Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam skądś, nie wiem już skąd taki silnik: Bez oznaczeń, plastikowy krzyżak, plastkowy rotor. Jakie to ma parametry, pociagnie model ok 300g z śmigłem 8x4 na 2S?

post-1869-0-00181700-1516284201_thumb.jpg

post-1869-0-94741700-1516284212_thumb.jpg

post-1869-0-66419100-1516284225_thumb.jpg

Opublikowano

Witam

 

Mam skądś, nie wiem już skąd taki silnik: Bez oznaczeń, plastikowy krzyżak, plastkowy rotor. Jakie to ma parametry, pociagnie model ok 300g z śmigłem 8x4 na 2S?

Pociągnie prawdopodobnie. Ale moja szklana kula nie chce pokazać ani średnicy, ani kv. Podłącz go przez jakiś mały ESC, 12A wystarczy, pod 2S świeżo naładowane i zmierz prędkość obrotową. Szklana kula mówi, że śmigło trochę mniejsze raczej - tak 6x4 na początek, a potem ewent. nieco większe w pobliżu.

Te silniczki są wrażliwe na przegrzanie, uważaj na to. Zbyt duże śmigło to najlepszy sposób na usmażenie silnika. 

Opublikowano

Witam

 

Chyba znalazłem ten silnik:

 

http://gammodel.pl/sklep/silnik-abc-power-2206-1350kv-2s-110w-thrust-500g-do-f3p-3/

 

PS.

Jak zmierzyć obroty?

Już wcale nie mierzyć, o ile ten pod linkiem to taki sam. Podane tam jest kv 1350, czyli 1350 obr/min na każdy wolt napięcia zasilającego, bez obciążenia śmigłem. Założyć śmigło 8x4 i latać  :) na 2S, jak nie będzie się bardzo grzał to potem na 3S. Ciągu wystarczy nawet do modelu ważącego 500 gramów i więcej. 

Opublikowano

A jak chce se pomierzyć dla zabawy ? . Jak to zrobić domowym sposobem? Bo jak piszesz, kv 1350 x 8.4V z pełnego 2S LiPo to 11340.0 rpm. Troche ciężko zmierzyć to na oko?
 

Opublikowano

A jak chce se pomierzyć dla zabawy ? . Jak to zrobić domowym sposobem? Bo jak piszesz, kv 1350 x 8.4V z pełnego 2S LiPo to 11340.0 rpm. Troche ciężko zmierzyć to na oko?

 

Obrotomierzem. Może być modelarski z fotoczujnikiem, bezdotykowy - pomiar zdalny ze śmigłem lub przysłoną,  względnie bezpieczny.

Może być jakikolwiek inny w miarę dokładny.

Może być miernik częstotliwości, pomiar na jednej z faz silnika, wskazanie podzielić trzeba przez połowę liczby magnesów silnika.

Można użyć mikrofonu ze wzmacniaczem i w/w miernika, przysłonka z papieru na wałku i dmuchnąć dla wzbudzenia dżwięku.

Można użyć oscyloskopu.

 

11350 rpm ciężko zmierzyć na oko, ale na ucho... 

Można użyć fortepianu lub gitary (na zdudnienie, ale tylko dla niektórych częstotliwości - więc słaba metoda).

Można użyć muzyka (niby śmieszne, ale są tacy rozpoznający częstotliwość do +/- 1 Hz).

 

Jak pomyśleć, to "na oko" też się da.

Można użyć przekładni synchronicznej o znanym przełożeniu (dużym, powyżej 1000) i policzyć ze stoperem. Mała dokładność, im dłuższy pomiar tym lepiej.

 

Jeżeli masz w domu rower z prędkościomierzem, to zaimprowizuj taką przekładnię z jego koła - tego z czujnikiem kontaktronowym. Potem przelicz przełożenie silnik / opona. 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.