Skocz do zawartości

Czyszczenie i konserwacja silników bezszczotkowych Ray


DeKuba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem posiadaczem silnika Ray. Zdarzyło mi się niefortunne lądowanie w polu i cały silnik w piachu. Przedmuchałem go tylko z zewnątrz, a tu nowina! Silnik chodzi chwilę (max. 1 sekundę) i się zatrzymuje, przy tym regulator się nagrzewa jakby miał się za chwilę zapalić.

Mniemam że to wina piachu w łożyskach i tu pytanie do właścicieli silników bezszczotkowych, jak mam go wyczyścić z piachu, a przy okazji zakonserwować?

PS. Proszę o dokładną instrukcję czyszczenia, bo w silnikach elektrycznych jestem kompletnie zielony.

Pozdrawiam Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewnie, nie skryskuj silnika żadnym Penetrusem, ani innym WD40, tylko przemuchaj i przeczyśc pędzelkiem jak pisze kojot. Trudno prognowować jak go rozkręcić bo w necie w sklepach jest tylko zdjęcie od strony wału, gdzie nie ma żadnej śrubki. Może z drugiej stronu jest jakaś śrubka na mały ampol? Powinna być a może nawet dwie. Jeśli tak to odkręcasz te śróbki, i ciągniesz za rotor trzymając za przedni panel silnika, do którego wkręcasz śruby mocujące, Wtedy rotor powinien wyjść razem z wałem. Skręcanie analognicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może masz wygięty wał w wyniku "dzwona"... Możesz tego nie widzieć "gołym okiem".

Silnik ciężko się kręci pobierając przy tym tak duży prąd że regulator się wyłącza(termicznie) chroniąc się tym samym przed trwałym uszkodzeniem.

 

Najprościej jest wyjąć (jeśli to możliwe) rzeczoną ośkę i "poturlanie" jej po szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie