowania podwozia i dodatkowe listewki balsowe w miejscu montażu osłony na śrubki bo oryginalna osłona nie chciała wejść na korpus kadłuba. Poprzedni właściciel mocno wzmocnił domek silnika bo podobno mu odfrunął podczas prób na lądzie i być może zrobił dłuższy o 1 cm.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

No i poleciała Mini Katana.

Start idealnie. Wykłon silnika ustawiony prawidłowo i nie musiałem kontrować lotkami. Wznosił się jak po sznurku :) 
Pierwszy lot a już po kilku przelotach i wytrymowaniu wykonywałem pętle, beczki, zwroty i nawroty z wykorzystaniem steru kierunku.
Ależ ten model pięknie lata. Przy wyłączonym silniku pięknie szybuje z minimalnym opadaniem  - ciekawe jaką ma doskonałość?
Na max prędkości idzie pionowo w górę i w górę - nagle okazał się dla mnie zbyt mały i wracałem na mniejszy pułap. Sam jestem ciekaw na jaką wysokość mógłbym się wznieść lecąc tak dalej w pionie. Latałem z pakietem 2200mAh około 7 minut.
Ten model lubi prędkość a nie lubi używania sterów przy pewnym zakresie prędkości minimalnych co sprawdziłem w locie a odczułem przy podejściu do lądowania. Już jakieś 2 m nad pasem skontrowałem sterem ustawienie modelu bo byłem  1 m obok pasa i przeciągnąłem. Model klapnął na ziemię z przechyłem na prawe skrzydło. Skutek - złamana prawa goleń podwozia w miejscu mocowania do kadłuba. Dobrze, że wykonałem wzmocnienie mocowania podwozia na kołki co uratowało konstrukcję modelu. 
Zamawiam nowe golenie i ponownie w górę. 
Oj będę częstym bywalcem na lotnisku z Mini Kataną. :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.