DeKuba Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Witam. Jestem posiadaczem silnika Ray. Zdarzyło mi się niefortunne lądowanie w polu i cały silnik w piachu. Przedmuchałem go tylko z zewnątrz, a tu nowina! Silnik chodzi chwilę (max. 1 sekundę) i się zatrzymuje, przy tym regulator się nagrzewa jakby miał się za chwilę zapalić. Mniemam że to wina piachu w łożyskach i tu pytanie do właścicieli silników bezszczotkowych, jak mam go wyczyścić z piachu, a przy okazji zakonserwować? PS. Proszę o dokładną instrukcję czyszczenia, bo w silnikach elektrycznych jestem kompletnie zielony. Pozdrawiam Kuba
kojot Opublikowano 9 Października 2008 Opublikowano 9 Października 2008 a) silnik jest inrunner czy outrunner? outrunner - da się rozebrać i WYMIENIĆ łożyska, a resztą przedmuchać/oczyścić pędzelkiem c) inrunner - kiepska sprawa, rozbieranie jest trudne ale reszta jw.
DeKuba Opublikowano 9 Października 2008 Autor Opublikowano 9 Października 2008 Jest to outrunner, więc się da. Mógłbym prosić o dokładną instrukcję rozebrania go (RAY C3536/05)?
Gość Anonymous Opublikowano 9 Października 2008 Opublikowano 9 Października 2008 Jedno jest pewnie, nie skryskuj silnika żadnym Penetrusem, ani innym WD40, tylko przemuchaj i przeczyśc pędzelkiem jak pisze kojot. Trudno prognowować jak go rozkręcić bo w necie w sklepach jest tylko zdjęcie od strony wału, gdzie nie ma żadnej śrubki. Może z drugiej stronu jest jakaś śrubka na mały ampol? Powinna być a może nawet dwie. Jeśli tak to odkręcasz te śróbki, i ciągniesz za rotor trzymając za przedni panel silnika, do którego wkręcasz śruby mocujące, Wtedy rotor powinien wyjść razem z wałem. Skręcanie analognicznie.
DeKuba Opublikowano 9 Października 2008 Autor Opublikowano 9 Października 2008 Problem w tym, że nie ma żadnej śrubki, więc się pytam użytkowników tych silników jak go rozkręcić, bo dla mnie to chińska magia.
and Opublikowano 9 Października 2008 Opublikowano 9 Października 2008 Jeśli nie ma śrubek, to pozostaje to zabezpieczenie na wale (pierścień Segera). Ściągnij go i kombinuj. and
DeKuba Opublikowano 9 Października 2008 Autor Opublikowano 9 Października 2008 Rzeczywiście jest ten pierścień. I tu kolejne pytanie. Jak go zdjąć żeby go nie zniszczyć?
and Opublikowano 9 Października 2008 Opublikowano 9 Października 2008 Rzeczywiście jest ten pierścień. I tu kolejne pytanie. Jak go zdjąć żeby go nie zniszczyć? Delikatnie rozchyl śrubokrętem (lub dwoma) i ściągnij. Sa też specjalne szczypce do tego, ale trzeba je mieć. and
DeKuba Opublikowano 9 Października 2008 Autor Opublikowano 9 Października 2008 Dobra zdjąłem, lecz obudowa między sobą się lekko rozsuwa i dalej nie chce. Słynne pytanie - co dalej?
and Opublikowano 9 Października 2008 Opublikowano 9 Października 2008 Sprawdzić dlaczego nie idzie. Albo "coś go trzyma" i nie tędy droga, albo przyłożyć większą siłę. Zobacz, w czym problem, może trzeba wał posmarować żeby łożysko łatwiej zeszło? Czy łożysko ruszyło się w ogóle na wale? Ile udało Ci się rozsunąć? and
pawel4090 Opublikowano 9 Października 2008 Opublikowano 9 Października 2008 Za segerem bywa jeszcze taka podkładka jest bardzo precyzyjnie dopasowana do wałka i ją jeszcze trzeba zdjąć, zobacz jest dość cienka... pozdrawiam Paweł
DeKuba Opublikowano 9 Października 2008 Autor Opublikowano 9 Października 2008 Dziękuję wszystkim za rady, już zdjąłem. Pozdrawiam DeKuba
DeKuba Opublikowano 10 Października 2008 Autor Opublikowano 10 Października 2008 Ehh... Niestety, ale znowu muszę pytać. Wszystko wyczyściłem, lecz nadal są zgrzyty i się wyłącza przy tym nagrzewając strasznie regler. Podejrzewam za to łożyska które są w samym środku. Czy można je wyjąć w jakiś sposób?
Bartosz Mesjasz Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 A nie masz przypadkiem uszkodzonego uzwojenia? Miernik w łapkę i sprawdzaj.
and Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 Daj jakieś zdjęcia. Co się dzieje, jeśli pokręcisz wałem palcami? Kręci się płynie, czy nie bardzo? and
modelmaniak Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Może masz wygięty wał w wyniku "dzwona"... Możesz tego nie widzieć "gołym okiem". Silnik ciężko się kręci pobierając przy tym tak duży prąd że regulator się wyłącza(termicznie) chroniąc się tym samym przed trwałym uszkodzeniem. Najprościej jest wyjąć (jeśli to możliwe) rzeczoną ośkę i "poturlanie" jej po szybie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.