Skocz do zawartości

Toto 7 podczas lotu skręca mocno w prawo!


Spiderski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Kolegów!

 

Mam mały problem z Toto 7.

Podczas wypuszczenia modelu z ręki, samolot skręca w prawo dość mocno. Nie pomaga nawet skierowanie SK w lewo. Co dziwne, jeżeli ustawię (to tylko próby zachowania się modelu) wykłon około 2 stopnie w lewo, model się uspokaja i reaguje na SK w lewo.

 

 

Czy może być przyczyną to, że prawa połowa płata, patrząc od przodu modelu, ma tak jakby bardziej uniesioną, bardziej zaokrągloną krawędź natarcia tak około 2 mm?

 

Co może mieć na to wpływ Panowie?

 

Dodam, że jestem początkującym modelarzem, ale chcę sam zbudować model, a nie kupić w sklepie (chcę mieć tą satysfakcję, że zrobiłem sam)

 

pozdr i z góry dziękuję za odpowiedź

 

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może być przyczyną to, że prawa połowa płata, patrząc od przodu modelu, ma tak jakby bardziej uniesioną, bardziej zaokrągloną krawędź natarcia tak około 2 mm?

 

Prawdopodobnie sam odpowiedziałeś sobie na swoje pytanie. Bardzo możliwe że masz zwichorwane skrzydło i to jest przyczyną przechyłu modelu na prawo a w konsekwencji skręt.

Sprawdź dokładnie czy model jest symetryczny i prosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

 

Zamieszczam zdjęcia modelu!

 

Nr. 1

 

48db0977119abef6.jpg

 

Nr. 2

 

47ca456ff39a9488.jpg

 

Nr. 3

 

be80e38066da3591.jpg

 

 

A mam pytanie, bo boję się próbować lotu z wykłonem z lewo. Jak się będzie zachowywał model z wykłonem w lewo? Narazie próbowałem tylko na zawieszonym modelem na lince, a jak będzie podczas lotu?

 

Na jednym ze zdjęć widać tą nierówność na prawej połówce płata, lecz na zdjęciu wygląda ona bardziej strasznie niż w rzeczywistości!

 

 

pozdr

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszym zdjęciu wyraźnie widać zwichrowane prawe skrzydło i chyba więcej niż 2mm, a wygląda to tak jakby dalej to zwichrowanie się powiększało.

Takie skrzydło będzie w locie bardzo mocno przechylało się w prawo, dokładnie tak jak skręca twój model. Najlepiej jak na nowo skleisz skrzydło. Sklejaj połówki płatów na równej powierzchni, natomiast końce skrzydeł podeprzyj np. książkami tak aby było też poziomo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zacznę składać nowe skrzydło. A czy warto spróbować puścić model na wykłonie w lewo czy nie ma sensu?

 

Myślę, że to jest wina właśnie zwichrowanego skrzydła, tworzy się inna siła nośna na lewym i prawym płacie, tak podejrzewam.

 

X=Y w tej chwili jest zachowane, jedyne co można się przyczepić to poziom pomiędzy płatem a statecznikiem poziomym

 

pozdr

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma krecic sie w prawo i wyklon rowniez w prawo. Wtedy model bedzie lecial prosto ;)

 

Na fotce wydaje sie jakbys juz mial wyklon w lewo, jak poprawisz skrzydlo to popraw bo model zwali sie na lewo od razu po dodaniu gazu.

 

Edit: Wazne jest by statecznik poziomy byl w jednej linii z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na fotografii pierwszej i trzeciej dokładnie widać różnicę w kątach natarcia obu połówek płata, gdzie lewy płat ma kąt natarcia wyraźnie wiekszy. Fakt ten jest właśnie powodem Twoich problemów. W prototypie miałem jedynie ustawiony skłon silnika o jakieś dwa stopnie w dół i model praktycznie bez dodatkowych trymowań i regulacji latał "jak po sznurku". Widzę też zwichrzenie przoddu kadłuba i silnik wychylony w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomku!!!

 

Ja myślę, że ten zwichrowany kadłub niema aż takiego wpływu na problem ze statecznością modelu, jak ta różnica w kątach natarcia. Spróbuję zrobić nowy płat i wtedy zobaczymy.

 

Acha ten skłon silnika w lewo, jest spowodowany próbami "uspokojenia" modelu, i przy takim stanie skłonu model leci do przodu i dość ładnie steruje. Po prostu nie załamywałem rąk, tylko próbowałem metodą prób i błędów, choć wiem, że skłon w lewo jest nieprawidłowy.

 

I Tomku przepraszam, że twoja własność intelektualna, czyt. TOTO 7, mi tak wyszła a nie inaczej. To jest mój pierwszy w życiu model trzymany w ręku i tak twierdzę, że jako totalnemu nowicjuszowi i tak ładnie wyszedł (no oprócz kilku niedokładności).

 

 

 

pozdr

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe specjalnie wcisnąłem taki, jak się go włączy to oczywiście świeci, hihihi, ale i ma kształt aerodynamiczny po włączeniu, bo jedynka jest z przodu kadłuba, hihih :wink:

 

 

 

pochwalę się jak go pomaluje, no i koniecznie zamieszczę zdjęcia z oblotów, bo takowych mało jest. Ale to nie wcześniej niż za około 2-3 tygodnie!

 

 

pozdr

 

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu wczorajszym tj. sobota, po lekkiej przeróbce skrzydła, model "poszedł" w przestworza. Lot był prostoliniowy, bez samoczynnych zwrotów, zawrotów w którąś ze stron. Ładnie reagował na SK i SW. Szedł jak po sznurku - jak to określił Tomek.

 

Niestety marnie skończył żywot w sobotę. Wszystko przez mój brak wyobraźni i brak praktyki. Podczas lotu około 200m ode mnie rosły stare wysokie topole. Raz źle wymierzyłem ich odległość względem modelu, drugie raz za późno podciągnąłem SW i .......................... sam wierchołek topoli.

 

 

Skrzydło złamane w trzech miejscach. Kadłub złamany! W sumie z tego zajścia wytyczyłbym i dobrą drogę - będzie przymusowe nowe skrzydło, a kadłub się jakoś poklei - bedę latał dalej.

 

 

 

Wszystko przez brak wyobrażni i kompletny brak praktyki jak ja to widzę. Ale wiem, że to nieędzie pierwsza i ostatnia kraksa. Aby następne niebyły tak drastyczne.

 

 

 

pozdr

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.