pjk11 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Witam Mam skądś, nie wiem już skąd taki silnik: Bez oznaczeń, plastikowy krzyżak, plastkowy rotor. Jakie to ma parametry, pociagnie model ok 300g z śmigłem 8x4 na 2S?
AMC Opublikowano 19 Stycznia 2018 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Witam Mam skądś, nie wiem już skąd taki silnik: Bez oznaczeń, plastikowy krzyżak, plastkowy rotor. Jakie to ma parametry, pociagnie model ok 300g z śmigłem 8x4 na 2S? Pociągnie prawdopodobnie. Ale moja szklana kula nie chce pokazać ani średnicy, ani kv. Podłącz go przez jakiś mały ESC, 12A wystarczy, pod 2S świeżo naładowane i zmierz prędkość obrotową. Szklana kula mówi, że śmigło trochę mniejsze raczej - tak 6x4 na początek, a potem ewent. nieco większe w pobliżu. Te silniczki są wrażliwe na przegrzanie, uważaj na to. Zbyt duże śmigło to najlepszy sposób na usmażenie silnika.
pjk11 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2018 Witam Chyba znalazłem ten silnik: http://gammodel.pl/sklep/silnik-abc-power-2206-1350kv-2s-110w-thrust-500g-do-f3p-3/ PS. Jak zmierzyć obroty?
AMC Opublikowano 20 Stycznia 2018 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Witam Chyba znalazłem ten silnik: http://gammodel.pl/sklep/silnik-abc-power-2206-1350kv-2s-110w-thrust-500g-do-f3p-3/ PS. Jak zmierzyć obroty? Już wcale nie mierzyć, o ile ten pod linkiem to taki sam. Podane tam jest kv 1350, czyli 1350 obr/min na każdy wolt napięcia zasilającego, bez obciążenia śmigłem. Założyć śmigło 8x4 i latać na 2S, jak nie będzie się bardzo grzał to potem na 3S. Ciągu wystarczy nawet do modelu ważącego 500 gramów i więcej.
pjk11 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2018 A jak chce se pomierzyć dla zabawy ? . Jak to zrobić domowym sposobem? Bo jak piszesz, kv 1350 x 8.4V z pełnego 2S LiPo to 11340.0 rpm. Troche ciężko zmierzyć to na oko?
AMC Opublikowano 21 Stycznia 2018 Opublikowano 21 Stycznia 2018 A jak chce se pomierzyć dla zabawy ? . Jak to zrobić domowym sposobem? Bo jak piszesz, kv 1350 x 8.4V z pełnego 2S LiPo to 11340.0 rpm. Troche ciężko zmierzyć to na oko? Obrotomierzem. Może być modelarski z fotoczujnikiem, bezdotykowy - pomiar zdalny ze śmigłem lub przysłoną, względnie bezpieczny. Może być jakikolwiek inny w miarę dokładny. Może być miernik częstotliwości, pomiar na jednej z faz silnika, wskazanie podzielić trzeba przez połowę liczby magnesów silnika. Można użyć mikrofonu ze wzmacniaczem i w/w miernika, przysłonka z papieru na wałku i dmuchnąć dla wzbudzenia dżwięku. Można użyć oscyloskopu. 11350 rpm ciężko zmierzyć na oko, ale na ucho... Można użyć fortepianu lub gitary (na zdudnienie, ale tylko dla niektórych częstotliwości - więc słaba metoda). Można użyć muzyka (niby śmieszne, ale są tacy rozpoznający częstotliwość do +/- 1 Hz). Jak pomyśleć, to "na oko" też się da. Można użyć przekładni synchronicznej o znanym przełożeniu (dużym, powyżej 1000) i policzyć ze stoperem. Mała dokładność, im dłuższy pomiar tym lepiej. Jeżeli masz w domu rower z prędkościomierzem, to zaimprowizuj taką przekładnię z jego koła - tego z czujnikiem kontaktronowym. Potem przelicz przełożenie silnik / opona.
Rekomendowane odpowiedzi